What my kid really eats

High five!

1 like

Dit ging mee naar school, voor de rest van de dag heeft ze bij de BSO gegeten.
Fruit, boterham met rozenbottel jam, tomaatjes en thee.

Straks eet ze zo,n halve pizza met kaas, tomaat en paprika. De champignon gaat ze er sowieso vanaf plukken. Oh well.

Snackie while waiting for pizza, cashews en pindas. (Bijna op dus)

5 likes

Dacht maak wat meer dan heb ik vast wat voor morgen. Aardappel met pompoen. Ook nog een bak yoghurt op. Had wat in te halen hoor :grin: (10 mnd vandaag :partying_face:)

5 likes


Spinazie, krieltjes, champignons en wat soja kookroom, een half eitje en wat stukje vega schnitzel.


L zijn eindstand


S zijn eindstand


Dus S at ook nog L zijn bord leeg.

En T:


Die heeft alles na 3 kwartier ook eindelijk op.

5 likes

Wat een leuke trommeltjes! Waar zijn die van? Ik had een trommel van Mepal voor mijn dochter maar die was na twee weken al kapot :rolleyes:

Lunch was 2 bolletjes met smeerworst (op), tussendoor druiven en 2 lange vingers.

Avondeten ook nog best aardig!

Edit; mijn vriend eet nasi rames. Nu eet ze daar ook nog alles van mee

4 likes

Oeh dat beren trommeltje heb ik jaren geleden ergens in België gekocht toen ik nog zwanger was…dus geen idee meer waar precies. :frowning:
Blauwe bakje is van Sostrenegrene, die hebben wel veel fijne bakjes.

1 like

Mijn kind eet ook niet altijd gezond hoor. Hij is wel een goede avondeter, maar lust haast niks op brood of ja wil niks proeven. Dus eet vaak chocopasta op brood :see_no_evil:

Vandaag stoofpotje rundvlees met groenten en couscous. Volgens mijn man kan je zo echt geen e couscous serveren en dan ook nog eens ‘nep’ couscous :joy:, maar het was lekker!

En na:

6 likes

Gezien ze zo slecht eet vandaag en we allebei geen zin hadden om te koken, eten we morgen de pasta die vandaag op de planning stond en aten we nu friet. Dat eet ze dus heel slecht en niet echt gezond, maar ach ze eet toch weinig vandaag. Vanmiddag wel een banaan en een halve suikerwafel van der vader gepikt.

Frietjes alleen mee gedipt, 2 stukjes bamischijf op en een kwart frikandel in stukjes gesneden en die ging ook op, maar daarna zat ze vol. Heb der zelfs geprobeerd “om te kopen“ met chocomousse, maar nee ook dat wilde ze niet :joy:

3 likes

Omdat ik mijn kind graag wil laten proeven van eten uit verschillende culturen: knorr wereldgerecht kip tandoori (:joy::joy::joy: hahaha ik vind knorr pakketjes op z’n tijd heel lekker maar doe er wel graag heel snobistisch over)

En nog een scheppie erbij tussendoor :grinning:

Eindresultaat

9 likes

Hier is er vanavond een potje in gegaan! Couscous. Net zoals wat @Zitzak hier onder zegt ging het rechtstreeks uit het potje naar binnen. :sunglasses: Heb er alleen geen foto van gemaakt.

Edit; en gister ook een potje (bruine bonen schotel).

1 like

Ieder eentje van deze, recht uit het potje gevoerd want had echt ff geen zin in ranzigheid. Heb het warm gemaakt en daar hield mijn inspanning wel op voor vandaag :smile:
Maar allebei helemaal leeg, daarna nog bakje volle yoghurt. Vanmiddag op de opvang hebben ze pasta op :+1:t2:

4 likes

Ze stond zo lief om koekjes te vragen en ik dacht naja prima gezien je zo weinig hebt gegeten vandaag. Spijt als haren op mn hoofd, want wie kan deze bende zo opruimen. (Normaal eet ze ze met minimaal knoeien gewoon al zittende op en is een slabber voldoende).

Ze heeft iig toch eenderde tot de helft ervan gegeten dus ze zal vast niet met honger wakker worden vanavond.

3 likes

Ik krijg spontaan trek in Kip Siam :drooling_face: Is toch zeker 17 jaar geleden dat ik dat voor het laatst at, ga het van de week maken! Dank voor de haute inspiratie want ik denk dat mijn kinderen dat ook lekker gaan vinden

1 like

Oooh mjammmm… Kip siam is dus het enige wat ik van de knorr wereldgerechten maak. Heb het een aantal keer zelf geprobeerd, naar krijg de saus toch niet helemaal lekker. Dus dat komt bij ons gewoon uit een pakje en K. is er dol op :slight_smile:

2 likes

We waren er vroeg bij vanmorgen, ik voelde me best uitgerust dus heb American pancakes gemaakt. Viel goed in de smaak.


13 likes

Nou na een lange nacht heeft K. weer wat eetlust terug. Het zat nog nét niet in haar haar, maar ze heeft een bakje yoghurt op als ontbijt (om kwart voor 10 haha wat een zeldzame luxe)

5 likes

Vanmiddag weer een smoothie tussendoor met kokosmelk, banaan, ananas, passievrucht, avocado, spinazie en lijnzaad.
Avondeten was een groot succes zoals je ziet. Alleen de avocado en erwtjes gegeten en de wortels kapot geknepen. Hij zit nu aan een krentenbol.

5 likes

Ik maak ook regelmatig smoothies met diepvriesfruit en spinazie, maar koop eigenlijk altijd verse spinazie. Echt nooit bij stilgestaan dat je daarvoor natuurlijk ook prima diepvriesspinazie kan gebruiken :joy:

1 like

Haha ja! Mega handig. Ik heb altijd wel Van die doosjes met diepvries groente en fruit in de vriezer. De avocado in deze smoothie is zelfs ook uit de vriezer! Kant en klare blokjes. Oh en boerenkool is ook wel een aanrader.

1 like