What my kid really eats

Ja, hier ook herkenbaar!

Die van mij (8 maanden) eet ook alleen maar gepureerd hoor! Weigert ook elke vorm van stukjes in het eten. Laatst uit wanhoop zo’n 8 maanden met mini stukjes potje gekocht; ook niet.
Eet wel halve postzegelstukjes brood met boter maar dat is het ook.

Terwijl mijn eerste nu echt voor het leven bunkerde rond deze leeftijd. Elk kind is anders.

3 likes

Ja hier ook. Meestal laat ik haar dan gewoon met rust en dan gaat ze wel zelf eten

En die van mij @Ludo wil met 7 maanden alleen zijn fruit gepureerd maar groenten etc in stukken. Potjes moet hij niet, terwijl zijn zus geen stukken wilde. Hij at vanavond dus: 100 gram fruit met quinoa (12+ zakje, oeps…), een soepstengel en een halve zoete aardappel

2 likes

Hebben jullie nog aanraders hoe ik stiekem groentes kan verwerken? L. weigert alles wat ik geef. Hooguit stukjes paprika of cherry tomaatjes als snack vooraf, maar verder eet ze tactisch om de groente heen of spuugt ze het uit. Soep gaat er ook niet meer in. Ik heb gister wat spinazie aan een smoothie toegevoegd en na wat twijfels dronk ze dat wel op. Maar met de koude maanden in aantocht maak ik me nu toch weer zorgen dat ze te weinig vitamines binnen krijgt…

Ik zei dit net ook al in een ander topic, maar mijn dochter weigert ook alle groenten maar stamppot eet ze als de beste. Probeer je dat wel eens? Om de groenten heen eten wordt redelijk onmogelijk met stamppot dus misschien is het een goede optie. :sweat_smile: Heel lastig verder, ik herken je frustratie. Ik wil nog wel van die groentecupcakes/-wafels gaan proberen te maken. Of pannenkoekjes ervan of zo?

1 like

Als saus door iets wat ze wel lekker vindt? Onze dochter wil nu bijna alleen maar pasta ‘s avonds en daar doen we dan groentepuree door. Soms geven we ook deze “pasta” van kikkererwten trouwens, daar trapt ze nu nog in:

afbeelding

En natuurlijk groentepannenkoekjes! En dan daarnaast gewoon rustig blijven aanbieden, komt vast ooit wel weer.

1 like

Ja ik had afgelopen week hutspot gemaakt, ze weigerde het compleet en wilde alleen stukjes vega worst. :sweat_smile:
Groente wraps lust ze wel, groente cupcakes is ook een goed idee!

@Koda Ja ik denk dat ik dan een apart groente sausje voor haar maak bij de pasta. Groente pannenkoekjes ga ik dan ook proberen.

2 likes

Lunch: banaan/ei/havermout pannenkoekje, cracotte met pindakaas, meloen en framboos. Ging 75% op.

Avondeten: stamppotje met zoete aardappel, pompoen, paprika en kip en beetje appelmoes zonder suiker. Ging helemaal op.

Baby van 8 maanden.

10 likes

Ravioli gevuld met champignons, doperwten spekjes en klein beetje room. Pasta wilde nog een keer op scheppen, verder at ze welgeteld 1 doperwt op en een paar stukjes mozzarella. De rest bleef liggen. Wel weer een smoothie met spinazie en fruit op, en een knijp fruit met mango en wortel.

5 likes

Hier geen fancy bordje, alles gaat op de Stokke tray haha.

Deel 1:

Alles op (doperwten zijn life).

Deel 2:

Wat hier nog van over bleef (en aan mij werd gevoerd);

10 maanden.

11 likes

Doperwtjes zijn hier ook een ontzettende favoriet! Gaat er elk moment vd dag wel in als het aan haar lag.

@Velvetbetty hier gaat het ook heel wisselend. Ze eet wel fruit of niet? Daar zitten ook vitamines in. En zo’n groente snackje vooraf zit natuurlijk ook in. Geloof dat sommige kindjes jaren op kale gekookte pasta leven, dus dat komt echt wel goed!

Is het een idee om overdag juist wat meer vitamine rijke voeding te geven? Hier wordt in de avond het slechtst gegeten eigenlijk ongeacht wat het is.

1 like

Mooie legging :yum:

2 likes

Love die pan die daar ligt haha. Hier wordt ook altijd met de pannen gespeeld tijdens het koken.

Ik dacht vandaag laat ik de yoghurt eens tegelijk aanbieden ipv als toetje omdat ik ergens (misschien wel hier?) had gelezen dat ze het dan minder als beloning zien.

Resultaat is dat ze alleen de yoghurt heeft gegeten :sob:
De tomaatjes heeft ze op de grond gegooid en de rest is alleen even aangeraakt.

Ik heb weleens een tiktok gezien dat ging van:

The first day i offered dessert with diner: :partying_face: :partying_face:
The tenth day i offered dessert with diner: :unamused:

Dus dat het vanzelf minder boeiend voor ze wordt want dan is alles gewoon eten, ipv een beloning.

5 likes

Ik doe dat ook altijd, yoghurt bij het avondeten geven! We doen het al een hele tijd, maar er zijn alsnog avonden dat ze alleen de yoghurt eet. Maar vaak gebruikt ze het nu als dip, en soms eet ze gewoon alles. Bij eten wat ze sowieso lekker vindt doen we geen yoghurt er bij (en dan ook niet als toetje, doen we sowieso niet vaak).

1 like

Vraagje tussendoor, wat was het eerste oefenhapje van jullie kindje?

Wortel!

3 likes

Tomaat en komkommer

1 like