Ik hoorde dit ook net op de radio, toen werd er gesproken over “gekleurde muziek”, echt what on Earth??
Ik ben zo blij dat ik terug ben op dit forum, heb dit topic zo erg gemist omdat ik er zo veel van leer en het me zo veel bewuster maakt.
Wat de faaaaakkkkkkk
Sommige mensen zijn gewoon assholes met issues
Irritant wordt het als anderen mensen de hele isssue omzeilen en negeren omdat ze een paar schreeuwlelijken vervelend vinden. Zo van ja ,ik ben pro zwarte piet omdat ik Sylvana een kutwijf vind.
Ik wilde net die tweets van dat meisje op Pukkelpop lezen, maar ze heeft haar account verwijderd. Toen ik op haar naam zocht zag ik allemaal screenshots van tweets van haar waarin ze zei dat ze witte mensen haat. Erg apart.
Alsnog kan het niet wat er gebeurd is hoor, dat heeft natuurlijk niets met die tweets te maken. Die tweets sloegen echter ook nergens op want ze scheert wel echt alle witte mensen over één kam.
Ik kan de tweets niet invoegen maar hier zie je de screenshots: https://twitter.com/claesbart/status/1031614816761327616
Voegt verder niks toe maar wilde het even delen.
Absoluut niet ok, maar zij heeft dit soort dingen op twitter verkondigd en die jongens hebben dit in real life gedaan en haar geduwd. Ik vind dat niet vergelijkbaar.
Niet dat ik haar tweets goed praat, maar het is altijd zo “ja maar hij/zij deed dit eerst.”
Zo bedoelde ik mijn post absoluut niet (al zijn er waarschijnlijk zat mensen die wel zo denken). Wat zij deden was veel erger dan die tweets, zeker omdat dat inderdaad in het echt was. Waarschijnlijk hebben zij dat ook niet gedaan naar aanleiding van haar tweets ofzo, dus dat argument zou sowieso nergens op slaan.
Ik deelde het gewoon omdat ik het opvallend vond.
Ik vind helemaal niet zo veel mis met die tweets. Ik denk dat je het niet groter moet maken dan het is, vooral als het uit context wordt gebracht door iemand van vlaams belang.
Als ik bijvoorbeeld een fuckboy tegen kom die onbetrouwbaar is, dan zeg ik zo uit frustratie ‘mannen zijn verschrikkelijk’. Dan scheer ik ook alle mannen over één kam maar iedereen snapt dat ik niet alle mannen bedoel.
En bovendien denk ik dat die tweets absoluut niet relevant zijn voor wat er gebeurt is op Pukkelpop.
Die tweets (en vooral dat men erna verwijst) zijn een enorm knap staaltje victim blaming. Ik verwachte echt een racistisch scheldkanon, maar dit is gewoon een handje onhandige tweets wat erbij gehaald wordt om goed te praten dat ze intens zwaar gediscrimineerd is én dat niemand daarbij voor hen opkwam.
Sorry als het vervelend is dat ik vooral linkjes drop maar ik blijf me verbazen en boos maken over het institutioneel racisme dat gewoon ontkent wordt door mensen die (denk ik) niet eens weten wat het inhoudt.
Op mijn nieuwe werk zit ik in de sint commissie en hebben ze zwarte Piet omdat ze geen sint konden vinden die zonder zwarte pieten wil. Ik ga me hier heel hard voor maken dat dat verandert.
Ik ben niet eens verbaasd meer over wat de jongeman schrijft. Het interesseert ze echt niet mits je wit bent en dat is mijn eigen ervaring!
Over zp je kan misschien contact opnemen met Jerry hoe het aan te pakken.
Ik vind dit zoooo erg
Hier krijg ik oprecht een brok in m’n keel van. Zo’n intens gevoel van machteloosheid… heel erg dat dit zoveel voorkomt
Dit is zo erg. Als je alles goed doet, ben je door je afkomst nog steeds fout. En het erge is dat dit niet om zomaar wat ‘gekke PVV-stemmers’ gaat, maar over politieagenten. Zij horen er voor iedereens veiligheid te zijn, maar dat is dus niet zo.
https://kinginstitute.stanford.edu/encyclopedia/montgomery-bus-boycott
Ik hoop dat dit artikel een beetje dekkend is maar ik vond het ook zo bijzonder toen ik voor het eerst hoorde dat de bus boycot gepland was. Terwijl het zo logisch is dat een goede actie ook een goed plan vraagt.
(als het artikel prut is even googlen op Rosa Parks bus boycot)
belangrijke noot hierbij is ook dat Ninetales’ voorbeeld gepost en gedeeld wordt door Vlaams Belang. Te vergelijken met Wilders zijn party in NL denk ik?
dat zie je ook bij de LGBTQ+ beweging waar Stonewall legendarisch is met “Marsha P. Johnson die de eerste steen gooide” maar zelf heeft ze zelf duidelijk gezegd dat pas een paar uur na het uitbreken van de rellen aankwam. Jammer genoeg is het heel belangrijk om iemand proper naar voor te kunnen schuiven voor de media
Oh dit wist ik niet, over Marsha’s rol, daar ga ik me over inlezen.Bedankt voor het delen!
Oh ja dat ken ik allemaal niet.
Maar voordat iedereen nu denkt dat ik haar ergens van beschuldig ofzo; dat doe ik niet. Ik wilde gewoon die tweets lezen over Pukkelpop en toen zag ik dat haar account om die reden verwijderd was. Ik was verbaasd en ik deelde het, dat is alles.
Omg dat bericht???