What my kid really eats

Lastig zulk commentaar, maar je doet het hartstikke goed, probeer het van je af te laten glijden en volg je eigen gevoel!


Gisteren at ze weer goed in tegenstelling tot de dagen daarvoor. De gehaktballetjes werden gedipt in de yoghurt dus ik geloof dat de associatie met yoghurt is toetje na een week idd weg is :grinning:

Voor:

Na:


Ziet er een beetje vies uit zo :see_no_evil:

5 likes

Eiermuffin update: redelijk succes. R. at driekwart op en zat toen echt vol (ze vulden ook wel echt goed. Ik eet niet veel voor het ontbijt en zat van 1+ de restjes vd kids goed vol). K. reageerde vet enthousiast maar bedacht na een halve dag ze toch liever “mel” (banaan, echt geen idee waarom) wilde. Heb ze we even kort opgewarmd, koud uit de koelkast vonden K. en ik mwah. Ben benieuwd morgen.

1 like


Hier hebben 3 kinderen van gegeten en wat er over is eten we morgen als ontbijt

8 likes

Nog een snackbordje voor de laatste fles

En het eindresultaat

Ik mocht de schilletjes van haar komkommer eten maar had er geen zin meer in haha.
Echt ZO leuk deze fase. Ze wil alles proberen en wordt er zo enthousiast van

10 likes

Wij willen binnenkort starten met hapjes geven (dochter is bijna 6 mnd). Nu spreekt mij de Kleintjes methode erg aan. Op internet (o.a. dit forum☺️) heb ik al veel informatie kunnen vinden, is het dan toch nog zinvol om het boek aan te schaffen? Edit: of een gouden tip voor een ander boek?

En misschien zijn er hier ervaringsdeskundigen die thuis wel rapley aanbieden/-boden en bij de opvang/oppas gepureerd voedsel? Mijn moeder heeft aangegeven dat ze het niet zit zitten omdat ze het te spannend vindt…

Ik heb de muffins gemaakt en hij was duidelijk: eerst trok hij de muffin aan gorten en toen gooide hij het op de grond.

Ik heb het boek geleend via de bib, misschien kan dat bij jou ook?

Wij doen thuis Rapley, maar mijn ouders vinden dat ook te spannend.
Ik snap ook dat ze dat moeilijker vinden en ik heb zelf liever dat ze iets doen waar ze zich goed bij voelen, dus ik vind het niet erg dat zij wel gepureerd voedsel geven (maar dat is voor iedereen anders natuurlijk). Nu is S nog maar 1 keer bij hen geweest voor een volledige dag, dus met eten, maar toen ging dat heel vlot. Hij at er thuis ook niet minder om ofzo.

1 like

Wij hebben alles door elkaar gedaan (soms gepureerd, soms stukjes) en dat ging gewoon goed!

3 likes

Misschien kun je dan eten aanbieden wat niet zo kokhalsgevoelig is? Bij ons was bananen altijd wel prima. Ik neem aan dat ze dat eng vindt?
En aan het begin eten ze maar een keer per dag hè, dus dan hoeven ze niet per se bij de oppas te eten.

Een boek is niet echt nodig trouwens.

1 like



Dit gemaakt, dacht dat wordt vast een hit.

Resultaat:

Het enige hapje dat is genomen ligt in der opvangbak :woozy_face::tired_face:

7 likes

Vanavond banaan-ei-granen pannenkoekje voor baby (8 maanden) gemaakt, zijn warempel wat hapjes naar binnen gegaan zonder te verslikken. We zien haar ook meer kauwen. Maar het blijft bij echt mini mini hapjes. Vond de pannenkoek zelf super lekker trouwens :joy:

5 likes

Die wil ik volgende week ook maken voor de baby (ook 8m). Welke granen gebruikte je?

1 like

‘Fijne granen’ van Olvarit! :slight_smile: halve banaan, half ei en eetlepel granen, en dan bakken in roomboter.

2 likes

Dank je! Ben benieuwd of het hier in de smaak gaat vallen.

Eet jouw kindje wel al brood enzo? Hier vindt ze het allemaal nog lastig, maar ze frummelt er wel graag aan :rofl: Als jouw baby de pannenkoek niet eet of niet lekker vindt kun je hem iig met smaak zelf opeten :grinning_face_with_smiling_eyes:

Ja brood eet ie, graag zelfs. Wel niet altijd evenveel natuurlijk. Ook aardappels zijn favoriet (lang leve koolhydraten ;)).
Ik was stiekem al van plan om er wat meer te bakken, zodat we ze echt samen kunnen eten (en ik niet zijn eten wil afpakken :stuck_out_tongue: ).

1 like

Ik vind dit soort posts altijd fijn tussendoor, zo van: “oooh we zijn niet de enige!”.

1 like

Mijn kind eet postzegel formaat brood en geen moeite mee. Maar echt kleinste korrel gehakt verslikt ie zich in. Ik wou trouwens geen (of nouja weinig) vlees geven maar mn kind is nu al 10 weken verkouden (no joke). Ik grijp nu alles maar aan dat ie weer iets beter word en heeft dus nu gehakt gekregen.


2,5 jaar. Ei, broccoli en zoete aardappel. Zoete aardappel 2 keer extra opgeschept tot de pan leeg was. Denk 4 happen broccoli en gruwelend 1 hap ei (bah, blegh, vies) terwijl ze dat voorheen altijd lekker vond.

4 likes

Lijkt me best lekker! Onze oudste zou dit overigens ook niet eten hoor, die wil niks met saus erdoor. Ben altijd onder de indruk als kindjes dat wel willen haha.



Snackbordje vanmiddag, roze bord voor de peuter, de andere voor de baby. Alles ging op, op wat stukjes komkommer bij de baby na, dat krijgt ze nog niet goed gekauwd.


Avondeten, roze bord voor de peuter, andere voor baby. Was een echte strijd om te koken vandaag, beide bleven maar om aandacht vragen. Wel goed gegeten, baby liet een deel van de avocado liggen, peuter de asperges. Beide nog wat extra ei gehad.

2 likes