Heb me alweer zo geërgerd vandaag! Las ook dat het Sintcomité van Zaandam niet mee wil werken aan de intocht, omdat er alleen roetpieten zullen zijn. Ik heb daar gewoon geen woorden voor? Ik snap ook niet dat er dan niemand in dat hele comité zit die dit wel helder kan zien. Zelf vind ik het eigenlijk al schandalig dat de hele roet verhaal nog steeds als excuses wordt gebruikt. Hoe vaker door de schoorsteen, hoe meer roet. Wassen deze mensen zich dan nooit?
In mijn woonplaats zijn bij de intocht nog altijd enkel klassieke zwarte pieten om het zo maar even te noemen. De reden die hiervoor wordt opgevoerd is dat ze geen protest/tegengeluid hebben gehoord. Sorry, hebben die lui onder een steen geleefd? Je moet wel heel dom zijn wil je geloven dat het een landelijke discussie, maar er precies in jouw woonplaats niemand is die moeite heeft met de klassieke piet.
Nou lekker warrig bericht, maar dit is echt een onderwerp waar ik gewoon niet over uit kan.
Oh ja wil alleen nog zeggen dat het ook zo hinderlijk is als iemand zegt “ik kan iemand (buurvrouw/vriend/vriendin/tante van de zus van de buurvrouw van etc) en die is ook donker en die vindt het ook niet erg!!” Of: “in suriname en op de Nederlandse Antillen hebben ze ook Zwarte Piet”