Bijzondere uitleg: ik heb nog nooit iemand schaduw in een vrij felle effen bruintint zien toepassen. Dat terzijde, wat me het meest stoort: Ja, hoe je dit ervaart is subjectief. Of je je aangevallen voelt of er iets in ziet ook. Alleen dat een make-up kunstenaar en een kunstgerelateerde organisatie beide in zo’n artikel uitspreken niet te begrijpen waar de associatie vandaan komt én dus eigenlijk stellen dat je een gekkie bent als je die associatie voor jezelf maakt is echt een gemiste kans om zichzelf en anderen een les geschiedenis te geven. Je kan ook erkennen dat je er zelf niet bij stil gestaan hebt, maar toegeven dat je inmiddels begrijpt dat het mensen raakt en dat het niet zo bedoeld was. Of aangeven dat je het gesprek aangaat en je gaat verdiepen in waarom mensen dat vinden ( ik kan me niet voorstellen dat er niemand is geweest die zijn bezwaren normaal heeft aangekaart).
Niet dat ik het bedreigen goedkeur, maar nu wordt het weer zo’n gevalletje: kijk ze vallen mij aan zonder reden. Wat barbaars, ze zoeken overal wat achter. Terwijl ik vind dat de make-up ondanks dat het “niet zo bedoeld” is, zich echt op het uiterste randje bevindt & andere dingen in haar portfolio toch echt aantonen dat schaduw doorgaans niet is waar ze mee experimenteerd.