What my kid really eats

Lijkt mij ook wel wat :grin:

Mijn boterham werd gestolen en weer in deze staat teruggegeven

afbeelding

9 likes

Hoe doe je die spinazie door het beslag? :relaxed:

Ik gebruikte wat verse spinazie met een banaan en een klein beetje melk of water en dan even pureren in een blender of met een staafmixer. We aten zelf gewone pannenkoeken, voor haar mixte ik dan wat pannenkoeken beslag erbij.
Je kan ipv beslag natuurlijk ook een geklutst ei gebruiken en dan krijg je banaan ei pannenkoekjes met wat spinazie.

1 like


Before

After

Gehaktbrood + aardappelpuree + gestoofde prei (hello fresh) Heel goed gegeten voor haar doen👏🏼

8 likes

Oh men ik doe even hier mijn beklag. Mijn kind van 3,5 is al zeker 1,5 jaar een zeer slechte eter. Wil alleen brood met pindakaas of kaas. Of macaroni met kaas. Soms een snoeptomaatje of 3 of 3 schijfjes komkommer maar altijd met strijd. Voor de rest wil hij helemaal niks. Fruit eet hij wel goed. Lust alleen maar yoghurt of karnemelk ( of ranja).

Maar hij klaagt nu al weken over vermoeidheid, is huilerig, ziet wit.

Ik ben die strijd met eten zo zat en denk nu gewoon; je hebt nu gewoon tekorten.
Ik maak wel eens smoothies met avocado, maargoed dat zet ook geen zoden aan de dijk.
Heeft iemand hier ervaringen mee? Een kinder diëtiste of anders?

CB heb ik geen reet aan; die zeggen ja laat hem helpen zelf groenten snijden. Doet ie dan leuk mee, maar vervolgens opeten ho maar.
Al die instagram tips ook al geprobeerd.

Ga sowieso even aan de huisarts vragen of er misschien even op Hb / ijzer geprikt kan worden.

Als ik dan al die bordjes van jullie kids zie word ik nog hopelozer :weary:

2 likes

Vervelend zeg van cb. Wellicht kan de huisarts een kinderdietist aanraden!

1 like

Ik maak met 14 maanden inderdaad nog apart eten voor hem, op een heel enkele keer na dat we echt speciaal iets voor ons allemaal maken zonder zout. Wat wij normaal eten wil ik hem echt niet geven, want stiekem zit daar veel meer zout in dan je denkt. Kaas, bouillonblokje, op smaak brengen etc. Kruiden doe ik trouwens wel bij zijn eten. Gewoon losse kruiden of mixen zonder zout. Bijvoorbeeld kerrie vindt hij heerlijk dus dat gaat hier bijna standaard door rijst heen. Ik heb inmiddels trouwens wel zoutarme bouillonblokjes en zoutarme sojasaus bijvoorbeeld, voor als we dus wel iets ‘samen’ eten, maar eerlijk gezegd mis ik dan zelf altijd nog het zout :sweat_smile:

En om on topic te blijven:

Penne met een saus van courgette, spinazie, erwtjes, ui, knoflook en kookroom gemaakt. Alle saus is nauwkeurig van de penne gewreven en alleen de penne is opgegeten :expressionless:

4 likes

Ik blijf dat zo grappig vinden dat zoveel kids dat doen. Hier ook, S vindt alle pasta “fies” als er ook maar 1 druppeltje saus op zit. Zelf een kruimeltje kaas mag hier niet.

YOU DONT KNOW WHAT YOU ARE MISSING

Dit hebben ze nu bij de Lidl, dit eten de kindjes hier vanavond dus (wij gaan pittig eten). De oudste was altijd gek op de dierenpasta, maar dat is niet te verkrijgen bij supermarkten hier in de buurt. Kind is al helemaal enthousiast hierover.

8 likes

Vervelend!

Ik kwam dus net dit als dit posten en misschien is het een recept dat goed voor jullie werkt;

Hebben gister en vandaag deze mac ‘n cheese met pompoen gemaakt en was echt een succes! Omdat je zegt dat hij wel macaroni en kaas wil eten, is dit misschien ook wat voor jullie?

Zit dus veel groente in (pompoen) maar met een super laagdrempelige en herkenbare smaak en structuur voor die kleintjes.

[Dit recept](Ik eet vandaag: Volkoren mac and cheese met pompoen https://www.ah.nl/r/1194816) is het.

1 like

De tomaat was een groot succes, de bietjes kreeg ze niet lekker doorgebeten en de aardappel was ook matig. Vorige keer kwam de aardappel uit de oven, dat vond ze lekkerder. Onze fijnproever

Durf geen nafoto toe te voegen want dat is een ranzig slagveld van uitgespuugde stukjes

Baby 7 maanden (5,5 gecorrigeerd)

3 likes

Speaking of what my kid really eats: pap ging er steeds niet in 's ochtends maar we hebben niet zo’n zin om haar fles + brood te geven in de ochtend, want het gaat nu superchill qua timing allemaal en dan kost het meer tijd. Net maar eens zo’n pyjamapapje geprobeerd en dat ging er met zoveel smaak in :scream:. Zelf maar even geproefd en het smaakt ook serieus gewoon naar vanillevla hahaha, dan snap ik het wel

5 likes

Haha ja N vindt die ook super lekker. Wij geven ook heel regelmatig die dreumesvla (of yoghurtjes) als toetje na het eten en dat smaakt ook oprecht best oké. Ben nu wel overgestapt op ‘gewone’ yoghurt of vanilleyoghurt vanwege de prijs maar soms heeft ze pas één hap avondeten op en dan wijst ze al naar de koelkast ‘TOETOET’ (=toetje)

2 likes

Haha toetje is hier “TOETOE!”

2 likes

Ahh wat fijn! Doe je dan zo’n pyjamapap in plaats van fles+brood? Ik heb nog 3 van die papjes hier liggen namelijk, maar weet nooit goed of dat nou een volwaardige flesvoeding kan vervangen.

1 like

Hahaha. Een auto is hier ook ‘toetoet’. En ‘bah’ is bal, bah, prullenbak, doekje en schaap (?). Zo leuk dat praten haha🥰

2 likes

Ja dat is wel waar ik 'm voor gebruik inderdaad! Ze zat er ook echt lang vol van, heeft ipv 3 uur 4,5 uur tussen de volgende fles gelaten!

Hahaha mooi, allesomvattende termen.

K. eet geen broodkorsten thuis, op de opvang (met soms wat aansporing nodig) wel dus prima en geen zin in die strijd. Maar ze heeft net wel het kapje van het nieuwe brood opgegeten. Droog, zonder iets erop vol smaak. Meid, dat is een grote korts he.

Ik ben benieuwd! Had iets teveel gemaakt voor de vorm, dus de rest heb ik net voor de lunch als gewoon ei gebakken en ging er met smaak in. Gewoon even simpel gehouden met ei en wat van hun favo groentes (champignon, tomaat en courgette) en wat kruiden.

Geven jullie dit trouwens koud of even opwarmen?

5 likes