Zelf sieraden maken

Je hebt echt geen weefraam nodig om te beginnen, ik heb jaren geleden veel van die armbandjes gemaakt en ik gebruikte een oude schoenendoos waar ik inkepingen in had gemaakt. Een weefraam is makkelijker en steviger maar het kan ook prima zonder.

Even snel naar een voorbeeldje gezocht, zo ongeveer https://babyccinokids.com/blog/2015/10/27/diy-weaving-loom-made-from-a-shoe-box/

Ik had inkepingen/sneetjes in de rand van de doos gemaakt voor de draden en plakte ze met plakband vast aan de zijkant.

1 like

Ah thanks voor de tip! Ik heb hier nog wel een schoenendoos dus daar kan ik straks wel even mee gaan klooien.

Dit lijkt nog iets meer op hoe ik het deed: http://acornpies.blogspot.com/2009/11/bead-weaving-with-children.html
Nu zijn dit hele groffe kralen e.d. maar het werkt net zo goed met kleine kraaltjes! Alleen de inkepingen dicht genoeg bij elkaar maken. Mocht je mis snijden begin je gewoon opnieuw aan een ander deel van de schoenendoos :stuck_out_tongue:
Succes!

2 likes

Jeeh eerste armbandje gemaakt. Heb zin om meer te doen
Sorry die foto is zo groot.

6 likes

Kent iemand hier liefkraaltje.nl?

Nee heb ik nog nooit van gehoord. Leuk? Ik zal eens kijken

Zag t voorbij komen op insta. Dacht misschien heeft iemand hier ervaring mee.

1 like

Oeh is die bovenste een armband of ketting? Ik wil dit ook zo graag zelf maken maar kan dat vast niet.

Kan ik deze bij je bestellen?

Dat is een ketting, maar kan ik ook als armbandje maken :slight_smile: Ik kan deze voor je maken, maar ik ga op vakantie en weet nog even niet zeker of ik m’n kralen meeneem. Als ik dat niet doe kan ik m in de laatste week van juli voor je maken.

Overigens is ie heel makkelijk zelf te maken hoor :smiley: en als je al eerder een ketting wil kan iemand anders uit dit topic je misschien helpen :slight_smile:

Wat kost het mij als armbandje en ketting hahaha. Kan niet kiezen niet. Vind hem prachtig! En geen haast ik heb alle tijd.

Ja zal het graag zelf leren. Maar ik denk al snel dat ik dingen niet kan helaas.

Ah herkenbaar. Ik kan het toch niet dus laat maar denk ik soms

Yes heb er besteld, geen problemen bij gehad oid.

Precies dit! Terwijl ik heel goed een hobby kan gebruiken hahaha.

Eindelijk weer wat doen.

11 likes

Mn weefraamdingetje zei zojuist krak :sob:

Hopelijk kan wat tape m redden.

Zo leuk dat het hier actief is de laatste tijd! Echt leuke dingen maken jullie, lekker inspiratie op doen :).

Ik heb zelf altijd fases! Eerst grote kralen en nu helemaal into de kleine kralen.

6 likes

De eerste poging tot een weefarmbandje!
(Ik heb wel de tip die ik vorige week kreeg met de schoenendoos geprobeerd maar ik was toch te onhandig om het te laten lukken. Iemand die ik kende had een weefraam dus ben toch daar mee aan de slag gegaan!)

Het patroon is niet helemaal goed gegaan, ik heb zelf een patroon in elkaar proberen te flansen. (Daar is beadtool trouwens wel echt een tip voor! Programmaatje wat je kunt downloaden)

Mijn vraag is: hoe kan ik dit armbandje het beste afmaken? Ik heb eindkapjes maar die zijn 13 en 16 mm dus die zijn veel te groot voor dit. Ik moet dan denk ik andere eindstukjes hebben, maar weet niet precies hoe en wat.

9 likes

Die ronde doosjes zijn handig waar vandaan?

Ik heb altijd deze https://www.creadream.nl/metalen-klemmetje-met-slotje-en-verlengketting-goud-10-mm-slotjes/.
Je kan eventueel ook veterklemmetjes gebruiken die heb je in heel veel maten.
Je ziet ook dat mensen een schuifknoop maken maar meestal hebben die dikker buitenste draadjes.
Hij is wel leuk geworden!

1 like

Ik heb kurken placemats van Ikea in een lijst van de kringloop geplakt zodat ik mijn privé-collectie aan zelfgemaakte oorbellen eindelijk fatsoenlijk kan opbergen!

14 likes