Zelf sieraden maken

De omgeving is ook supermooi dus sowieso de moeite wel waard!

7 likes

Ik heb als voorbeeld recent deze gemaakt met champagne en taupe mocht t iets voor je zijn
@HotMomma

6 likes

Iemand nog tips voor gouden slotjes die niet snel verkleuren :sweat_smile:?

Roestvrijstaal! Maar ook daar oppassen met aanraking met chlorides (zwembadwater, maar bv ook keukenzout/zeewater).

Gold filled is daar wel bestand tegen, maar dan werk je met echt gouden materiaal en dat is een stuk prijziger, zeker nu de goud prijzen zo hoog staan. Iets goedkoper alternatief voor gold filled is vermeil, maar ook dat slijt. Gold plated zou ik persoonlijk afraden, dat is zo’n dun laagje goud wat erop zit, dat slijt snel. Het voordeel is wel dat er dan zilver onder zit ipv een ander metaal, maar je hebt dan niet meer die kleur.

Ik ben meer fan van rvs dan gold plated eigenlijk.

Ah thanks voor de tips! Ik had metaalvrije slotjes besteld zie ik nu en na 1 keer dragen was het al verkleurd (terwijl ik bewust geen parfum toen had op gedaan). Even zoeken naar RVS it is :sunglasses:

buigringen zelfde verhaal voor, meh

Ja ik doe mijn hardware eigenlijk altijd in rvs. Nadeel is wel dat dat niet nikkelvrij is. Ik ben daar zelf niet gevoelig voor, maar sommige mensen wel. Als je het dus voor anderen mensen maakt is het wel verstandig om ze daar op te wijzen.

Ik zou op den duur mijn sieraden in rvs en gold filled willen aanbieden (dat mensen gewoon zelf kiezen en dan een meerprijs betalen voor gold filled), maar ik wacht daar nog even mee. Eerst even m’n webshop opbouwen en hopen dat de goudprijzen nog een beeeetje dalen haha.

Mn weefding is door de midden gebroken. Hij zei tijdje terug al krak maar was nog niet helemaal door. Nu wel :sob:

@tuula Waardoor is rvs beter dan de normale gold plated? Want in principe zit er ook alleen een laagje over toch? En heb je ervaring met DQ kwaliteit?

1 like

Uit eigen ervaring slijt rvs minder snel dan gold plated. En gold plated is vaak nog wel duurder dan rvs omdat er dus wel een klein percentage echt goud op zit, daar betaal je voor.

DQ is volgens mij ook gold plated? Als bedel ofzo die aan een oorbel hangt is dat op zich wel een goede oplossing. Onderdelen die veel wrijving hebben of op de huid liggen zullen wel sneller verkleuren (alleen al door de zuurtegraad van je huid).

Ja sommige webshops noemen alles goldplated. Ook de slotjes die 10 voor een euro zijn bij wijze van spreken.

Sparklin moon heeft dit weekend korting dus ga daar wat rvs dingetjes bestellen maar.

Ik deel ook even een maaksel!
Ketting gemaakt met echte rozekwarts (symbool voor liefde) hartjes voor een vriendin die ging trouwen. Kan lang gedragen of korter en dan met dubbele ketting.

20 likes

Hi reactie van een tijd terug. Maar kun je wat meer vertellen over je slijpmachine? En hoe die bevalt?

Sure! Ik heb de Lortone Lux6. Bevalt goed maar er zijn wel paar dingen die ik vervelend vind.
Het liefst heb ik een polijstwiel ipv een polijstschijf maar die zou ik dan los moeten kopen. En het wisselen van de schuurbanden is echt een gedoe. Dit gaat makkelijker bij een rubberwiel maar bij de standaard variant krijg je zo’n wiel met aluminium(?) kern.
Verder verwacht ik in de winter er lekker veel mee aan de slag te gaan.
Wat wil je zelf gaan slijpen?

1 like

Wow cool. Heb je ook voorbeelden van wat je geslijpt hebt? Dus eerst ruwe steen & toen geslepen.
Ik hoef niet zelf een polijstslijper. Maar zou t wel een x willen uitproberen gewoon om te kijken hoe t is en of ik t leuk vind. Bijv in een workshop. Heb namelijk ook edelsmeedlessen gehad maar dat bleek niets voor mij! Je moet zo veel geduld hebben en heel precies werken.

Hoe doe je dit?

Met kettelstiften. Je doet dan een kraal erop, knipt een stuk af en maakt een nieuw rondje met een tang en zo ga je door.

Je kan wel wat filmpjes vinden op YouTube maar ik heb het vroeger geleerd in een winkeltje en vond het wel fijn dat je het dan echt kon leren van iemand, maar het is verder niet heel moeilijk

Oke heb niet het hele topic doorgelezen, maar werkt er iemand met goldfilled goud en kleine edelsteentjes? Ik zoek iets heel minimalistisch en subtiels voor m’n verjaardag. Etsy al doorgezocht, maar zag niet precies wat ik zocht. Dacht, misschien werkt iemand hier met deze materialen die iets op bestelling kan maken?

1 like

Ongevraagd advies: weet je het verschil tussen verguld (gold plated) en gold filled? Persoonlijk zou ik dan namelijk voor gold filled kiezen!

Ik werk er zelf (nog) niet mee, maar iemand met wie ik wel eens contact heb geloof ik wel. Misschien kan je haar een berichtje sturen :slight_smile:

Oh ja ik bedoel inderdaad gold filled. Ga t even aanpassen in mijn berichtje! En thanks voor haar insta! Heb zelf alleen geen insta, dus moet even kijken hoe ik dat contact ga fixen hahaha

Haar mailadres staat in haar profiel! Ik weet het niet zeker hoor, maar anders kun je haar ook weer om tips vragen.

1 like