What my kid really eats

We gaan het gewoon even volhouden! @Ovenschaal ik ben ook geen fan van toetjes aanbieden, we eten zelf ook geen toetje. Alleen vind ik het moeilijk om haar genoeg zuivel binnen te laten krijgen en maakt ze er een smeerboel van dus is het met het avondeten het meest handig omdat ze daarna in bad gaat :grimacing:.

1 like

Ik geloof ook wortel! In het begin kregen ze veel wortel, broccoli en banaan.


Groen bord voor baby (9 mnd), roze voor peuter (3 jaar). Snelle pasta met groentesaus, ik dacht ik waag het er weer eens op om de saus door de pasta te doen. Er werd even flink geklaagd door de peuter maar uiteindelijk wel ruim de helft gegeten. Baby at alles + nog een stukje courgette en wat pasta van het bord van peuter. Ik probeer nu altijd nog wat losse groenten extra erbij te koken omdat ze zoveel eet :sweat_smile:

7 likes

Vandaag had ik blijkbaar zin om bij te houden wat mijn dreumes at.
Dus bij deze: what I eat in a day, eenjarige editie.

Ontbijt met vader: 6:00 een fles melk en bij het opstaan om 9:00 drie banaan/eipannenkoekjes

Tussendoortje aangeboden om 11.00: werd resoluut afgewezen

Samen lunchen rond 12.00: dreumes at halve boterham appelstroop, halve boterham pindakaas en wat schijfjes komkommer

Fles rond 13.30

Tussendoortje na het middagdutje: 3 pepernoten gegeten (de andere 2 aan mij gevoerd), half zakje knijpfruit en 2 slokken thee

Avondeten om 18.30: flink gegeten van de pasta met wortel/bloemkoolsaus en wat gekookte groenten erbij

Voor het bed nog een grote fles gegeven, maar die ging lang niet op. En nu ligt ze te slapen!

28 likes

Broccoli via de rapley/kleintjes methode.

1 like

Poging tot een Mexican bordje gister avond. Kip was te kruidig en geen succes, heb een gekookt eitje gegeven. Tomaat en avocado werden niet aangeraakt, de wortel tortilla vond ze heerlijk, 2 stukjes paprika, rijst ging er later toch nog goed in en ze vond de maïskolf ook heerlijk.

6 likes

Leuk zeg zo’n dagje bekijken!
Hoe maak je die wortel/bloemkoolsaus?

2 likes

Wortel en bloemkool koken en dan pureren met de staafmixer.

We vriezen groentes in als dikke puree zodat het ook los als hapje kan. Maar meestal maken we er bij het opwarmen saus van (wat water of melk toevoegen).

3 likes

Leuke bordjes! Zijn ze nog te koop ergens?

Hoe gaan jullie om met op smaak brengen van eten? Koken jullie voor jezelf en kind en houd je dan wat apart en breng je dat achteraf op smaak? Of maak je echt een aparte portie zonder zout / kruiden?

Houd zelf wel van gekruid / pittig eten, en vind dat er ook wel wat zout op mag. Maar dat is voor kindjes natuurlijk niet goed.

1 like

Moet zeggen dat ik 9 van de 10 keer gewoon de gekruide versie aan mijn kind geef hoor. Dat eet ze gewoon veel beter. Natuurlijk geen extra zout eroverheen of zo maar verder kijk ik niet zo nauw.

4 likes

Wij gaan denk ik beginnen met avocado!

1 like

Wij geven gewoon wat we zelf ook maken, maar dan doen we er voor ons extra zout bij want wij houden wel van zout :grimacing:

1 like

Ahhh is bijna 3 een typerende leeftijd voor slechte eters? Hier eet ze bijna niks. En na het eten zeuren om toetjes he. Ja joejoe

Vreetjurk en banaan-havermoutpannekoekjes action shot.
Baby bijna 9 maanden. Hij begint ook echt meer te eten nu. Duurde toch wel even (soort van eigen versie van rapley doen we)

3 likes

Ik kook wel echt een aparte portie want ik vind bijvoorbeeld ongezouten pasta echt niet lekker en daarnaast krijgt hij volkoren en wij normale. Ook is zouten gewoon onderdeel van het proces en achteraf zout toevoegen vind ik echt niet lekker.
Wat ik vaak doe is op dag 1 hetzelfde koken als voor ons maar dan twee porties, en dan krijgt hij dat op dag 2 of 3.

Ik gebruik wel kruiden en specerijen maar met de hete dingen hou ik me iets in, maar dat doe ik sowieso voor mijn man die al in brand staat van een klein stukje chilipeper. Ik vind niet dat een klein kindje smaakloos hoeft te eten in ieder geval, ik denk dat ze daar best tegen kunnen of snel gewend aan raken.

Als hij straks 1 is mag hij wel met de pot meeëten maar ga ik opletten of hij verder niet te zout eet.

2 likes

Toen hij nog baby was deed ik wel apart potjes koken. Zout mag je eigenlijk niet geven aan baby en je eigen portie eten bevat over het algemeen al veel meer zout dan goed voor ons is. Vanaf zijn 1e wisselde ik het meer af. En op ei bv nooit zout erop.

Voorspelbaar eindresultaat

18 likes

Banaan spinazie pannenkoeken waren een succes als avondeten en lunch vandaag :ok_hand:t3:

16 likes

Pasta met raapjes en kaassaus. En een gebakken appeltje.

2 likes

11.5 maanden, stoofpotje met risotto met wortels en groene kool

En als toetje een kiwi

3 likes