What my kid really eats

Thnx voor deze tip, dikke hit hier bij 1 vd tweeling! (12.5 mnd)

1 like

Heerlijke macaroni met tomatensaus van romatomaatjes en wat knoflook en kaas.

Één hap van gegeten :tired_face: dreumes van 19 maanden. Weet niet waarom ik überhaupt nog moeite doe 🥲 potje lepelt ze nog net niet zelf leeg.

3 likes

Aah frustrerend, maar het is een fase! Een hele ondankbare fase, dat wel. Die van mij heeft dit ook gehad en eet nu praktisch alles wat ik haar geef. Wat hier hielp is gewoon alles aanbieden, maar dat doe je vast al. En ze kreeg altijd een toetje (volle griekse yoghurt), zodat we in de nacht geen gesodemieter hadden.

Edit: wat ook hielp was het zelf met overdreven veel smaak opeten en af en toe een hapje van haar bord nemen. Daar werd ze wat bezitterig van (‘nee mama, mij ete!’) en ze doet ons in alles na. Dus ook in het eten af en toe.

3 likes

Het ontbijt

afbeelding

19 likes

Die muizenhapjes :heart_eyes:

4 likes

Lunch :tired_face:

En vanochtend at ze crackers met pindakaas, die ze alleen aflikte, nadat ik pap had gemaakt die ze uitspuugde na 1 hapje.

Gelukkig gaan we na het middenslaapje Sinterklaas vieren en eet ze dan wel lekker gezond :joy:
Pepaaaahnootjhuuus en chocolaaaaa

4 likes

Haha oh ellende. Hier heeft ze nog wel een boterham gejat van me toen ik later op de bank aan het ontbijten was. We vinden regelmatig stukjes boterham in huis die ze gejat had maar toch niet helemaal opeet.

2 weken terug heeft ze paar dagen 2 boterhammen voor het ontbijt gegeten (pap wil ze niet meer zo vaak), was duidelijk van tijdelijke aard

3 likes

Welkom bij de nieuwe aflevering van mega ondankbaar koken voor je dreumes van 19 maanden met je host Zeezout :raising_hand_woman:t3:;

Pasta, broccoli en een verdwaald stukje bloemkool en gehacktballetjes van de vegetarische slager;


14 likes

Voortaan alleen nog die ballen dus. Maar dan zul je zien; eist ze ineens brocolli.

Hier werd gisteren en vandaag door K. het bord demonstratief op tafel geschoven met de vermelding “vies”. :+1:t3: Vandaag aten we nasi, daar eet ze anders 2 borden van :sweat_smile:

Mijn moeder paste vandaag op en dan kookt ze voor ons. Ze had aubergine in saffraansaus gemaakt met rijst (het recept dat @Dazed laatst postte, maar dan met haverroom). Voor de baby had ze losse groenten en pasta uit de diepvries gehaald. Wilde de baby niet. Toen had een potje verwarmd dat ze had gekocht. Wilde de baby ook niet. Zitten we net aan tafel te eten, wordt baby helemaal wild. Ik haar hapje gevoerd en ze vond t zo lekker dat ze bijna een hele portie heeft opgegeten :joy:

14 likes

Hahaha ja, het is echt ongelofelijk hè :joy: Die K, lekker ding ook!

Gaat al 2 avonden met amper wat op naar bed. Gisteravond voor het naar bovengaan nog een mandarijn gegeten, vanavond zon klein bakje 100% appelmoes :hushed: is toch weinig maarja, ze zal het zelf wel weten.

Groeispurt zal er wel weer op zitten :joy: fijn, komt ze de winter hopelijk door met der huidige garderobe :stuck_out_tongue_winking_eye:

@Madelief haha wat een fijnproever. Dat klinkt ook wel erg lekker wat jullie hadden.

Pancakes met blauwe bessen als ontbijt :ok_hand:

20 likes

Mijn kind zou heel blij worden van dit ontbijtje. Is pannenkoek/blauwe bes verslaafd haha.

1 like

De foto achteraf ziet er exact hetzelfde uit behalve dat de kikkererwten op zijn. 🥲

6 likes

Hoe maak jij die kikker erwten klaar? Ik wil die ook eens proberen maar geen idee hoe je dat lekker maakt :sweat_smile:

Oh ik doe super simpel gewoon die kikkererwten afspoelen en dan in een pan zonder vet en een lepeltje met kruiden (altijd andere, vandaag ras El hanout) en dan een paar minuten grillen tot ze beginnen te poffen.

4 likes

Wow dit klinkt alsof ik het moet proberen

Ik had op internet wat inspiratie opgezocht en kwam op een monkey platter
Dus nu had ik wat dingen gedaan die ik nog in huis had.


16 likes

Alleen de rozijnen, toastjes, cashewnoten en een klein deel van de soepstengel op

5 likes