What my kid really eats

Jaaa doen, haha, zo lekker!! Wij zitten echt nog in de fase van veel melk, fruithap, groentenhap en een beetje iets anders zoals zo’n pannenkoekje. Vind het soms wel lastig om er echt verder mee te komen merk ik.

Hier is het ook nog vooral veel melk. Smorgens wat yoghurt en fruit, smiddags brood met wat kaas/appelstroop en savonds de groenten en aardappels/… die wij eten. Ik herken wel wat je zegt, ik vraag me vaak af of hij wel ´genoeg´ binnenkrijgt naast de melk, en of hij wel ´snel´ genoeg gaat om binnen een tijdje meer vast voedsel te eten en minder melk.
Vandaar dat ik ook die pannenkoekjes wil proberen.

1 like

Voor:

Na:

Volkoren wrap, geraspte kaas, gegrilde groente en crème fraîche voor kindje van bijna 2. Hij kreeg ook nog extra ‘sampisons’ want dat waren opeens z’n faves. Toppie

8 likes

Die maak ik ook vaak! Dan doe ik gewoon wat schepjes havermout, ei, hele banaan en wat melk en dan mix ik tot alles fijn is. En dat beslag bak ik gewoon. De overschot vries ik in met wat bakpapier tussen zodat ik makkelijk drie pannnekoekjes kan ontdooien. Ze worden dan iets taaier als je ze bevroren in de mircrogolf doet maar voor de baby is dat net beter te eten.

2 likes

Hier eet hij ze ook gewoon koud. Super handig om als go to voedsel mee te hebben. Uit de vriezer halen en laten ontdooien in de tas. Warm en koud eet hij ze met smaak op!

4 likes

Favoriet van het moment: ‘nasi’ met oa boontjes, ui, knoflook, Chinese kool, beetje gember, tomatenpuree. Bord ging helemaal leeg plus nog wat extra

7 likes

Had aangepaste lasagne gemaakt voor de baby (9,5mnd) zonder scherpe kruiden en zout. Zonder kaas maar met ricotta.

Baby is normaal altijd gek op pasta met groente maar weigerde dit pertinent. Er gingen welgeteld drie happen in. Dus zo uitsloven was niet nodig geweest hahahaha

23 likes

De regel hier is hoe meer ik me uitsloof hoe minder ze het eet :upside_down_face::sweat_smile:

8 likes


Nasi met komkommer en satesaus. Was dr lievelingsmaaltje, maar we zitten echt in slechte eetfase (ze is 2,5). 2 happen nasi en dan weer een kroepoekje, zo is er toch nog wat in gegaan.

1 like

Haha heel herkenbaar inderdaad!

1 like

Ik vraag me wel eens af waarom ik moeite doe om te koken 🥲 dochter van 1.5 jaar:



Alleen de aardappeltjes worden opgegeten en de kip werd op de grond gegooid :woman_shrugging:t3:

2 likes

Lekker zelf yoghurt eten🥲

@Zeezout oh hier ook drama hoor. Vanavond toevallig wel want soep maar verder dede week amper avondeten op

7 likes

L van 1,5 jaar eet ook ineens bijna niks meer met avondeten :roll_eyes: Zo irritant haha

1 like

Mijn dochter, ook 1.5, heeft de afgelopen periode ook slecht gegeten. Sinds een dag of 3 eet ze weer beter. Ik denk dat het bij haar door een tandje kwam.

1 like

Een like vanuit herkenbaarheid hoor! Sta je een beetje je best te doen voor zo’n smurf van 1,5 en dan wil hij niet eens een hap proeven. :sob:

1 like

Echt hè :sob: wij hebben deze week al 3 soorten fruityoghurt/kwark geprobeerd in de hoop dat ergens meer dan 1 lepel van gegeten wordt. Helaas zonder succes

Snackbordje was een unaniem belachelijk groot succes… Not.

7 likes

Verschrikkelijk hè. Hier doe ik geen moeite meer. Kale pasta of rijst eet ze het liefst, of wraps met crème fraiche. Prima meid. Hoop wel dat het ooit beter wordt.

5 likes

Haha ja, het is echt heftig soms hè :sweat_smile:.

Vandaag aardappeltjes, vegan schnitzel en gestoofde paprika.


Nadat ik toch enigszins dwang had uitgeoefend om de paprika te proeven heeft ze denk ik toch wel 3 stukjes op :joy:

5 likes


Pittige (vond ik) noodles met kip en worteltjes. Wel 1 klein worteltje op die ik door de noodles had geprakt…

En als toetje yoghurt met een klein beetje vla, die ging helemaal op.

2 likes