What my kid really eats

Fruithapje vanmorgen (en 's middags nog een keer aangeboden met een klein koekje erbij)

Before is boven,

Paar mandarijntjes gesmeten een 2 slokken fruitsmoothie op.

8 likes

Ahh zo leuk! Dit ga ik ook doen zodra ze een beetje geduld heeft met eten cq iets van stil kan zitten op de bank😅

@Ludo mijn baby was al heel snel geïnteresseerd in zelf eten. Voor gepureerd eten was ze gewoonweg te ongeduldig. Ze eet vanaf een maand of 6 zulke stukken. Ik begon met zachte dingen als banaan, gekookte zoete aardappel en pompoen. Ze heeft nu 5 tandjes en daar kan ze al zoveel mee eten dat het steeds makkelijker wordt om haar nu ook met de pot mee te laten eten. Maar ik denk dat mijn kind hier echt een uitzondering in is qua leeftijd dus geen zorgen als jouw baby dat nog niet doet straks!

.

Vandaag stond op het menu: rode kool, krieltjes, vega gehaktballetje, appelmoes en wat komkommer. Ging vrijwel helemaal op. (8 maanden)

.

7 likes

Aah ja ik blijf het ook gewoon aanbieden hoor en dan komt het vanzelf wel. Met gepureerde hapjes is ie ook wel snel gefrustreerd dat het sneller moet gaan.
Gister had ie komkommer met wat pindakaas erop en dan zit ie er wel op te kauwen en aan te lebberen maar heel veel van de komkommer gaat niet naar binnen.
Geduld dus…

1 like

Hahahaha, jup ik ben zo goed in van principes afstappen geworden sinds ik een kind heb.

Ik zou mijn kind ook niet met eten laten spelen zei ik. En tv kijken mocht ze ook niet tot dat ze 1 was. En nu heb ik nog de overtuiging dat ik mijn kind niet in haar blootje laat buiten spelen, maar ik weet nu al dat ze komende zomer in haar blote billen rondhuppelt in de tuin.

Oh, ik zou haar ook genderneutraal gaan kleden en eeeecht geen roze aan doen. 3x Raden welke kleur haar kast nu overruled…

10 likes

Wij dachten hier hetzelfde hoor, ook baby van (ruim) 7 maanden. Mijn man zei letterlijk: HOE KAN DAT! :smiley::smiley:

Overigens niet stom bedoeld!! Ik weet dat het hier vanzelf wel zal komen met ons kleine eigenwijsje!

Baby 9 maand. Bordje volkoren pasta met spinazie, zalm en ei. Bordje was op 3 happen na leeg.

9 likes

Hier hetzelfde. Mijn baby wil ook absoluut geen gepureerd eten maar stukjes eten waren meteen favoriet. Ook vanaf ongeveer 6 maand. Maar baby van een vriendin wil juist alleen maar gepureerd eten. Dus verschilt gewoon heel erg per kind.

2 likes

Ik wil hier nog graag even op terugkomen! Want nog geen twee weken later is het ineens geen probleem meer! Grappig en bijzonder hoe snel dat ineens gaat. Ben benieuwd wat ze de komende tijd allemaal gaat eten :blush:

2 likes

Ja bijzonder he hoe snel dat dan kan gaan ineens! Voor je het weet heb je te weinig gekookt omdat ze ineens zoveel eet :wink:

2 likes

Gestoofde boontjes en paprika (was eergisteren lekker), Griekse yoghurt, tomaat, halloumi ‘frietjes’

5 likes

Yoghurt, peer en pancakes met gesmolten appelstroop voor de lunch. Viel in de smaak, kind is net 1.

10 likes

het valt me op dat iedereen hier een vakkenbord heeft, is dat expres?
wij hebben van familie van die plastic borden zonder vakken gehad die we nu gebruiken, maar voegen die vakken wat toe?

2 likes

Neuh. Het staat leuk! :sunglasses: haha!
Nee hoor echt wat je zelf fijn vindt. Mijn kindje wil ze nu eigenlijk niet meer. Die zit nu al maanden in de fase dat hij uit hetzelfde bord wil weten als wij en dus geen lekke bordjes meer wil juist.

Baby 7,5 maand. Een iets mildere nasi dan wij aten.
Hierna nog een halve soepstengel.

11 likes

Wat een leuk bordje!

3 likes

9 likes

Haha ja wij wilden juist graag Rapley maar ‘s avonds wil ons kind alleen maar slurp-eten helaas haha.

Is het trouwens normaal/herkenbaar dat een dreumes niet meer wil avondeten als ze moe zijn? Mijn kind spuugt alles dan gewoon weer uit, ook dingen die ze echt wel lekker vindt. Gaat soms ook huilen. Terwijl ze ook regelmatig wél een heel bord leeg eet.

Jep hier ook. Maar dan wel een baby van bijna 8 maanden. Als ze te moe is komt er niks meer in

1 like

Simpele “pokebowl”. Heeft uiteindelijk een halve avocado op, alle rivierkreeftjes en nog een stuk of 6 plakjes komkommer. Oh ja en 1 hapje rijst voordat de peer er in belandde :joy:

Daarna nog zo’n smoothie/slurp zakje en wat magere kwark. We zitten weer in een bulk periode.

10 likes