What my kid really eats

Vandaag deze gemaakt, ze vielen in de smaak! Heb er meteen extra gemaakt en ingevroren. Bedankt om ze te delen.

1 like


Snack bordje met “maatjes” en “kakieka”

8 likes

Pasta met zelfgemaakte spinazie pesto, geroosterde tomaatjes en burrata voor onze luxepoes (2,5). Hij heeft een paar goeie happen gegeten.

Niet veel, maar ik ben echt al blij als hij zonder al te veel mokken een paar hapjes proeft en dan zelf zegt “ik hoef niet meer” (never forget de tantrums die we ook vaak zat hadden tot een paar weken terug).

Is een recept van Crisp en wel echt een aanrader! Gaat flink wat spinazie in zonder dat je echt het gevoel hebt dat je brokken spinazie moet wegwerken.

10 likes



Potje leeg en boontjes en vis ook op. Voor baby van 7 mnd

Zijn zus alleen het dubbele aan boontjes op, maar beiden vanmiddag ook warm gegeten op de opvang.

Dit klinkt lekker :heart_eyes:

Pasta met zoutloze tonijn. Zelfs de saus ging op :scream: daarna ook nog een paar stukjes stokbrood, gnocchi (aten man en ik) en een kwart olijf

3 likes

Babyproof andijviestamppot met een paar vega spekjes (niet te veel, anders is het te zout) en gebakken champignons om de spekjes te vervangen.

Viel in de smaak. Bordje was leeg en daarna ook nog een klein schaaltje kwark gegeten. Baby 10 maand.

4 likes

Ze heeft om 7.30 2 boterhammen op en had nu alweer honger. Dus alvast fruit. Ik wil niet meer dan 2 boterhammen geven in de ochtend. Wie heeft er nog meer zo’n hongerige beer? En wat geef je in de ochtend? Misschien moet ik nog iets aanbieden dat meer vult? Ze is ruim 14 maanden.

8 likes

Ik geef in de ochtend vaak Brinta of havermout, zou ze dat lusten?

Ik zou trouwens willen dat mijn kind zo goed at, leuk om te zien!

2 likes

Aww ja ik wil ook helemaal niet dat mensen zich rot voelen omdat hun kind minder eet en ik dit typ. Dat lijkt me overigens ook echt frustrerend :kissing_heart:

Dat is wel een goeie, ze is wel zo verzot op die boterham. Dus vraag me af of ze het pikt :rofl: ga het wel proberen. Thanks!

1 like

Mijn kind eet ‘s ochtends het meest (die heeft volgens mij in de Cosmo gelezen over dat “ontbijten als een koning, lunchen als een heer, dineren als een zwerver”-dieet)

En voor ontbijt geef ik haar havermoutpap met banaan! 2 delen (plantaardige) melk, 1 deel havermout en koken in een pannetje. En dan doe ik er meestal een halve banaan door, al tijdens het koken want dan wordt ie lekker fluffy. Ik eet dit zelf ook wel eens en het vult heel goed.

9 likes

Proberen waard dus die havermoutpap! Ga het dit weekend halen. Dank je.

2 likes

Nee joh, ik voel me er zeker niet rot om haha! Juist heel schattig dat ze zo lekker eet in de ochtend!

2 likes

Ze zit in bed en schreeuwt tegen de babyfoon: ETAH :sweat_smile:

15 likes

Kind naar mijn hart. :smiling_face_with_three_hearts:

(Hier wordt er vooral “UIT!” naar de babyfoon geschreeuwd als meneer in z’n bed ligt :rofl:)

5 likes

Haha je mag niet kijken hoe meneer slaapt of is het meer van: uit met dat ding, ik ben wakker hoor!

2 likes

Haha het is vooral een bevel dat meneer uit bed wil en wel NU. :rofl:

1 like

Oja natuurlijk uit bed ipv uit met die babyfoon :rofl:

Ik had foto’s gemaakt en was vergeten ze te posten. Dit is van eergisteren haha.


Ontbijt voor de baby, was nog erg vroeg dus de oudste sliep nog. Boterham met peer-framboos fruitspread.


Snackbordjes 's middags. Bordje van de baby ging bijna op, van de oudste waren alleen de besjes op, de rest heb ik maar opgegeten.


Avondeten, stamppot pompoen met wat broccoli wat nog over was. Baby had het bordje bijna leeg, oudste had het bordje bijna vol :crazy_face:

3 likes

Ik had pannenkoeken gebakken voor de lunch, ik maak dan eerst het beslag zonder zout. Dan mix ik een deel van het beslag met 1/1,5 banaan en daar bak ik pannenkoeken voor de kinderen van. Echt simpel maar ze vinden het zooo lekker. Het is ook alleen ei, bloem, melk en banaan (en boter om te bakken). Ik maak ook wel eens van die banaan-ei pannekoekjes maar die vallen toch minder in de smaak.

7 likes

Heb geen keuken door verbouwing dus even simpele vega oven snacks en komkommer.

Alles op behalve de spinaziestick, die was na 1 hap “nie lekker” (is van iglo green en vind ze zelf wel echt heel lekker).



Plus nog een cracker met pindakaas want dat is leven

3 likes