What my kid really eats

Baby 9 maand. Bordje met couscous, gegrilde groenten (aubergine, courgette, paprika en tomaat) en een klein beetje kaas

8 likes


Ontbijt, 21 maanden. Havermout, kaneel en rozijnen (+omega druppels).
Ging er goed in.

7 likes

Hierna gingen nog wat druiven op :ok_hand:t2:

14 likes


We hadden echt niks meer in huis :sweat_smile: dus pasta en pesto uit een voorraadkast getrokken.

Hij heeft 1 stukje pasta gegeten. Maar gelukkig wel de groene smoothie bijna helemaal op dus vooruit, volwaardige maaltijd wat mij betreft.

(verse smoothie met spinazie, avocado, komkommer appel en peer van Jumbo. Bij zo blij dat ‘ie dat wel wil op dit soort dagen).

9 likes

Baby 9 maand. Macaroni met paprika, tomaat, doperwtjes, minibeetje kaas en (zelfgemaakte) saus van tomaten. Bordje was leeg, maar de hond heeft ook een handje gehad 🥲

7 likes

Het ultieme succesnummer: zelfgemaakte nasi. Avonden niks eten maar nasi eet ze altijd

Eergisteren tijdens en na

En vandaag wilde ze perse sardientjes dus sure dan krijgt ze sardientjes. Zijn helemaal op gegaan. En weer nasi want was nog over.

Ik denk dat we alleen nog maar nasi gaan eten ‘s avonds

8 likes

Haat mensen die hun hele bord volstouwen bij all in :crazy_face:

18 likes

Nasi is hier ook altijd een succes. Wij maken altijd een grote pan en eten er dan meestal 2 dagen van (2e dag opgebakken… mjammm). K. eet op dag 2 dan het liefste een bakje koude nasi als ontbijt, als lunch weer en vooruit als avondeten mag het dan opgebakken en warm zijn :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

Haha, bijzonder dat nasi op meer plekken zo in de smaak valt! Koude nasi als ontbijt moet ik ook maar eens proberen voor dr.

Oh en de lunch van vandaag. Uurtje ervoor nog wel een banaan en halve croissant op dus soit

2 likes

Vies weer en oud brood: tijd voor wentelteefjes. Had er vooral zelf In in, haha. Heeft ze nog niet eerder gegeten, maar ging er goed in! Met jam en (deels gesmolten) poedersuiker.

9 likes

Beetje vreemde samenstelling van een maaltijd: spianzie, aardappel, ei, mango, augurk en een paar stukjes babybel. Ging helemaal op en vervolgens nog wat Griekse yoghurt. Ze zit in een groeispurt volgens mij want ze eet echt goed de laatste dagen.

Oh, baby is 8 maanden trouwens.

12 likes

Lijkt zo niet zoveel, maar nog meer pasta en wat hapjes lasagna (wat zij niet eet, want ze vindt gehakt vies. Maar nu dacht ze dat het kip was en wilde ze toch stukjes eten)

Sinds kort eet ze eindelijk tomaatjes, paprika (alleen rauw) en komkommer. Heel blij mee, want veel groente weigert ze te eten.

Vandaag aten we hutspot en heeft ze alleen de worst gegeten. Want hutspot is fffffieeees mama.

9 likes

sorry, maar wow is jouw baby alweer 8 maanden?! hoe dan

1 like

Ze gaat al bijna op kamers!

2 likes

haha ja wacht maar 3 keer knipperen en tis zo ver

1 like

Als ik dit zie denk ik echt… Hoe dan?? Mijn baby is nu 7 maanden maar zoals reepjes ei doet ie wel in z’n mond maar kwijlt ie er vervolgens weer uit. Kan me gewoon niet voorstellen dat ie over een maand dit zou kunnen eten.
Gepureerde dingen gaan wel goed, dan wil hij zelf de lepel ook bedienen. Maar met grotere stukken zit ie echt meer te spelen nog.

4 likes

Alles nog in kleine stukken, want ze heeft nog geen tanden en spuugt het als het te hard en groot is uit :upside_down_face: 14 maanden.

15 likes


De broccoli ging niet echt op en de zoete aardappel was ook geen favo :woman_shrugging:t3:

10 likes

guacamole, tortilla, champignons, vega kipnuggets, zoete aardappel en mais uit de oven, tomaat. Nog extra mais en tortilla gegeven.

16 maanden

9 likes


We zijn vandaag met z’n tweeën en het is vrijdag dus we chillen voor de tv met allebei een eigen borrelplank (en ik een biertje er bij). :sunglasses:

31 likes