What my kid really eats

Half uur voor het eten 2 gedroogde abrikozen en een kwart appel.

Eten soortgelijk als gisteren

En daarna nog een halve banaan :ok_hand:

6 likes


Aardappels, gestoomde boontjes, varkenshaas, blokjes kaas en appel die nog over was van een uur eerder.

3 likes

Rundervink - spruitjes met kaas en spekjes - aardappeltjes - appelmoes - waterijsje toe :ok_hand:t2:

5 likes


Lievelingseten, dus t ging er goed in. Tomaten lagen op de grond

10 likes

Wat een leuk bordje!


Ze had een laat dutje gedaan en eigenlijk niet echt middag gegeten, dus om vier uur had ze berehonger en heeft ze 1,5 American pancake met honing en wat stukjes kipworst wat m’n vriend aan het eten was gehad. Ik was bang dat ze nu dus niet echt zou eten maar ze heeft best goed gegeten.

Rijst, roerei met kaas en tomaat (idee opgedaan door @Limoncello), gewokte spinazie en wat olijven.


7 likes

Papa denkt volgens mij dat ons kind een 30-jarige bodybuilder is, te zien aan de portiegrootte. Maar ze heeft er boven verwachting veel van gegeten!

Het is couscous met courgette, zalm en tomaat-basilicum. (Onze dochter is 16 maanden)

8 likes

Met die smoothies ontdooi je het dan eerst voor je het blend?

Ze had er zin in vanmorgen! Bijna helft van de havermout met gebakken appel, 2 stuks komkommer (de binnenkant dan). En erna nog een snee geroosterd brood met boter en 2 gedroogde abrikozen.

7 likes

Nee gaat er bevroren in! Of ik laat het ff paar minuutjes staan voor het blenden. Maar ligt ook wel aan de kracht van je machine of hij dat wel of njet trekt.

Degenen die hier bordjes posten, koken jullie apart voor jullie kind ‘s avonds of eten jullie vaak hetzelfde?

Ons kind eet, als er iets in gaat, met de pot mee.

Mijn zoon van 2 jaar eet gewoon mee met wat wij eten. Gerechten die hij lekker vindt vries ik meestal in kleine bakjes in. Mochten wij iets eten wat hij echt niet eet of iets ongezond dan kan ik dat uit de vriezer halen.

2 likes

En dan gewoon gelijk koud opdrinken?

Met de pot mee, vanaf dag 1. Helemaal in het begin kreeg ze dan gewoon wat losse elementen uit onze maaltijd die bij haar leeftijd paste, en voegde ik bepaalde dingen pas toe (met name kruiden of sambal) nadat ik er voor haar uit had gehaald. Nu (15m) eigenlijk niet meer, behalve als iets pittig is en eet ze alles met ons mee.

Toevallig vorige week voor het eerst voor haar apart gekookt, maar dat was omdat wij wat wilden bestellen en dat 1,5u ofzo duurde en dat was echt te lang voor haar :joy:


@Whitecactus mijn blender is ietsjes minder sterk, bevroren fruit of avocado gaat wel maar zo’n blokje spinazie heeftie moeite mee. Ik haal wel eens verse spinazie die ik dan in de vriezer gooi en dan kun je er zo blaadjes afbreken. Wat ik vaak doe trouwens als ik er diepvriesspul in gooi is lauwwarm water (gewoon uit de kraan) erbij, dan gaat het blenden net wat makkelijker en vind ik de smoothie daarna op perfecte drinktemperafuur.

1 like

Met de pot mee! Maar in het begin (dus tussen 6-10 maanden ofzo), deed ik het wel eens apart voor dat ik ging mengen. Bijvoorbeeld als we pasta eten, dan gaf ik hem los gehakt, groenten en pasta. Voor dat ik dus de saus ging maken met kruiden enzo, legde ik e.e.a. op zijn bordje.

1 like

Vaak eten we hetzelfde, soms wel apart zoals gisteren. M’n vriend moest 's avonds werken en ik had geen zin in warm eten. Als we apart voor haar koken dan krijgt ze vaak iets wat snel en makkelijk gemaakt is, meestal rijst/pasta met iets van groenten die over waren van eerder of een potje, en ei/vega iets uit de vriezer. Rijst hebben we vaak wel staan want m’n vriend eet dat veel, dus dan is het zo klaar.

Lazy sunday breakfast: losse cornflakes en ontbijtkoek. Ze neemt steeds een paar hapjes. En ze probeert mijn koffie in te pikken.

1 like

Ik laat het vaak eventjes staan! Dus wel koud, maar niet zo koud dat het een soort bevroren slush puppy is waar je brainfreeze van krijgt.

@Calabasas hier beide. Als het enigszins kan eet hij mee met ons, maar gezien ons schema eet hij ook wel vaak apart. En dan is het dus of een potje of een makkelijke maaltijd uit de vriezer oid.

1 like

Om 7 uur een boterham met pindakaas.

Nu net 3 havermout pannenkoekjes met gebakken peertjes. De peertjes liet ze liggen want ‘te pittig’ (speculaas kruiden gebruikt, such a white girl).
Nu nog een pannekoekje.

7 likes

Dit is echt kwaliteit content. Ik heb niet eens kinderen maar ben echt gefascineerd door dit topic. Maar nu vraag ik me af hè, wat doen jullie met de restjes eten? Eten jullie dat zelf op of wordt dat (zeer begrijpelijk) weg gegooid?

En is het lastig om porties in te schatten? Of eet het kind bijvoorbeeld elke dag een andere hoeveelheid? Soms zie ik namelijk bordjes voorbij komen die best vol lijken te liggen en dan heeft het kind er maar 3 stukken vanaf gegeten. Of probeer je het kind gewoon zoveel mogelijk aan te bieden zodat ze tenminste iets eten?

21 likes