White privilege / racisme

Snap ik! Ze is zo kalm en wat ze zegt is weloverwogen.

Oh man de reacties onder deze video op Youtube zijn zo frustrerend om te lezen.

Deze bijvoorbeeld: “De foto is prachtig en ik ben blank en niet wit.”

Ik snap echt niet hoe dit dezelfde mensen kunnen zijn die niet snappen waarom mensen het niet fijn vinden om ‘zwart’ genoemd te worden. Waarom kan je je daar niet in verplaatsen maar wél beledigd zijn als jij zelf opeens wit genoemd wordt? Echt onbegrijpelijk.

Heel erg interessant dit! Zou haar proefschrift graag lezen. Er stond ergens in een interview met haar dat een verschil met deze meisjes is dat zij in tegenstelling tot veel donkere meisjes niet worden onderschat op hun capaciteiten en mbo 3 voor hen echt te hoog gegrepen is, een andere negatieve kant van wit privilege.

2 likes

Ja echt enorm frustrerend dit soort opmerkingen. Waar ik me ook aan kan ergeren is dat vaak de eerste reactie van mensen is “maar omgekeerd is er net zo goed racisme hoor!!!” Oh ja, daar heb JIJ in je dagelijkse leven inderdaad vast veel last van dus dat punt moet niet eens ter discussie staan :confounded:.

1 like

Wie in een “probleemwijk” woont, moet voor criminaliteit dubbel zo hard worden gestraft, zegt Klaas Dijkhoff, fractieleider van de VVD in de Tweede Kamer.
:rage::rage::rage:

Dit is zo’n idioot plan. Echt zo van: we hebben een ander idioot plan, de dividenrbelasting, iedereen valt daarover dus gooien we nu iets op tafel zodat al onze echt rechtse stemmers en pvv overlopers iniedergeval tevreden met ons zijn. Zo behouden we de harde kern. Het is volkomen ongrondwettelijk, het zou er nooit daadwerkelijk kunnen komen ( weten zij ook echt wel).

Los daarvan: ik vind juist dat, als je dan aan zoiets gaat werken, je mensen uit goede buurten harder zou moeten straffen. Van iemand die het altijd al slecht gehad heeft, alle verkeerde invloeden gehad heeft en weinig te verliezen heeft vind ik de stap naar criminaliteit veel logischer, dan van iemand die alles heeft en toch besluit iets totaal verkeerds te doen.

12 likes

Vind het ook een onzalig plan maar 't gaat om de plaats waar een misdrijf is gepleegd toch, niet de plaats waar de dader vandaan komt?

In achterstandswijken zijn relatief meer criminelen, lijkt mij, omdat zij minder kansen krijgen en ‘sneller’ in een slechte omgeving zitten. Dus hoe het ook bedoeld is, mensen die al een achterstand hebben worden hier sneller door benadeeld. En het is hoe dan ook discriminatie.

4 likes

dit creërt enkel een vicieuze cirkel

5 likes

Neem je aub nota’s of kan je presentaties delen? Lijkt me heel interessant.

6 likes

Dit is toch het toppunt van wit privilege? Weer een fijn voorstel uit het pvv2.0 kabinet.

3 likes

Ja wtf??
En ik ben boos dat mensen in deze tijden nog steeds over ras praten. De mens kent geen verschillende rassen.

2 likes

Ik sta echt met m’n bek open hiervan.

6 likes

Er stond naar aanleiding van die discussie over die registratie wel een interessant artikel over rassen (die dus niet bestaan) in de Volkskrant. Zit nu op mijn telefoon maar zal thuis wel even een linkje zoeken.

Edit: https://www.volkskrant.nl/wetenschap/daar-is-het-woord-opeens-weer-is-ras-eigenlijk-wel-te-bepalen-~ba998f37/

5 likes

Woehoeee!

27 likes

:partying_face: :partying_face: :partying_face:

1 like

Ben ten eerste hier heel blij mee en ten tweede blij dat ik op dit soort momenten niet op Facebook zit.

6 likes

YAY!!!

ik weet wat ik tijdens mijn lunch ga doen

2 likes