Mooie kleuren zo bij elkaar!
Leuk!
Edit: heb er ook een gemaakt. Was een beetje lui dus had geen zin om te rijgen, daarom voornamelijk jasseron gebruikt. Moet nog wel een beetje wennen, zet m’n bril eigenlijk altijd op m’n hoofd (ja weet dat dat niet goed is haha).
Oh ik zet ook altijd mijn bril op mijn hoofd, is dat niet goed?
Ik kijk al even mee in dit topic en heb eigenlijk ook zin om weer aan de slag te gaan! Ik maakte vroeger van die Chan Luu armbandjes en hangertjes met halfedelstenen, zoals deze links op de foto:
Ik zou alleen wel willen upgraden naar roestvrij staal maar ik kan dus geen kant en klare bell caps vinden. Heeft iemand heel toevallig een ander idee?
Hier in de stad zit www.curlysbeads.nl verkopen ook online. Leuk winkeltje en aardige mensen!
Daar zouden de pootjes van bril of scharnieren niet goed op gaan, helaas geen tip voor je.
Ik heb net weer een bestelling binnen voor een koord haha zo leuk om te doen
Ik kan niet echt een webshop vinden die alles heeft. Dan zoek ik 5 verschillende specifieke dingen en dan hebben ze er maar 1 op elke website. Wil ook niet te veel betalen dus dan is het moeilijk.
Misschien dat iemand aanraders heeft? Ik zoek een rijgnaald, c-lon draad, en allerlei soorten haakjes om de armbanden af te sluiten. Ik zoek ook een weefraam.
Heb je op creadream.nl gekeken? Daar hebben ze best veel.
Waarvoor zoek je een rijgnaald? Want eventueel is dat ook gemakkelijk zelf te maken met ijzerdraad. En andere zou ik idd creadeam aanraden, erg uitgebreide webshop!
Ik ben zo fan dat ik overweeg om een cursus goudsmid te gaan doen. Toevallig iemand hier ervaring mee?
Ik heb er zelf 1 gemaakt maar miyuki delica pasten er niet op. Is mijn ijzerdraad te dik?
Ik ga die webshop zo even bekijken, thanks!
Volgene mij heeft @Dazed ervaring met goudsmeden
Geen goudsmeden (wie weet ooit), wel zilver! @tuula Ontzettend leuk om te doen, als alles weer een beetje normaal is wil ik heel graag een langer lopende cursus doen. Geen idee of ik antwoord heb op je vragen maar je kan het altijd proberen
Grappig hoe de keuzes verschillen ik heb juist veel roze en paars en weinig groen/ blauw
Ik wil graag een soort elastiek kopen om armbandjes mee te maken, maar wel iets waar makkelijk knoopjes in gemaakt kunnen worden, dus niet van dat gladde… Iemand de gouden tip?
Ja deze had ik ook altijd! Maar vind knopen echt super rot hiermee… Misschien toch nog maar eens proberen.
Thank you! <3
Inderdaad gewoon dat soort elastiek. Ik doe er wel voor de zekerheid nagellak op. Tenminste dst deed ik vroeger altijd.
Mocht t eerste knoopje soort van los gaan, volgens mij maakte ik dan t 2e knoopje ook en dan samen aantrekken.
Het helpt om een drupje secondenlijm op je knopen te doen. Sindsdien gaan ze bij mij nooit meer los!
@Dazed ah tof! Zilversmeden is toch meer grotere dingen, huiswaar zoals schalen enzo? Ik zou dus echt graag een cursus of opleiding willen doen om sieraden te kunnen maken uit goud of zilver.
Dat kan vast ook, maar wat ik heb gedaan was ook echt voor sieraden!
19 tm 21 september heeft sparklin moon 25% korting. Mochten jullie nog wat nodig hebben!
Even een vraag, ik zag ook dat de knijpkralen in verschillende mm’s bestaan. Maakt het heel erg uit welke afmeting je gebruikt voor je sieraden? Of dat lig natuurlijk aan de dikte van het draad die je gebruikt? Ben even aan het onderzoeken, ik wil ook graag sieraden gaan maken