Totaal random maar ik werk mediagerelateerd en de 17e is er in Pakhuis de Zwijger in Amsterdam een bijeenkomst voor een inclusiever medialandschap. Ik ben er bijna zeker van dat ik ga, hangt nog even af van een afspraak die ik heb. Maar wellicht interessant voor sommigen. Gaat ook over lgbtqia+ en feminisme.
Kom net dit tegen en moest meteen denken aan dat stuk op Amayzine.
Zag dat ze toen dit erover heeft gepost: https://amayzine.com/nl/2018/over-gisteren/
Dat mensen het âik ben geen racist want ik ken iemand van X afkomstâ nog zonder ironie uit hun bakkes kunnen krijgen :â)
mijn god ik heb nav dit topic die amayzine website eens bekeken, maar WTF? wat voor wereldvreemde types hebben deze site samengesteld ?
âEn toen kreeg ik nog een appje van mijn CHINESE vriendin (WANT IK HEB ER DUS 2 KIJK DAN)â
al die onderwerpen op die site zijn ook echt first world problems. bah. vreselijke site.
Eigenlijk zegt ze dus: Sorry dat je je aangesproken voelt, maar dat ligt aan jouw gebrek aan humor en niet aan minn hilarische schrijfkunsten.
ik vind haar schrijfkunsten vreselijk, maar ik ben vast ook een humorloze zure trut dan. Ik zeg het nog een keer ; WAT EEN VRESELIJKE KUTSITE.
Dit is echt een soort bingokaart van âdingen die racisten zeggenâ.
Ik mis alleen nog âjullie halen het uit zijn context!!!â
Waarom verrast mij dit niet eens van Wendy? https://www.rtlnieuws.nl/boulevard/artikel/4579236/wendy-van-dijk-uitgemaakt-voor-racist-na-10yearchallenge
Echt hoor. En het niet eens toegeven maar het gooien op dat tegenwoordig alles als racistisch wordt gezien. Nee meid dat was het toen al.
Heb echt zoooân hekel aan âvroeger was het niet racistisch en nu wel boehoeâ vroeger was het ook racistisch, je werd er alleen niet op aangesproken
Wat was dit een mooi moment voor haar geweest om iets te vertellen over groei en voortschrijdend inzicht zeg.
Girl ik zit binnen de ring witte wijn te sippen, volgens de VVD ben ik elite as fuck. WENDY, BEL ME
Vergeet niet de sos aankopen met je dochter op je heup.
Of was het niet Wendy WIE WAS HET
Heeft iemand trigger warning op netflix gezien? Ik zie net een klein clipje waar hij met kindjes praat op school en het lijkt me mega interessant!
Edit: oh nee volgens mij gaan alleen afl 1 en 3 echt over racisme. Ik vind afl 2 over school iig heel stom.
Hoe is dit white privilege?
Ooh zo, inderdaad nu zie ik het. Ik dacht dat het ging om âhet gebruik van hennaâ en niet om de patronen die overeenkomen met traditioneel gebruik ervan. Niet goed gekeken. Maar tegenwoordig zie je toch wel vaker dat mensen romantische kant-achtige patronen laten tatoeĂ«ren op handen en voeten? En als het een tattoo is, is het dan culturele toe-eigening? Want henna is toch iets anders? Of gaat het om de patronen?
Nee het is inderdaad geen white privilege maar het pestte best in dit topic.