What my kid really eats

Oh dit is een goed idee om hier ook een keer te proberen! Heb momenteel in de ochtenden echt niet de energie om iets te bakken en wil R. niet teveel zuivel geven nog (ze is 9 maanden, krijgt af en toe wat yoghurt) dus in de ochtenden steeds brood, want makkelijk. Maar op de opvang krijgen ze ook brood en wil wat meer afwisselen (dagen thuis als ze ontbijten met brood krijgen ze met de lunch vaak iets anders). Maarja ook ff de energie niet ervoor :stuck_out_tongue:
Dit zijn denk ik gewoon ‘eiermuffins’ met groente erin toch? R. en K. zijn beiden dol op ei, dus wie weet is dit hier een succes!

1 like

Yes, heb er wel een beetje havermout en bloem bij gedaan zodat ze wel wat steviger worden!

Ohja slim! Ik ga binnenkort eens experimenteren (laten we reeel zijn niet deze week haha) en zal dan wel eens posten hoe het ze beviel :slight_smile:

1 like

Ik maak in de ochtend altijd “pap” van haver/tarwe aangemaakt met water, stukje banaan en aardbei erin en klaar. Kost ook weinig tijd!

Ik had deze laatst ook gemaakt als traktatie maar dan zonder bloem, door het ei en scheutje melk werd het toch stevig. Ik had er een klein beetje geraspte kaas tussen gedaan. Misschien dat proberen? Hier werden ze allemaal opgegeten zei de leidster haha

1 like

Ohja dat kan ik ook wel weer eens proberen! Heb dat een paar keer voor K. geprobeerd met appel en rozijntjes erin, maar vond ze mega smerig en gaf zoveel bende :stuck_out_tongue: Maar banaan is ook een goede. Daar zijn ze sowieso allebei dol op! Eet zelf in de winter graag havermout, dus misschien doet dat ook wel kopieren! Zo is K. nu ook yoghurt met ontbijtgranen gaan eten, omdat ze ons dat ziet doen.

Heb laatst voor het eerst bij R. een papfles geprobeerd (ja je gaat toch weer dingen proberen als ze wekenlang slecht slaapt haha) en dat was geen succes. Paar slokjes en toen was ze er klaar mee. Had er een flesje melk voor apart gehouden en bewust klein beetje gemaakt, dus de dagen erna de rest gemaakt om steeds weer aan te bieden. Dacht misschien moet ze ff wennen, maar ook met lepel geen succes dus ik denk dat ik gewoon geen pap-kinderen heb gemaakt. K. vond het ook niks toen ze klein was en nu wilde ze dat wel proberen uit de fles van haar ‘tus’ (zo noemt ze R. haha) maar vond het ook niks.

1 like

Hahaha, ja een papfles vindt J ook vreselijk. Maar ik wilde haar wel iets meer granen aanbieden, zonder dat het gelijk brood wordt (want dat krijgt ze in de middag) en op deze manier lukt dat wel, zonder dat ik zuivel gebruik. Je kunt er ook nog een lepeltje pindakaas of iets door doen, of (diepvries)vruchten.

Maar ben het wel met je eens dat het soms een beetje bende geeft, helemaal als ze “zelf” willen eten :sweat_smile:

1 like

Ja precies haha, K. die kan nu best netjes zelf eten maar R. wil graag zelf, maar kan het echt nog niet netjes haha. Met yoghurt geef ik haar dan de lepel en zit uiteindelijk haar halve gezicht (en handen en blad) onder, maar dat is doekje erover en klaar. Ik vind havermout altijd zo plakkerig worden als het dan op ze zit :stuck_out_tongue:

2 likes

Ik had laatst dit bananenbrood gemaakt, ook een succes!

6 likes

True artist, van tevoren nog 3 spruitjes op.

33 likes

Op mijn oude bordje en oude lepel. Bij m’n ouders thuis. Hij heeft uiteindelijk 7 garnalen op en 2 hapjes rijst. De groenten worden vakkundig ontweken.

12 likes

Snackbordje voor samen vanmiddag na school. Lagen nog 2 stukjes komkommer en 3 peer. Rest was op

Van het avondeten maar niks, want was bedroevend :thinking:

9 likes

Ik heb nog wel een succesformule, is in 6 minuten klaar:
1 banaan prakken in een bakje/mok
1 ei erdoorheen
4 scheppen havermout
Kaneel

Alles goed roeren, 5 minuten in magnetron op 800 Watt en klaarrrr. Ik doe het daarna op een bordje, is een soort muffin geworden die ik in plakjes snijd! Kan evt ook met appel erdoor en rozijnen of blauwe bessen. Vet lekker en heel snel klaar.

6 likes

Oooh dit doet het hem haha! Ga ik ook proberen volgende week ofzo :ok_hand:t3:

1 like

Sochtends havermout en brood, half op.

Lunch pompoen soep, half op en wrna nog een banaan en nootjes

2 likes

Edit
Dit was het avondeten, maarrrrr. De jongste heeft alleen de komkommer op en paar happen ei en pita met kaas. De oudste heeft wel alle pita ei op en avocado en paprika/komkommer. Alleen geen foto van.

7 likes


Een snackbordje na zn middagslaapje. De worst ging uiteraard eerst op, maar de rest gaandeweg ook.

4 likes

Een wrap, maar dan ontleed.

Tussen de punten tortilla zit gesmolten kaas. Ze hadden een punt extra, maar die was al van het bord gegrist voor ik er een foto van kon maken.

Ze hebben allebei zo’n bord leeg.

7 likes

Trots op je, zo netjes gegeten!

2 likes

Aardappelkroketjes, kiphaasje, komkommer en kikkererwten. Alles goed gegeten behalve de komkommer.

11 likes