What my kid really eats

Allebei! K vindt deze ook heel lekker en ik ook haha

1 like

Hoe maak je dit? :upside_down_face:

1 like

Ik heb alles klein gesneden (bakje kastanjechampignons, halve courgette en stuk of 8 roma tomaatjes) en dat eerst even in een pan gebakken en kruiden erbij. Pan van het vuur, 12 eieren erbij gedaan en toen met een soeplepel in de muffinvormpjes gedaan (was de perfecte hoeveelheid haha). Blik wel even ingevet en ze kwamen er goed uit toen ze af waren gekoeld. Oven op 180gr en na 20 minuten kwam de sateprikker er droog uit (net als bij cake zeg maar). Wilde er ook nog kaas in doen, maar dat was ik vergeten te kopen en dit is wel beter qua zout :stuck_out_tongue_winking_eye:

Was dus wel iets teveel voor de vormpjes, denk dat 9 of 10 eieren ook prima waren geweest. Zal morgen ff laten weten of het een succes was, K. is in de ochtend momenteel nogal star dat ze per se een banaan en peertje wil :joy:

2 likes

Deze ga ik dit weekend ook maken!

Thanks!!

O dit ga ik ook proberen. Ik denk dat de ei wel lang genoeg verwarmd is (voor haar allergie), krijgt ze toch nog ei binnen.

Leuk allemaal! Ik heb de inspiratie ook uit dit topic @HotMomma deelde een paar weken terug zoiets :relaxed:


K. heeft net vol walging een stuk pure chocolade op zitten eten haha. Ik had een stukje hele pure chocolade gepakt bij de thee, dat lust ze helemaal niet dus had voor de kids een koekje. Maar ze moest en zou mijn stukje hebben. En dan stug volhouden “mmmmm tjocolaaa mmmmm”. Terwijl haar gezicht echt iets anders vertelde :joy:

13 likes

Haha echt heerlijk.

Ik ga die muffins ook maken. Alles wat gebakken is, is heerlijk, maar groenten eet hij niet graag (behalve pastinaakfrietjes haha).
Ook een goede manier om alle overgebleven groenten op te maken!

1 like

Ik geef flesvoeding met deze pap erdoor in de ochtend. N is 7 maanden en vindt dit heerlijk.
Wij gebruiken de Dr Browns flessen en dan moet je er wel de Y-speen op doen anders verstopt de fles. (En dat groene ding eruit)
Dit is ook een volwaardige voeding omdat dit dus fles + pap is.

2 likes

Die muffins ga ik binnenkort ook eens proberen!

Wij hadden vanavond andijviestamppot. Voor mij met spekjes, voor baby met gekookt ei er doorheen voor wat proteïne.
Vind het zo leuk dat hij mee kan eten met hier en daar wat aanpassingen.

Baby bijna 8 maanden.

9 likes

Dat bordje :heart_eyes:

1 like

Ja deze deden we ook altijd bij S. Wij gaven dit voor de nacht en hij sliep hier echt goed op.

1 like

Wanneer zijn jullie flesjes gaan vervangen met ander soort eten? Ik ben heel erg zoekend hierin. Mijn baby is bijna 7 maanden, hij vindt eten geweldig maar wel alleen als het geprakt is. Hij eet grotere stukjes best slecht omdat hij heel gulzig is en meteen grote stukken afknaagt haha en het dan uitspuugt.
Hij krijgt nu s ochtends fruit, s middags groente en s avonds een papflesje. Tussendoor soms een maisvinger of korstje brood. Heeft iemand tips om dit uit te breiden?

Wat een geweldig bordje @turbs

1 like

Volgens mij is wat je nu doet prima hoor! Volgens mij is de richtlijn om tot 8 maanden na het flesjes iets van eten aan te bieden en na 8 maanden voor het flesje, om zo langzaam de flessen te vervangen voor eten.

Ik probeer rond elk flesje iets van eten aan te bieden, maar in de praktijk mis ik 1 tot 2 eetmomenten door slaap/haast/etc. Ik geef het trouwens wel voor de fles al, omdat ze daardoor juist makkelijker en meer drinkt daarna (anders eet ze weinig) en als ze kokhalst geeft ze dan niet de hele fles terug :sweat_smile:

Vandaag was geen succes. Kipfilet, aardappelgratin, broccoli en appelmoes. Dit was na: een hapje kip, wat appelmoes en de rest moest ze niks van weten.
Ze was blij toen ze thuis kwam van het KDV, maar zodra we gingen eten was het alleen maar drama, huilen en per sé bij mij of m’n vriend op schoot willen zitten.

Afgelopen dinsdag vroeg m’n schoonmoeder geef je haar geen bordje pap voor de zoveelste keer, omdat ze bang is dat L. te weinig binnen krijgt. (Ze eet daar 1x in de week)
Helemaal prima, maar heb haar al meerdere malen verteld dat ik liever nu alternatieve manieren gebruik om groentes te geven en het echt wel goed komt: sommige dagen eet ze prima, andere dagen niet. Ik heb zelf echt een trauma dat ik als kind aan tafel moest blijven zitten tot m’n bordje leeg was en me constant werd verteld dat ik te weinig at en dat wil ik niet voor L.

Vandaag kreeg ik echt last van een soort schuldgevoel; ik wilde haar gewoon even wat zien eten en heb me een beetje gek laten maken door die opmerking van m’n schoonmoeder. Voelde gewoon als kritiek. Dus maar een bordje pap gegeven, terwijl ik haar liever gewoon aanleer dat als ze niet eet, het prima is maar er dan niet iets anders wordt gegeven. Voel me zo stom.

1 like

Vandaag alleen het tussendoortje op de foto gezet. Hij vindt het heel leuk om van zo’n borrelplank te eten. Echt een kind van z’n moeder haha

25 likes

De (heel mooie!) naam van je kindje staat in je post! En je doet het goed op je eigen manier! Kan me voorstellen dat je je het commentaar aantrekt maar inderdaad, het komt echt wel goed en zo zonde om er een strijd van te maken.

Dankjewel @Madelief . Ja ik mis ook regelmatig een eetmoment door haast/dutjes. Ik geef inderdaad ook altijd eten voor het of tussen 2 flesjes in, maar dan ben je werkelijk de hele dag bezig met eten geven :sweat_smile:

1 like

Ohja, zoiets hebben wij van Nestlé! Maar ze wil geen pap in haar fles, haha. Dus nu krijgt ze gewoon een fles, en daarna dat spul aangemaakt met gewoon water en wat fruit erdoor.

1 like

Dit vind ik leuk! Mag wat mij betreft vaker hoor, zo’n ‘what i eat in a day’ editie 1-jarige.

Mijn baby van 9 maand at gisteren een vereenvoudigde bami (zonder kruiden) met groenten, vega kip en met pindasaus a.k.a. opgewarmde 100% pindakaas verdund met water. Was vergeten een voorfoto te maken dus we doen het maar even met de ‘after’. Bordje was helemaal vol voor we gingen eten.

2 likes

Sorry dat ik nu dubbelpost maar ben op de telefoon niet zo handig met 't forum.

Wilde jou toch even een extra hartje sturen. Je doet het goed! Soms zijn er periodes dat eten even niet zo goed wil. Dat is als ouder zijnde heel frustrerend want je wil het beste voor je kindje en daar hoort groete eten ook bij. Maar laat je alsjeblieft niet gek maken door je schoonmoeder (of wie dan ook) want jij voelt wat werkt voor jouw kindje. En als dat iets anders aanbieden is, dan is dat goed. En als dat niks anders aanbieden is, dan is dat ook goed. Als dat eten op een andere plek dan aan tafel is, is dat goed en als dat spelen met een speelgoedje tijdens het eten is (dat werkt hier als een tierelier) dan is dat ook goed.

Kortom: het komt goed :heart:

2 likes