What my kid really eats

Port salut, doe mij ook zo’n bakje :joy::ok_hand:

2 likes

Heb ook een bordje voor mezelf gemaakt :sweat_smile:

1 like

Banaan verdeelde ik altijd zo in strips, dan kon ze het makkelijk vasthouden en was het niet zo groot. Is al wel vaker voorbij gekomen op het forum, maar dacht, deel het nog eens.

15 likes


Baby, 9 maanden. Ik dacht dat ze klaar was, maar nee. Dus uiteindelijk is alles tot de laatste doperwt opgegaan.

16 likes

Ehm, couscous is niet zo handig met de (veredelde) Rapley methode :sweat_smile:

En heeft iemand een tip hoe je bietjes het beste kunt aanbieden? Ze wil zelf eten, dus krijgt nu alles in reepjes maar bietjes geven zo enorm af…

9 likes

In de douche eten :’) meteen alles afspoelen. Ons blad is trouwens helemaal rood want dat kind is gek op pasta met tomatensaus. Je hebt ook van die grote placemats voor op de grond, als je bang bent dat de grond gaat vlekken. Maar ik leef er nu maar mee dat wit niet wit blijft.

2 likes

Die teentjes :two_hearts:

4 likes

In ieder geval zonder kleren :joy: bij dingen die echt rotvlekken geven zet ik ze gewoon in luier in de stoel :stuck_out_tongue_winking_eye:en misschien toch op een vorkje prikken en dan het vorkje in de hand geven? Zo doen wij het nu met yoghurt of (dikke) soep; wij doen het op de lepel en ze probeert het dan zelf in haar mond te doen.

1 like

En dan vergeten dat er iets met tomatensaus in de vaatwasser staat en de drinkflessen vd baby voor het gemak mee in de vaatwasser :sweat_smile:

3 likes

Haha yep.

Ik zit toevallig op dit moment een film met Will Ferrell te kijken haha.

@Suikerklontje hier zijn ook bijna alle drinkflesjes enzo oranje, echt verschrikkelijk.

Wat een leuke tip!!! Dit ga ik ook eens doen! Het ‘probleem’ hier is nog dat ze het kleinste stukje banaan nog niet echt wegkrijgt (ik vind het niet zo verwonderlijk, we hebben ook veel issues gehad met drinken mondmotoriek, ook tongriem laten laseren), maar wil dit binnenkort weleens proberen.

1 like

Geen before; 5 stronkjes brocolli uit het vuistje en broodkorst voor B, 6 maanden. We merken dat hij liefst zelf eet dus we wisselen af. Dit is na.

J had op de opvang al couscous gegeten vanmiddag en vanavond had ze 3 vissticks, 5 stronkjes brocolli en 2 stukjes zoete aardappel. Ze eet in de avond vaak slecht. Ook alleen een na foto.

4 likes

Barbecuekrieltjes en schnitzel: haar lievelings. Voor het idee wat sperziebonen en tomaat erbij. En haar bord is net kapot gevallen, helaas.

Voor

Na, uiteraard extra aardappels en schnitzel van ons bord gebietst.

Anderhalf jaar.

13 likes

Wat is/was het favoriete hapje van jullie baby zo tussen de 6 en 8 maanden?

En: is er iemand die tips heeft mbt Rapley/kleintjes/etc?

Mijn baby van 6,5 maand keek ons met 4 maanden het eten van ons bord. Op vakantie besloten groentehapje te geven en dat vond ze fantastisch. Ze heeft twee maanden lang bijna alles wat we haar gaven met smaak gegeten, maar sinds drie weken doet ze moeilijk. Fruit gaat soms nog wel, groente wil ze niet meer. Behalve komkommer aan een stuk (daar eet ze de zaadjes vanaf). Vandaag een stuk gekookte wortel gegeven en dat vond ze geweldig (ze brengt het ook heel bewust en met goede motoriek naar haar mond). Maaarrr: zodra ze een stukje in haar mond heeft, kokhalst ze net zolang tot ze het er weer uit heeft. Ook als het een ministukje is :sweat_smile:.

Ik gok dat dit, zoals met alles, weer een ding is van een paar weken en het erna ineens heel logisch is allemaal, maar ik hoor toch heel graag tips haha

Het is weer snack tijd

21 likes

In het begin zit het kokhalfreflex nog vrij ver naar voren, dat is inderdaad een kwestie van oefening baart kunst :blush: misschien dat iets zachtere dingen beter gaan om te wennen qua mondgevoel? Bv avocado of banaan in reepjes of reepjes zoete aardappel uit de oven?


@Flora aah die varkentjes :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Kikkererwten ovenschotel en nog een stukje vega burger. Helemaal opgegeten en nog een keer opgeschept

3 likes

Zijn dit marsepeinen varkentjes?

1 like

Ja klopt, gekocht bij de AH.

1 like

Ik kreeg gisteravond de ingeving groente muffins te maken voor ontbijt en tussendoortjes. Helaas geen succes, niet echt naar gekeken (ik vind ze wel megalekker). Mandarijn wel op, paar hapjes pannenkoek en daarna wilde ze nog een stuk kaas en beschuitje met pindakaas.

6 likes