Bouilliesalade heb ik vroeger ook vaak gegeten op brood. Nu ik het google blijkt het Belgisch te zijn. Bij ons kwam het van de slager (Brabant).
Ook zo’n koud vlees prutje
(Setje heb ik ook nog thuis staan.)
Als de bakjes leeg waren kon je het als stapelblokken gebruiken.
En in het midden stond een glas sigaretten
Dit herinner ik me zoo rg van de 90s, die sigaretten. Dat er op verjaardagen over glazen met sigaretten erin stonden
Haha dit is allemaal te herkenbaar, ben opgegroeid op het platteland en ken bijna alles, mijn ouders eten veel dingen nog steeds vaak. En elke dag gekookte aardappelen, vandaar m’n profielnaam.
Voor de christenen / katholieken, kennen jullie deze nog:
De palmpaastak of -stok!
Ik had afgelopen jaar zo’n broodhaantje voor mezelf gehaald omdat ik dat vroeger altijd zo lekker vond.
Dat viel even tegen
Ja dat broodje was mega zout toch? Echt smerig
Over kaas gesproken: ik ga morgen zelf kaaskroketten maken
Zijn saucijzenbroodjes eigenlijk ook typisch Nederlands? Daar ben ik echt verslaafd aan haha
Zout weet ik niet meer, maar in ieder geval niet echt een lekker broodje. Vooral erg compact en klef in mijn herinnering.
Oh ja van die mini saucijzenbroodjes en worstenbroodjes op verjaardagen.
Ik moet echt denken aan de verjaardagen van m’n oma. Altijd soep in zak met broodjes ham en broodjes kaas op zo’n schaal. Maar 2 broodjes apart in een zakje voor mijn neefje want hij lust geen boter!!! Oh jee als je aan zijn zakje met broodjes kwam, dan kreeg je met oma aan de stok
Van die saaie toastjes met kipkerrie of eiersalade kunnen ook niet ontbreken op een Hollandse borrel.
Heel armoedig plaatje van Wikipedia haha
Ik ben echt je neefje, boter op een broodje met kaas/ham/worst/ander beleg dat niet op hagelslag lijkt is zo overbodig
Ik gebuikte heel lang het woord “lijm” ipv boter als kind
Heeeeeeey Fransje hier
Worden we dan wel met een volle buik thuisgebracht??
Ja of de feestdagen deze:
Wel liefst minstens 2u op voorhand klaarmaken zodat het toastje lekker wak wordt
Hebben jullie toen in zwemkleding gebowld?
Hahahaha helaas. Dat had het wel afgemaakt.