Worst-kaas scenario's (/Hollandse snacks)

Dit is wel een heel treurig plaatje hahaha. Crackers met kipkerrie salade was wel echt mijn ultieme favoriet <3
Mijn eigen toevoeging is oranjekoek (het is meestal roze??), ik kom uit Friesland en hier stond/staat dit elke verjaardag op tafel. Maar dat vind ik helemaal niet erg, die van de bakker is heerlijk.

24 likes

Dat lijken net tompoucen haha, nog nooit van gehoord

Mijn lievelings :heart_eyes: Maar ik woon niet in Friesland en die van de supermarkt slaat natuurlijk nergens op.

2 likes

Ohh dit is zooo lekker.

Ik vind die van de supermarkt al lekker :joy:

2 likes

En ja hoor zit ik net op Facebook te kijken, kom ik dit tegen haha en had er serieus nog nooit van gehoord dus.

2 likes

Ik kan me ook nog wel zo’n donkere periode in de jaren 90 herinneren dat je overal quiche te vreten kreeg.

Zo’n plak ijskoud sompig bladerdeeg met gestold ei en brokken half rauwe ui. :nauseated_face:

Daar springen oprecht de tranen van in m’n ogen. Snel vergeten maar weer, brrr.

Dit vind ik wel een dikke hollandse hit. Pasteitje ragout.

5 likes

Gadver, je ziet gewoon aan die schijfjes mandarijn dat het echt zo’n vieze gore bittere mandarijn is die je niet weggekauwd krijgt

13 likes

Dit is ook wel echt een parel uit de Nederlandse cultuur

7 likes

Zo vies! :joy:

Liggen er waarschijnlijk al een tijdje. Snap sowieso niet dat er zo vaak een stukje fruit op oranjekoek en slagroomtaart wordt gedaan, doe mij maar een chocolaatje.

4 likes

Maar dan wel met crème ipv die uitgelopen slagroom! :heavy_heart_exclamation:

1 like

Ik kan van zo’n plaatje echt oprecht bijna over mn nek gaan. Wie verzint dit :woman_facepalming:

3 likes

Hoe werkt dit? Bakken ze dit in zn geheel af? Of moet je een homp nemen en dat gourmetten? Waar zijn de kruiden?

2 likes

Nou misschien ben ik wel een aansteller maar ik hoef echt NIET een schnitzel o.i.d. die lekker in de gehakt heeft liggen badderen. Echt zo vies. Doe er tenminste papiertjes tussen

1 like

Dit is hoe ik denk dat een rotanstoel smaakt.

20 likes

Kennen jullie dan ook de oorlogsgebakjes? Mijn zus maakte die altijd voor de verjaardagen. Ik was dan altijd zo teleurgesteld want het is zo goor…

1 like

Naast de Maître Paul slagroomtaart kwam ik deze ook vaak tegen op verjaardagen. De “zelfgemaakte” kwarktaart. Vergezeld door toefjes slagroom, zilveren pareltjes, en geconfijte kersen enzo.

27 likes

Of “alleen maar water toevoegen!!! super makkelijk (en niet heel smakelijk)” brownies
image

8 likes

Hahaha ik weet het ook niet. :woman_shrugging: Weet iemand dit wel?
Ik denk eigenlijk dat ze alles gewoon los in de vriezer doen en apart opeten. Maar inderdaad knettergoor dat alles zo tegen elkaar aan ligt te zweten op die schaal.

1 like