Zelf sieraden maken

Wat zou je willen maken? Bij zelf maken denk ik eigenlijk direct aan goudsmeden en dan werk je idd wel met duurdere materialen.

Er zijn wel ringetjes te koop waar je dan zelf nog een steentje in kan plakken ofzo maar dan ben je vaak wel heel erg beperkt aan die vorm helaas.

Je kan wel met draad natuurlijk rijgen, met wire om stenen heen vouwen en zo een ring creëren? Dat heb ik regelmatig gedaan. Of bedoel je echt smeden. Lijkt me heel tof om dat te kunnen, maar nog nooit geprobeerd. Heeft er iemand hier een cursus of aanraders?

1 like

Denk ook dat zelf maken niet per se goedkoper is als je alles nog moet aanschaffen.

1 like

Ik dacht wel aan smeden idd, maar niet per se met edel metalen. Meer gewoon goedkopere metalen zodat het in kosten ook haalbaar is

Nou de ring die ik zou willen maken eventueel zijn wel heel prijzig dus denk dat ik makkelijk goedkoper uit kom haha. Het gaat mij er om dat ik soort van hetzelfde model zou kunnen namaken

Ik wou wel echt smeden, lijkt mij dat inderdaad heel tof om te doen. En wou ik ook kijken naar cursussen enzo maar dacht eerst even hier even vragen of mensen ervaringen hebben en of het haalbaar is

Vandaag bezig met m’n thuiskantoor/sieraden atelier :smile: zo leuk dit haha. Er moet nog een deurtje onder dat ene deurtje maar we hebben per ongeluk een verkeerde meegenomen.

Kan niet wachten om straks alles in te ruimen.

13 likes

Deze vanochtend gemaakt.

Iemand trouwens tips of suggesties welke kleuren mooi zijn met rosé goud? Dacht doe om uit te proberen ook wat rosé gouden kettelstiften maar ik vind het al snel truttig worden.

11 likes

Van de week vroeg ik nog of iemand een sieraad voor me kon maken met nude kleurtjes. Na wat rondgeneusd te hebben dacht ik… ik ga het zelf een proberen! Result:

Echt heel leuk om te doen.

21 likes

Ik wilde ook wat bestellen bij Sparklin Moon, maar verzendkosten naar B zijn bijna 9 euro :(. Op zich ook maar goed, want ik kan beter eens gewoon aan de slag gaan met wat hier allemaal al ligt.

Als je meerdere keren hetzelfde artikel bestelt en je krijgt dit kleurverschil, zouden jullie daar wat van zeggen? Ze zeggen ook dat t dq kwaliteit is maar daar twijfel ik dan ook aan.

Ja zeker zeggen. Waar heb je dit besteld?

Bestelling 2 van Fris is ook onderweg. :innocent:

Jaaa, zelf maken is nóg leuker :smile:

@Whoopdidoo ja gewoon contact opnemen! Je mag natuurlijk altijd ruilen. Bij kralen komt het ook wel eens voor dat ze verschillen, omdat dat dan weer een andere batch is. Daar kan zo’n shop niet altijd iets aan doen, als je het niet mooi vindt kun je het terugsturen.

Bij hardware is dat wel iets gekker, maar uiteindelijk zijn al die shops ook afhankelijk van wat de groothandel hen levert.

Wat is dit eigenlijk?

Nietstiften om bijvoorbeeld kraaltjes of zon stenen rechthoekje aan een oorbel te maken.

Ik ga nog even kijken hoe erg ik t vind. Bedacht me alleen net dat ik ze vannacht ook nog besteld heeft😂

1 like

Wil je eenmalig iets maken of het vaker gaan doen? Ik heb zelf een dag bij Jack Borninkhof gesmeed (uitgebreide workshop heet het geloof ik op z’n site), en dat beviel heel goed. Veel uitleg en mocht alles zelf doen, ik heb toen oorbellen gemaakt maar een ring moet ook goed te doen zijn lijkt me. Wel echt zilver dus niet supergoedkoop, maar ik vond het echt fantastisch!

1 like

@tuula Krijg jij nooit een berichtje dat je te duur zou zijn? Niet dat ik dat vind, maar ik droomde dat een vriendin met me ging concurreren dus dat vertelde ik aan dr. En toen liet ze een setje van 5 armbandjes zien dat ze dat wel leuk vond en daar wel 15 a 17.50 voor over had. Dit setje is te koop voor 66 euro.
En die droom kwam denk ik omdat ik heel erg aan t twijfelen ben of ik “echt” ga beginnen met inschrijving kvk enzo.

Haha grappig bericht, ik droom namelijk vaker over kritiek (over prijzen, maar ook andere dingen). De grap is dat ik die in werkelijkheid niet krijg! Het is dan denk ik eerder mijn onzekerheid? Er is vaak nooit iemand kritischer dan jezelf haha, stom maar het houdt me scherp.

Mijn advies qua prijzen: zolang jij er helemaal achter staat en dat ook uitstraalt, trek je vanzelf de klanten aan die die prijzen willen betalen. Er zullen altijd mensen zijn die het te duur vinden, maar dat zijn gewoon niet jouw klanten. Vraag ook nooit je vrienden om hun mening, want omdat het je vrienden zijn, zijn het niet niet jouw (potentiële) klanten.

Ik houd bij mijn prijzen rekening met materiaalkosten (waarbij ik inkoop op groothandeltarief dus ik moet daar wel iets bovenop gooien anders verpest je de markt), de tijd die erin gaat zitten en het stukje creativiteit/alle andere dingen waardoor ik vind dat ik extra waarde bied. Zoals persoonlijke benadering, het zelf kunnen samenstellen, mooi inpakken etc.

3 likes

Ja dromen zijn gekke dingen. En dat kritische merk ik ook vaak met haken. Eigenlijk heel stom. Een beetje kritisch naar jezelf kijken is goed, maar meestal blijft t niet bij een beetje. Ik geef mezelf nog tot mn bestelling binnen is om de knoop door de hakken. Maar denk dat ik de gok ga wagen.