White privilege / racisme

Ja, ik had laatst een discussie met vrienden in een groepsapp. Voor een restaurant was er een Nederlandse meisjes als geisha verkleed, en hadden ze allemaal van die Chinese kledij aan. Ik vond het, het toppunt van cultural appropriation, nou dat had ik niet mogen zeggen hoor!!! Want: “ het gaat toch om dat ze de cultuu mooi vinden??? “ en ineens was ik de racist omdat ik vond dat het niet oke was dat een wit persoon als geisha verkleed was en als klapper op de vuurpijl bestond reversed racism ook nog eens…

Het erge was nog dat ik met goede argumenten kwam, veel bronnen en die sukkels maar wat liepen te roepen. Op dat moment gaf ik het ook op, ik kan mijzelf daar zo erg aan opvreten. Was gewoon aan het trillen van woede.

5 likes

Vind het ook ook gewoon heel heftig. Ik was altijd best trots op Amsterdam als stad, en de mooie oer-Hollandse huizen etc. Tot dat het mij opviel dat er letterlijk slaven op veel panden stonden en er letterlijk mee is gewerkt aan het bouwen door de slaven. Vanaf dat moment bekeek ik Amsterdam en de huizen wel stukken anders. Het was vroeger echt een soort van pronkstuk als je een slaaf had

Dat argument “je bent zelf een racist omdat je dit racistisch vindt” is zooooo lomp. Zit je nog in de groepsapp?

2 likes

Heb de groep op dempen gezet, en heb er 1 week niet in gepraat. Denk dat ik er wel uit ga, want ik trek dat soort mensen echt niet

1 like
2 likes

Ik post het maar hier:

Had de AH vorige jaar geen roet pieten?

1 like

Door je foto vraag ik mij ook af of er al iemand ergens roetveeg pieten chocolade gezien?

Action

2 likes

Jumbo heeft van alles wat

6 likes

Hmm lastig dit, want in de column staat dat ze nooit eerder de zelfscankassa hebben gebruikt en dan krijg je volgens mij sowieso controle bij de eerste keer scannen. Denk niet dat je de controle met een afstandsbedieninkje kan beïnvloeden

4 likes

Top, dan ga ik bij de Action en Jumbo kijken.

1 like

Ugh volgens de commissie van de intocht zou hij vaker door de schoorsteen zou gegaan /serieus

Nouja dit lijkt toch op een normaal donker persoon in een raar pakje?

1 like

Maar hoe weten ze dat je deze nog nooit gebruikt hebt? Lijkt me niet toch.

Bij de appie ‘check’ je eerst in met je bonuskaart dus dan wordt alles geregistreerd qua bezoeken, maar in dit artikel lijkt het een andere supermarkt te zijn? Herkent iemand de supermarktketen uit het artikel en of je daar ook eerst een klantenpas moet scannen?

Oh ja, dat zou dan nog kunnen idd. Ik denk trouwens wel dat ze op een of andere manier invloed kunnen hebben op de checks.

Ze kunnen controleren als ze willen bij de emte maar ze kunnen het ook random laten

Bij de ah hoef je niet je bonuskaart te gebruiken bij de zelfscankassa’s.

Ik vond dit artikel wel interessant, want ik vroeg me ook af waarom ze nou wanneer controleren haha. Sorry lekker off-topic maar het sluit wel mooi aan in dit geval.

Maar uit het artikel blijkt dat die man al gecontroleerd moet worden vóór hij iets scant? Ik ben dat nog nooit tegen gekomen…?

Hema heeft ook roetveegpieten

1 like