Maakt het wel makkelijker aangifte te doen.
Vind het zoooo lastig. Ik merk dat ik ook echt moe word en geen puf meer kan opbrengen om met mensen in discussie te gaan. Alleen vind ik mezelf dan zo kutwijf dat ik het blijkbaar dus niet de moeite waard vind om voor mensen op te komen en dus blijf ik in discussie gaan met mensen, maar ik word er echt niet vrolijk van
Fijn, weer een middelbare, witte man die ons even uitlegt hoe het zit.
Heeft blijkbaar geen Facebook.
âJij ervaart dat Nederland racistischer geworden is. Dat is subjectief. Ik haal uitentreuren onderzoeken aan in mijn boek die aantonen dat dat gewoon niet waar is. Je moet je persoonlijke ervaringen niet verwarren met wetenschappelijk aangetoonde feiten. En sociale media, daar houd ik mij verre vanâ
Klopt.
Onderzoeken waarbij hij zeker aan een groep witte middelbare mannen heeft gevraagd of zij racisme hebben ervaren. Nee? Okee, er is dus geen racisme.
Ik denk dat hij het gewoon aan zichzelf gevraagd heeft. â100% van de ondervraagden antwoorde nee op de vraag of zij meer racisme ervaren tegenwoordigâ
Die witten mannen toch hĂš verpesten nog meer dingen dan millenials.
Nouja, witte heteroseksuele mannen zijn toch wel de enige groep op aarde die nooit te maken hebben met ongelijkheid of andere behandelingen vanwege hun huidskleur/geslacht/seksuele voorkeur.
Het is dus wel typisch dat die altijd vooraan staan om het (met elkaar het liefst) over racisme, seksisme en ongelijkheid te hebben, en vooral te denken dat hun ervaringen leidend zijn.
Maar ik weet dat je een grapje maakte.
âIn de toekomst wordt enkel de blanke man gediscrimineerd, dat is niet de bedoeling!â
Serieus, ik heb dit laatst nog meegemaakt. Gelukkig was mân accu toen leeg.
@kusjessoldaat Ik snap wat je bedoelt en ben ook niet tegen zon denkwijze, maar onderbouw het op zijn minst. Ze hemelen zichzelf helemaal op als ze voor hun gevoel iets goeds gedaan hebben, alles wat West-Europees, blank, wit, rijk, geprivilegeerd is een kolonist, seksist, ageist, nazi, racist, is per definitie slecht en het zou me niks verbazen als ze verder zouden gaan met dat soort uitspraken. Terwijl op dit moment alleen hertlabeltje âracistâ aan de orde is. En waarom ben ik dan een racist? Stel dat ik een onwetend wit mens ben? Enige antwoord wat ik krijg is: je bent wit, rot maar op, met jou ga ik niet in discussie. Zelfs medestanders heb ik uitgescholden zien worden. Want die zijn âseksistâ, of geen âekte ekteâ antiracist. Dan doe je niet mee met hun superieure clubje en ben je slecht.
Dan heb ik meer respect voor de terroristen die in de jaren 80 aanslagen pleegden tegen racisme en apartheid e.d. Extreem, maar het kwam wel aan.
Ik bedoel, er zijn zoveel prominente activisten nu in Nederland, die er al hun kracht en hoop in hebben gestopt, om hun kinderen, familie, vrienden en nog veel meer mensen een goede toekomst te geven. Komt DGE eeuw aan met: ha ha jullie zijn geen echte activist want echte activisten haten witte mensen!!!â
Nee sorry dat snap ik echt niet.
Ik denk dat je het nu zwart wit schetst, niet alle voorstanders van zwarte Piet zijn mensen die pvv stemmen en roepen dat alle buitenlanders terug naar de jungle moeten. Zoals dat vk artikel dat ik nu lees (nouja waar ik een korte poging tot deed) zijn voorstanders ook hoogopgeleide mensen die zichzelf als reuze openminded en tolerant zien. En ik denk dat die mensen wel openstaan voor het zien van die nuance en dat opmerken.
Maargoed die andere groep blijf je ook houden. Maar ik merk bij mezelf dat ik vaak denk ja als je voor zwarte Piet bent dan ben je vast ook een pvv stemmer, terwijl dat niet zo is. Maar ik denk dat je dat ook al wist. Ik wil nu niet belerend overkomen.
@Gast oke jij weet er duidelijk veel meer vanaf dan ik. Ik denk dat er een voordeel mee te doen valt en ik merk dat ik sommige artikelen van grutjes heel leerzaam vind, en dat ik het fijn vind dat zij dingen aankaarten waar ik zelf nieteens over nagedacht heb.
Maar ik heb ook geen neutraal beeld want ik hoor weer van mensen die hen persoonlijk kennen. En ik ben er nooit mee in discussie gegaan. Ik denk ook niet dat zij de oplossing voor alles bieden trouwens.
(film: dear white people)
Ik ben nog nooit een hogeropgeleide tegengekomen die op de PVV stemt.
Ik ook niet. (komt dit nu uit mijn post want dan heb ik hem verkeerd verwoord)
Eh ja maar ik zie nu dat ik het verkeerd gelezen heb. Excusez
Nee want die stemmen op Baudet.
Gaan er mensen van hier morgen maar Tilburg? Ik wil eigk wel gaan maar naast dat ik geen event kan vinden vind ik het ook wel eng om alleen te gaanâŠ
Ik heb het journaal op staan en word echt verdrietig van ik zie In nogal wat steden zijn de anti-zwarte Piet demonstranten belaagd door mensen die pro-zwarte Piet zijn. Hoopte dat het bericht dat ik eerder las over dat ze bekogeld waren een uitzondering was, maar helaas. Dat het zo ver moet gaan zeg. En dan maar zeggen dat ze die demonstranten niet bij de intochten willen vanwege de veiligheid van de kinderen Zij zijn niet degenen die mensen fysiek aanvallen en bekogelen jongens. Dusdanig dat de politie met grote getalen moet ingrijpen om ze te beschermen. Echt schandelijk. Schaam me ook echt voor de harde kern van âmijnâ voetbalclub.
Helemaal mee eens helaas. Echt walgelijk. Het komt op mij ook echt over dat de Pro Pieten het puur voor het rellen doen. Echt triest om te zien hoe dit zich ontwikkeld.
Ja, ik ben er zo boos over. Hier is eem lijstje van de demonstraties en welke er gelukt zijn en welke niet.