Zelf sieraden maken

Thanks, ben hier al heel blij mee haha!

Laat de zoektocht naar beginnen :sweat_smile::crossed_fingers:

2 likes

Heeft iemand hier nog iets aan? Rocailles 2 mm goud en ringetjes 0,7 mm groot. Allebei ongebruikt! (Bestelde per ongeluk 2 mm ipv 3 en de ringetjes vind ik te groot)

1 like

Zijn die lichte grijze kraaltjes? :blush:

Nee zijn echt goudachtig!

1 like

Ik heb wel interesse in de kralen

Zit ik de hele middag al mijn mandje vol te gooien bij Sparklin Moon, zie ik nu dat die winkel gewoon een kwartier van mij vandaan zit :joy:

Toch maar bestellen - want nu zit het mandje toch al vol - en dan binnenkort even bezoekje brengen.

Edit: besteld! Veel zwart, wit, grijs, taupe, zilver en wat kleine bedeltjes. Ook op ali wat leuke munt bedeltjes besteld.

5 likes

DM me maar, hoef alleen de verzendkosten ervoor te hebben (€0,91)!

1 like

Die eerste voor de oudtante (soort van extra oma) van m’n vriend gemaakt, die tweede voor mezelf :smile:

22 likes

Ik ben ook bezig met sieraden maken en ik heb van dat stugge elastiek om armbandjes mee te maken. Ze rekken wel ietsje mee maar ik heb ergens armbandjes vandaan waarvan het elastiek heel elastisch is. Heeft iemand tips? :blush:

Heb je de gouden ringetjes nog?

Ik vind het elastisch draad van Beadalon heel erg fijn!

1 like

Ja!

Gedaan😊

Zou ik jullie mening mogen? Ik ben achter de schermen bezig met een eigen webshop. Uiteindelijk zou ik een custom webshop willen, maar mijn webdesigner is net met zwangerschapsverlof haha. Bovendien moet ik het allemaal nog een beetje uitzoeken dus vind het ook wel fijn om even met Etsy te starten.

Tot nu toe gebruikte ik vooral Instagram als verkoopkanaal. Mensen stuurden dan gewoon een berichtje dat ze bv een sieraad dat ik eerder al eens gemaakt had wilden hebben. Of ze zeiden: ik zoek iets met deze kleuren, en dan ging ik voor ze aan de slag. Een sieraad op maat dus.

Nu twijfel ik een beetje of ik op etsy enkel vooraf gemaakte dingen moet aanbieden, of dat ik een vaste prijs moet aanbieden voor een sieraad op maat. Dat is wel een beetje lastig, want dat hangt heel erg af van de materialen die ik gebruik… En stel, je bent een klant, zou je dan bereid zijn om daar iets meer voor te betalen? Ik merk namelijk dat er best wel veel tijd in gaat zitten, berichtjes over en weer sturen etc. Maar ik vind het wel heel leuk om te doen!

Oh en laatste vraag: denken jullie dat er animo zou zijn voor kant-en-klare DIYpakketjes? Dus met precies alle benodigdheden (kralen, maar ook draad en slotje etc) voor een bepaald sieraad? Met een voorbeeldfoto erbij hoe je 'm moet maken? Dat zou dan zijn voor mensen die het leuk vinden om sieraden te maken, maar zelf geen inspiratie hebben of niet met allerlei extra onderdelen opgescheept willen zitten.

Dank voor het meedenken :smiley:

1 like

Ik zou idd voor jou makkelijker op Etsy al gemaakte opties plaatsen, als ze iets op maat willen berichten ze je wel.
En die diy pakketten zie ik idd ook op websites, dus blijkbaar animo voor denk voor cadeautjes.

Ik zou een combinatie van alle 3 doen! Standaard, DIY setjes én op maar. Alleen maar op maat aanbieden lijkt me een beetje tricky, wat als je ineens veel aanvragen tegelijk krijgt? Dan red je het misschien niet en moet je mensen teleurstellen.

Ik zit in een hele andere creatieve business, de producten die we op maat maken vragen we echt veel meer voor. Lijkt me niet meer dan logisch!

1 like

Ik denk niet dat je per se een voorraad hoeft te hebben. Kan je natuurlijk doen, maar je kan ook duidelijk in je advertentie zetten dat t custom made is en met een levertijd. Zie je wel vaker. DIY pakketjes worden ook wel veel verkocht volgens mij. Je ziet ze in ieder geval veel.

Ik wil ook een etsy shop. Maar heb ongeveer honderd verschillende dingen die ik wil doen, en volgens mij werkt dat juist niet.

Ah dank voor jullie inzichten @blush @Sia
@Whoopdidoo ik zat er inderdaad aan te denken om bij alles te vermelden dat het custom made is, want ik wil voorkomen dat ik met een voorraad blijf zitten. Ik herken trouwens wel het 100 dingen tegelijk willen doen. Ik ben namelijk ook bezig met een e-book :grimacing: Over het starten met sieraden maken & verkopen, waarbij ik dan zowel in ga op technische kennis als dingen als het bepalen van je prijs, hoe je instagram het beste kan inzetten. Ik krijg daar namelijk super veel vragen over in m’n DM en ben mezelf telkens aan het herhalen. Geen idee of dat werkelijk aanslaat, maar ik vind het ook gewoon een leuke opdracht/oefening voor mezelf.

Misschien moet je ook eens starten? Op zich is Etsy wel heel laagdrempelig. Zodra het echt een succes wordt kun je altijd nog overstappen, want dan draag je denk ik wel veel af aan Etsy.

Is er toevallig iemand met ervaring met het hebben van een Etsy shop? Ik vroeg me af of zij automatisch facturen voor je opstellen?

1 like

Wat lief dat je ook overal antwoord op blijft geven dan.

Ik heb al een etsy. Alleen nog geen spulletjes erop. Maar dan heb ik m maar alvast :joy:

1 like

Ik raad wel aan om, in het begin, voornamelijk items erop te zetten die je al gemaakt hebt.
Etsy is een groot platform en er zitten redelijk wat ongeduldige klanten tussen. Als het plots druk wordt en je redt de beloofde doorlooptijd (incl verzending) niet dan heb je zo een negatieve review te pakken en die zijn echt killing, als je er meerdere in korte tijd krijgt kan dat ook reden zijn voor Etsy om jouw shop te sluiten.
Als je na een tijdje meer feel hebt voor de vraag en conjunctuur kan je altijd nog veel items listen die je niet op voorraad hebt.

2 likes