What my kid really eats

Pasta met pompoen, spinazie en champignons (met ui en knoflook), en een stuk vega worst. Ze is op de opvang geweest vandaag en dan heeft ze altijd flinke trek als ze thuis is, dus goed gegeten. De stukjes worst wilde ze niet, maar ze wilde wel de hele worst die bij m’n vriend op het bord lag, dus die hebben ze geruild. Hierna heeft ze nog wat meer pasta gehad.


Edit: ze heeft nu ook drie stukken komkommer op :+1:

7 likes

1 tortellini en 1 hap wortel gegeten :worried: naja prima, hij heeft ‘s ochtends zitten bunkeren. Wel nog een paar happen yoghurt als toetje.

6 likes

Hahah nou mijn nichtje eet dit dus wel😂. Ze is net 3 en eet bijv 3kwart pizza op met daarvoor nog borrelhapjes (antipasti). Denk voor ieder kind
verschillend. Maar sowieso niet standaard “eetkind”: ze lust bijv geen friet, chips en meeste snoep maar vindt dingen als olijven, zalm, tonijn, kazen e.d. heerlijk.

1 like

Vanochtend: mandarijn en druiven (verkeerd gesneden las ik). Later op de dag wilde ze nog meer druiven. Allemaal op.

Met de lunch was ik niet thuis, maar nauwelijks gegeten.

Avond: pizza gemaakt en n tomaat in stukjes. Tomaat 3/4e op, pizza 4 stukjes. Mijn vriend heeft ook nog wat gegeten haha . Bij t maken wel ham, kaas en mozzarella gesnoept.

3 likes

Gelukkig viel het eindproduct ook goed in de smaak; risotto! Eerst een klein laagje omdat het nog heet was, maar daarna haar kommetje twee keer gevuld. Vanochtend maar 1,5 boterham zonder korst (is weinig voor haar momenteel), maar moest der om 8.15u wakker maken en ze heeft vooral gegromd en toen ze op de opvang was keek ze nog steeds beetje met kleine oogjes rond :joy: de inenting van gisteren heeft iig voor een hele goede en lange nacht gezorgd :stuck_out_tongue_closed_eyes:

5 likes

Bloemkool uit de oven met couscous kruiden, zoete aardappel, gewone aardappel en kikkererwten uit de oven met ras-el-hanout kruiden en een beetje mayo. 16 maanden

@Fishing bedankt voor dat artikel! Ik dacht al dat ik de kikkererwten beter wat kon prakken en nu weet ik dat dat niet overdreven was :grinning:

8 likes

Is het beleg er nou afgelikt?
Doet mijn zoon ook vaak. Bij het kdv zei ik ja hij eet kaas, haalde ik hem op zegt de leidster hij heeft alleen maar de kaas van het brood gegeten, doet hij dat thuis ook? :joy:

3 likes

Haha ja klopt! De laatste tijd doet ze dat niet zo vaak meer gelukkig. Eerst deed ze dat bijna altijd met brood, maar met crackers gaat het beter.

1 like

Haha hier kan ze ook rustig 3x om nieuwe boter op haar cracker vragen want dan likt ze alles eraf. En kaas op een cracker of broodje er ze er idd ook af en dan pas de rest :joy: idem dito met avocado.

2 likes

Ik geniet van dit topic! Alle kindjes die zo lekker eten

Ik had een snackbordje gemaakt, met kleine dierenkoekjes die ik vooral zelf heel leuk vond :sweat_smile:
Verder druiven, volkoren mini-soepstengel en maissticks.

Links is T, rechts N

8 likes

Ontbijt: perzik yoghurt met lijnzaad en Chiazaad en een halve geprakte banaan. M is 2 jaar.

5 likes

Zowaar alles op, echt bizar voor m’n jongste. En zelfs nog meer gegeten van mijn bord.

@Baratheon let je op :upside_down_face:

6 likes

2 hapjes van haar cracker, 2 stukjes worst van mijn brood gejat en een halve banaan.

1 like

Inlijsten die foto!!!

1 like

Iemand heeft der dag niet vandaag: ontbijt 2 happen yoghurt en een hoop gehuil en gechaggerijn. Tussendoortje een halve smikkelstick aardbei/appel van Ella’s Kitchen. Lunch: restje zoete aardappelsoep en restje risotto.

Dit is before, maar had bijna after kunnen zijn. Er is vooral in geroerd en een paar happen van genomen :+1:t3: Iig is ze niet meer zo pokke chaggo als vanochtend, dus prima schat dan eet je maar lekker weinig.

2 likes

Tussendoortje, een mandarijntje, rozijntjes en trucjes voor A. (bijna 2)

3 likes

Doeiiiii

Ik voel mij nu echt een loeder moeder!
Al die gezonde dingen etc en al dat kookwerk!

Respect hoor. Achja hij doet het nog die van mij :woman_shrugging:t4::joy:

8 likes

Had iets geniaals bedacht om groente intake te verhogen. S (14m) is namelijk dol op gehaktballetjes, dus heb ik evenveel courgette als gehakt tot een gehaktbal gemaakt. Met de fijnrasp heb ik dit erbij gedaan en wat boekweitmeel om het wat steviger te maken. Ze vond het echt heel lekker!! Zeker een aanrader dus :grin:

20 likes

Pasta-pesto, feta en nachostukjes. Ze heeft alle groente al vakkundig uit de pasta verwijdert.

4 likes