Zelf sieraden maken

Oh dank je wel voor de tip! Ik wil het wel wat vaker gaan doen, maar het is lastig omdat ik zelf niet veel materiaal en ervaring heb. Ene workshop is dan zeker ideaal. Ik zou het liefst een ring willen namaken die ik heb gezien, maar ik ben bang dat die misschien nog te ingewikkeld is voor mij… Vind het model wel super mooi maar heb hem helaas niet goedkoper kunnen vinden :pensive:

1 like

Ah dan is een workshop in ieder geval een goed begin denk ik! Ik had toen ook plaatjes meegenomen als inspiratie en daar toen iets mee bedacht, maar die man gaf ook aan dat mensen vaak iets namaken, al dan niet in aangepaste vorm om het haalbaar te maken!

Heb dit weekend de logeerkamer onder handen genomen en het is nu zo’n fijne werkplek! Dit is dus m’n thuiskantoor/sieraden atelier. Het is nog niet helemaal af, op die peg boards moeten nog wat extra bakjes etc maar die waren uitverkocht. Wel super blij mee!

Hoe ziet jullie werkplek eruit?

18 likes

Ah dat is wel fijn om te horen! Ik wil heel graag deze ring(https://www.diamondsbyme.nl/ringen/gouden-ronde-vorm-peridoot-speciaal-ring-fantasie-renea.htm) :heart_eyes:, maar dit is nogal ingewikkeld voor mij als beginner denk ik haha. Hopelijk kan ik met zo’n workshop wel iets soortgelijks maken! Vind vooral heel mooi dat die bolletjes rondom gaan helemaal! Heb vroeger wel ook zoiets op aliexpress ofso besteld maar die hielt het helaas niet lang vol :pensive:

Superfijn zo’n plek. Mn werkplek is nu meestal de bank :joy: Maar wil op de slaapkamer een plekje inrichten maar heb niet heel veel plek. Zag dat je een soort opklapbureau hebt. Denk dat ik die ga bestellen, die kan ik savonds naar beneden doen zodat ik snachts niet mn nek breek. En heb momenteel echt 5 miljoen ideeën. Hopelijk morgen een nieuwe creatie. Maar moet ook nog even een babydekentje afhaken voor dinsdag.

1 like

Oh ja wauw! Lijkt me wel lastig om te maken inderdaad, maar ik zou anders gewoon eens een berichtje sturen aan iemand die workshops of cursussen geeft om een beetje een idee te krijgen van wat er mogelijk is en hoe lang je met zoiets bezig zou zijn :blush:

1 like

Ja idd ben al aan het rondzoeken in mijn buurt. Mocht iemand iets weten voor zulke workshops omgeving Groningen dan hoor ik het graag :blush:

1 like

Slechte foto maar ik ben er blij mee denk.

31 likes

@tuula Mag ik vragen welke kraaltjes die zilveren zijn die je tussen die grotere plaatst? Kom er niet uit en vind het een heel leuk effect!

Dat zijn miyuki delica :smile:

1 like

Bij vrijdag is een organisatie waar ze dit soort cursussen geven. In de stad Groningen vlakbij het umcg.

Mijn ‘webshop’ is af :smile: Het is dus eigenlijk geen echte webshop nog, ik heb besloten om eerst nog een tijdje via Instagram te verkopen. Mijn websdesigner gaat namelijk met zwangerschapsverlof en ik moet voor mezelf nog een beetje uitzoeken wat ik fijn vindt werken. Omdat ik wel een duidelijke infopagina wilde waar ik bv ook m’n algemene voorwaarden kon plaatsen en ik het geheel wat professioneler wilde maken is dit dus m’n tussenoplossing. Ben er heel blij mee!

Denk dat ik wel nog een iets duidelijkere verwijzing naar m’n instagram ga plaatsen (een knop met ‘BESTEL HIER’ haha), maar ik wil toch pas vanaf volgende week weer starten.

11 likes

Het is maar goed dat ik morgen vrij heb en kindloos thuis ben.

11 likes

Haha ik dacht even dat je kralen in een pizzadoos waren geleverd :smile:

2 likes

Nu verwachten we wel een creatie morgen.

Ik wil mn spulletjes hebben. Maar ik heb 2x besteld en van de 2e een verzendbevestiging. Terwijl de eerste vrijdagnacht was en die 2e pas gisteravond. Heb dr maar even een berichtje gestuurd of t wel goed gaat.
Was zwarte delica’s vergeten en die zijn zo goed als op. De overige 30 euro aan spullen waren opeens ook noodzakelijk :joy:

Fotokwaliteit is crappy, maar dit is een mix van gestreepte kraaltjes met zwarte en iets grotere gouden.

Zal morgen een goede posten bij daglicht.

5 likes

Jullie enthousiasme en mooie creaties hebben mij aangestoken. Ik heb 2 DIY pakketjes bij fris besteld :grin:

2 likes
algemene voorwaarden webshop

disclaimer: lange post, ik bedoel niks lullig, probeer alleen maar te helpen!

Ik heb even je algemene voorwaarden gelezen, heb je die zelf opgesteld? Super dat je je artikel 9 Verzakingstermijn opgenomen hebt, veel webshops ““vergeten”” dit wel eens :wink: . Ik zou zelf wel het kopje wijzigen naar " Artikel 9 Herroepingsrecht", dat is de juridische term (en de courante benaming, google verwijst dan meteen naar sites als economie.fgov.be en testaankoop).

Artikel 8 Garantie vind ik verwarrend opgesteld. Je spreekt over wettelijke en commerciële garantie maar voor niet-juristen zal het niet duidelijk zijn waar ze nu bij jouw webshop precies recht op hebben. Ik moest het alleszins 3x lezen en dan nog ben ik niet zeker. Korte samenvatting:

• de consument heeft sowieso recht op de wettelijke garantie van 2 jaar.
  • commerciële garantie mag wel korter duren, maar is extra service die dus bovenop de wettelijke garantie komt.

Probleem in jouw voorwaarden: er staat dat “de klant recht heeft op 14 dagen garantie", en dat "nadien elk recht op gratis herstelling of vervanging vervalt.” Probeer je hier de wettelijke garantie in te korten (mag niet!) of bied je hier een bijkomende commerciële garantie aan (zo ja, wat houdt die extra service in + duidelijk maken dat dit bovenop de wettelijke garantie komt, waardoor elk recht op gratis herstelling of vervanging helemaal niet vervalt)

Bij sierraden zal je wellicht niet veel problemen hebben mbt garantie, maar het is een kleine moeite om het aan te passen (en consumenten hebben ook gewoon recht op die wettelijke termijn van 2 jaar) dus daarom wou ik het toch even melden.

1 like

Betekent dat dan dat je 2 jaar garantie moet geven op bv een kralen kettinkje? Of is dat te kort door de bocht?

Ja! Klinkt inderdaad belachelijk lang, maar niet elke reden dat het kettinkje kapot is, is een garantie-reden he. De klant moet bewijzen dat het gebrek al bij de levering aanwezig was.

Voorbeeldje: als iemand na 1,5 jaar je kettinkje hardhandig van je nekt trekt waardoor het elastiek breekt, dan kan je niet je garantie inroepen :wink: Maar als het slotje na een paar maanden al helemaal verkleurd is terwijl het bv zilver zou moeten zijn, kan je garantie inroepen want dat minderwaardig materiaal is al bij levering aanwezig.

1 like