What my kid really eats

Ohh cashewnoten, goed idee. Ik vroeg me laatst al af wanneer dat mag maar die zijn natuurlijk best zacht. Ga ik ook eens proberen!

Avondeten is momenteel niet interessant. Maar dacht, hmm boboti, vindt hij vast lekker. Want lekker zoet door appel en rozijn.

Voor en na… heeft nog geen rijstkorrel gegeten. Zelfs de losse rozijn werd weer uitgespuugd. :sweat_smile:

Waar is mn goede eter gebleven?

3 likes

Baby 10 maand. Voor (flink bordje vol):


Na:
Recept uit de app Happje, aanrader die app! Macaroni met een saus van linzen, pompoen, prei en paprika. Wordt in de app pompoen curry genoemd.

Edit: lekker scherpe voor foto :sweat_smile:

6 likes

Ja, en ook walnoten gaan er hier goed in!

1 like

Hoe oud is je kindje?
Hier als baby en dreumes een super goed eter, toen een fase behoorlijk slecht en eigenlijk bijna niks willen. Ze was denk tussen 1,5 - 2 jaar en nu weer goede eter.

Hij is nu bijna 21 maanden. Goed om te horen dat het vaker voorkomt. Ontbijt en lunch krijg ik er hier momenteel ook amper in.
Hij leeft nu vooral op fruit en cracotte :yum:.

Dat meest leeg gegeten bord is van de dreumes (16mnd). Die tegenwoordig heel behendig is met een lepel en vork. En die andere van de peuter. Die vooral schuift en kliert met z’n eten :+1:t3:

3 likes

Ik had zin om dit allemaal vast te leggen vandaag:
Wat-mijn-kind-eet-op-een-dag.

9,5 maand oud.

Foto's eten

Om 08:15u ontbijt: papfles 180+6 en 15g haver.

09:45u fruit: een peer
Voor en na.


12:00u lunch: 1,5 volkoren boterham met appelstroop en cottage cheese
Voor en na.


15:30u tussendoortje: baby Liga koek


Helemaal op.

16:00u ongeveer at m’n man een appel, maar F. besloot mee te eten.

17:30u avondeten: pasta met gehakt en een ‘saus’ gemaakt van verschillende groenten. Deze portie is zo’n 200g bij elkaar.
Voor en na.


18:30u: Voor het slapen gaan krijgt hij nog een fles 180+6.
Over de dag heen drinkt hij zo’n 330cc water(1,5 beker)

Nou, bedankt voor het kijken! Geef een duimpje omhoog als je het leuk vond en vergeet niet een comment achter te laten en te abonneren! :+1::+1::+1:

45 likes

Ik heb vandaag dit gemaakt als toetje zonder suiker en het koek genoemd. Hij had zo 2 bakjes naar binnen gewerkt :grinning:

7 likes

K. zit echt weer in een “vies”fase. Vanochtend waren zelfs de boterhammen die ze zelf smeerde (en waarvoor ze zelf het beleg koos) na 1 hap vies en wilde ze “koeke” :tired_face: gisteravond met de risotto (normaal een vd favorieten) hetzelfde. Niet eens geproefd en vervolgens tranen met tuiten toen ze geen koeke kreeg. Ik heb uiteindelijk gezegd dat de koekjes op zijn want was er echt klaar mee, dus voor ze vanochtend naar de opvang ging vertelde ze me wel nog even “mama kinkel, koeke kopen!”. Omdat ik dat niet had gedaan, werd me vanavond verteld dat pap koeke moest kopen. Papa was niet thuis overigens, want papa heeft late dienst.

En mama had geen zin in weer gedoe, dus serveerde de dames droge spaghetti met de champignonsaus ernaast. R. at voor 2 volwassenen droge spaghetti en een prima portiesaus. K. at een prima portie droge spaghetti en zowaar ook een paar happen vd saus weer :+1:t3:

4 likes

Ik zeur best vaak in dit topic over dat m’n kind slecht eet (even oud) maar haal hier leuke inspiratie uit! Zij drinkt nog 4 dikke flessen en er gaat met moeite een kwart boterham in

1 like

Oh man hier ook de vies en blegh fase. Dingen die ze normaal heerlijk vond zijn nu vies. Lust ik niet, en dan zo’n vies gezicht erbij trekken. Het liefst eet ze kale pasta of rijst.

Ze is nu ruim 2,5 (wordt in maart 3). Hoop zo dat deze fase snel voorbij is.

1 like

Ah volgens mij is dat ook helemaal prima hoor, op die leeftijd. Het is zo’n verschil per kind, maar niets is verkeerd. Leuk dat je er inspiratie uit haalt! Doe ik ook uit dit topic

Dat probeer ik mezelf ook te vertellen hoor! Maar heb af en toe een zwak momentje. Eet jouw kindje de peer dan trouwens zelf? Of geef je zelf de blokjes aan? :slight_smile:

3 likes

Als ik alle tijd had deed hij het zelf, als we ergens heen moesten voerde ik hem met de lepel en pikte hij tussendoor zelf ook stukjes met z’n handen.
Hij at het dus eigenlijk zelf(net als de macaroni), maar sinds deze week kan hij de lepel zelf naar z’n mond brengen dus moet ik het op de lepel scheppen en in z’n bakje terugleggen en dan pakt hij de lepel naar z’n mond. Gaat verrassend goed, had gedacht dat als deze periode aan zou breken alles over de hele vloer zou liggen.

Ik begon trouwens met stukjes op zijn blad neerleggen wat hij kon pakken en het bakje met fruit zelf vast te houden. Zo dacht hij dat hij zelf at, maar ik voerde hem ondertussen zodat ik wel wist dat hij genoeg binnen kreeg. Dat zelf eten ging zo traag

Wat goed zeg en wat interessant om te lezen! Heeft hij eigenlijk ook een eigen drinkbeker die hij zelf kan pakken?

Hier eet ze sowieso alles traag, dus een stukje brood (zo groot als je aan een vogeltje zou geven) wordt heel lang herkauwd en dan geef ik haar maar een slokje water om het weg te spoelen (ze eet ongeveer een kwart boterham). Wel een leuk idee om eens te oefenen met zelf lepel naar haar mond te brengen.

Ik merk aan mij en mijn man dat we heel snel ‘naar de fles grijpen’, als in, haar fles! Dus ze drinkt nog veel opvolgmelk. Er moet weer wat meer lol komen in haar vast voedsel aanbieden. Gelukkig gaat ze drie dagen naar de opvang waar ze warm eten geven en dus ook met haar kunnen oefenen.

Tot zover dit lange verhaal over m’n eigen baby :wink:

Jouw baby eet echt heeeeel netjes hahaha. Bij ons ligt het eten zo’n beetje rond de hele eettafel.

2 likes

Hij heeft inderdaad z’n eigen water beker. Voorheen was het een rietjesbeker, sinds 2 weken zo’n 360 beker zoals op de foto. Die beker achtervolgt hem de hele dag :joy: Is hij op de grond aan het spelen, zet ik hem bij hem neer. Gaat hij eten, zet ik hem op z’n blad. Gaan we naar vrienden? Zodra we gesettled zijn komt die beker ook weer tevoorschijn. Zo heeft hij altijd toegang tot water en hij drinkt dus gewoon wanneer hij zelf wilt.
Edit: wij zijn trouwens de 3e fles gaan afbouwen nadat we wisten dat hij genoeg water binnen kreeg. Wilde geen vocht tekort ofzo.

Dat traag eten is hier ook geweest hoor! Ik weet nog dat ik een tijdje terug bij @SpeedOfSound thuis was en haar baby (3weken ouder) at zo goed en snel en mijn baby zat een eeuwigheid te sabbelen op een stukje cracotte. Maar iedere baby zijn of haar eigen tempo, eten doen we uiteindelijk allemaal.
Ik vond brood een tijd ook verschrikkelijk, want hij verzamelde alles in z’n gehemelte en stikte dan half. Mijn god, zo gespannen zat ik erbij. En nja, nu gaat het er zo makkelijk in. De lol kwam toen idd terug bij me. Ik hoop bij jullie ook gauw!

@Nefertiti jaaa ben ik stiekem heel blij mee. Soms zit hij met z’n gore eethanden aan het kussentje van z’n stoel en dan gruwel ik helemaal dat het vies wordt. Maarja, hoort erbij natuurlijk. Maar heb wel geluk dat hij (nog?) netjes eet.

2 likes

Gisteravond:


En een gezamenlijk snackplankje zoals ik die vaker maak:

Vrijwel alles gaat hier altijd wel op. Maar mijn baby (10 maanden) is een uitzondering qua eten dus valt niet aan te meten.

10 likes

Wat kaas, tomaatjes, en zalm-kabeljauw visburgers (je koopt hier een soort van visburger gehakt van vis naar keuze en maak/bak je dan zelf burgertjes van)


Ze eet graag warm tussen de middag (bij opvang is dat bijna altijd) en dan eet ze een stuk beter ook. Nog extra visburgertje op ook.

Ohja en dat kaasje is Lillebror Ostehaps, is hier mega populair en het is ook echt heel lekker (vind ik zelf ook haha). Hele zachte kaas, een soort stevige smeerkaas eerder met milde smaak, waar Babybel echt een ‘kaasje’ is ook qua smaak. Kind is er dol op en ik snack ook graag mee er van

Samenvatting

afbeelding

5 likes