What my kid really eats

Hoe schattig die kaas, i want ittt

1 like


3 likes

Ik vind dat snackplankje zo leuk! Ik ga dat ook echt doen bij m’n baby!

@turbs heb je niet dat hij die beker op de grond gooit vanaf zijn stoel? Die van mij doet dat wel en heeft ook zo’n 360graden beker en dan spettert er weer (alsnog) allemaal water op de grond. Sowieso heb ik een slechte water drinker, vaak niet eens een halve beker dat op gaat.

2 likes

Misschien wel leuk om te vertellen dat ze vandaag, mijn dag met haar, echt prima gegeten heeft voor haar doen. Echt dikke tip aan mezelf: zennnn, rust! Geen haast. Dus kind heeft een halfuur gedaan over halve boterham, maar het is wel op gegaan.

2 likes

Mijn dochter drinkt ook echt heel slecht. Ze eet als een bouwvakker, maar omdat ze zo slecht drinkt krijgt ze nog 2 flessen met 2 schepjes en 180 water per dag. Ik heb alle drinkbekers inmiddels geprobeerd, maar ze drinkt dan 2 mini slokjes per keer dus dat is ook niks. Ik hou nu maar dr luiers in de gaten en probeer wat extra vocht in het eten te doen zodat ze (hopelijk) genoeg binnen krijgt.

En het snackmoment is echt ons moment op de dagen dat we samen thuis zijn. Zitten dan rustig samen een half uur op de bank onder een dekentje lekker snacken, haha.

1 like

Jaaa, wat goed! :clap:

@River hmm eigenlijk valt hij niet zo vaak op de grond. Soms per ongeluk, maar hij smijt hem er niet bewust vanaf. Als hij valt ligt er wel wat water idd, maar niet super veel ofzo!

Ja hier ook eten als een bouwvakker maar drinken ho maar. Ik heb daarom die middag fles er ook nog inzitten. Zeker omdat hij vaak van z’n ochtend fles en avond fles ook nog veel laat staan. Vanochtend liet hij 150 staan… :see_no_evil:

Dus dan maar wat langer 3 flessen, maar geen zin in vocht te kort.
Is er eigenlijk reden waarom je 2 schepjes op 180 geeft? Ik geef eigenlijk standaard gewoon die 6 scheppen maar Miss is dat niet handig?

Wat heerlijk zo samen onder een dekentje met zo’n snackplank! Mijne heeft het geduld niet om lekker op de bank te zitten, die wil alleen maar actie. Hopelijk als hij iets ouder is wil hij wel lekker samen onder een dekentje :rofl:

1 like

Hier bij gecorr. 14 mnd ook nog steeds flessen hoor! Ochtend, middag, avond en vaak ook nog in de nacht… Soms heeft ze opeens een dag dat ze goed drinkt uit haar bekertje, dan verklein ik de middagfles. Maar meestal neemt ze slokjes en laat het drinken daarna al lachend weer uit haar mond stromen :sweat_smile:

@River wij doen op een deel van de flessen ook minder schepjes. En in de middagfles krijgt ze sind ze een jaar oud is koemelk. Minder schepjes doen we omdat de flessen nu alleen voor vocht bedoeld zijn en er een kans is dat ze slechter eet als we zoveel kunstvoeding blijven bijgeven.

1 like

Ja, ik weet dat het nog prima kan hoor! Maar ze eet gewoon goed, dus heeft de voeding van de fles niet meer nodig, puur het vocht. @River dat is ook de reden dat we maar 2 schepjes doen (zijn hierin langzaam gaan afbouwen van 4 naar 3 en nu 2 schepjes). Ze zit ruim boven de +1 lijn qua gewicht dus ze heeft het ook niet nodig als aanvulling.

Wij kregen een keer als tip om het drinken interessant te maken. Dus door er stukjes komkommer of blaadjes munt oid in te doen. Hij vond het toen heel interessant en ging daarna meer drinken. Heb je zoiets al eens geprobeerd?


Wortels zijn in de melk beland maar okurrrr

6 likes

Appel, banaan en lekkere verse zelfgemaakte wafeltjes. De wafels waren ‘bah’, de appel was ‘bah’, alleen de banaan was lekker. :woozy_face:

9 likes

afbeelding

Roerei, tomaat, plakje kaas, leftover gerookte zalm. Uiteindelijk nog 1x extra bordje gevuld met gerookte zalm en nog 3 extra plakjes kaas. Alle tomaatjes en roerei ook op :grinning:

Lunch is hier echt veel succesvoller dan avondeten altijd.

9 likes

Wat foodshots van gisteren en vandaag. De vegaballetjes zijn er uiteindelijk 6?! Geworden en broccoli 2e x opgeschept haha.






4 likes

Vanaf wanneer dronk jouw kleintje uit die 360 beker? En hoe heb je dat aangeleerd?

Ben het even op gaan zoeken aan de hand van foto’s.
Zelf drinken uit de 360 doet hij nu een maand, dus met 9 maanden oud. (vandaag 10 maanden oud, waar blijft de tijd :sob:)
Hoe we het hebben aangeleerd… Sinds hij 5 maanden was zie ik op foto’s dat hij uit onze glazen mee wilde drinken. Dus toen hebben we z’n eigen 360 beker aangeboden. Veel te ambitieus, snapte hij geen hol van natuurlijk :joy: zat er alleen maar op te kauwen. Met 6 maanden zijn we een tuitbeker aan gaan bieden, daar heeft hij 2 weken uit gedronken en toen las ik dat dat niet wordt aangeraden dus over gegaan op een rietjes beker. Kostte hem een dag of 3 om die te snappen. En ineens wilde hij weer uit onze glazen mee drinken dus toen heb ik en de rietjesbeker en de 360 tegelijk aangeboden, dan kon hij zelf pakken welke hij wilde. Als hij de 360 pakte hielp ik hem wel om een vinger onder de beker te leggen en zachtjes druk zetten, zodat hij begreep dat hij z’n hoofd naar achteren moest doen om er water uit te krijgen. Na 2 dagen heb ik de rietjesbeker weggelaten toen ik zag dat hij steeds naar de 360 greep.
Hoop dat je hier iets aan hebt!

3 likes

Wij hebben het bij onze dochter ook een aantal keer zelf voorgedaan en dan deed ze dat na. Ging na een aantal dagen al helemaal goed. Toen kon ze wel al uit een rietjes beker drinken.

1 like

Oja haha dat vergat ik, alles theatraal voor doen!

2 likes

@turbs @Spatel

Thanks voor jullie antwoorden, heel lief!
Jullie zijn dus allebei met een rietjesbeker begonnen eigenlijk en toen vrij snel over naar de 360. Ga ik dat ook proberen!
Hij krijgt nu water uit een Difrax oefenbeker of een flesje. Maar dat laatste vindt hij helemaal niks, doet dan net of ie verdrinkt :joy:.
Ben dus even op zoek naar een oplossing zodat hij zelf kan leren drinken.

Pannenkoekjes met banaan, rijstebloem, ei en pindakaas (was verschrikkelijk om te bakken, nooit meer met rijstebloem hahaha 🥲), het zachte gedeelte van een komkommer een brood met framboos/perenpasta.

Meer op de grond dan in dr mond, de komkommer spuugde ze meteen op de grond :joy:

5 likes