What my kid really eats


Baby 8 maanden, pompoen, ei en pasta. Hierna wilde ze nog meer, dus nog wat opgeschept, dat ging ook op. Toen ging ze spelen en vond ze nog ergens een broodkorst, ging ook nog op. Aan haar eetlust mankeert niks :flushed:

12 likes

M’n zoontje vindt deze erg lekker als snackje! Volgens mij ook best gezond. Van de Jumbo

4 likes

Dreumesontbijtje, met deze babyjam op de rijstwafel. Soms vindt ze yoghurt vies, maar vandaag niet! Zelfs de meloen werd erin gedipt haha.

7 likes

Baby is 6 maanden dus ben nu ook begonnen met eten geven. Wat raden jullie aan voor bordje? Ik zag dat twistshake maar het irriteert me dat dat zo gepromoot wordt door influencers. Maar als daardoor niet het bord door de kamer vliegt is het wel weer chill natuurlijk.

Je kan het ook gewoon op tafel leggen? Als je bijvoorbeeld een stokke met tafeltje hebt. Zo kunnen ze ook goed ontdekken. Wij zette haar aan tafel en deden het eten op een grote snijplank, die was te zwaar voor haar om er af te gooien.

Dat blad heb ik (nog) niet. Leek me juist wel gezellig om samen aan de tafel te zitten.
Maar zo kaal op tafel leggen zie ik niet zo zitten eerlijk gezegd. Als je dan iets eet als bieten of bessen is de houten tafel gelijk naar de gallemiezen.

Ik zou eerder een placemat nemen dan. Wij hebben nu met acht maanden Twistshake maar alsnog ligt het overal. De grip is gewoon niet zo goed dus soms sleept hij het door het hele bord en dan over het randje.
Dus we zijn weer terug naar de Stokke tray.

2 likes

Ik zou ook het blad aanschaffen. Dan heeft baby gewoon een eigen tafeltje aan tafel zegmaar :slight_smile:

2 likes

Wij doen altijd een kleed eronder, hier ook een houten tafel. Van die placemats plakken ook niet aan houten tafels.

1 like

M’n eerste bericht in dit topic, want… begonnen met oefenhapjes hier!

Moet ‘t alleen nog ff leren blijkbaar, want geen voor-foto gemaakt.
Maar ‘t was 1 ijsblokjesvormpje aan gestoomde en gepureerde wortel (met beetje olijfolie).

Baby van 5 maanden.

#trots

11 likes

Yayyy

12 likes

Waar is dat bordje van? Lekker kleurtje :grin:

Volgens mij Ali ooit haha

Banaan-ei pannekoekjes voor de lunch. Peuter vond het niks dus die nam één hapje en dat was het. Gelukkig is de baby altijd blij met eten dus dat bordje ging leeg. Peuter 3 jaar, baby 8 maanden.


En avondeten. Peuter bleek koorts te hebben, dus ik dacht ik houd het simpel zonder saus enzo want ze eet vast niks, maar ze at gewoon alles op behalve de tomaatjes en de courgette. De baby at alles op, en heeft nog meer pasta en bloemkool gehad.

6 likes

Mag ik vragen wanneer jouw baby van 8 maanden zo goed is gaan eten? Onze baby is 7 maanden maar is vanavond nog bijna half hoestend gestikt in een klein stukje cracotte waar ze op sabbelde :sweat_smile: dus het idee dat ze binnenkort al zo’n bordje zou eten, kan ik me nog niks bij voorstellen?

1 like

Eigenlijk meteen al, we zijn met vijf maanden begonnen met gepureerd voedsel, toen keek ze ons het eten al uit de mond. We merkten toen na een tijdje dat ze liever dingen zelf wilde pakken, ze is ook heel ongeduldig met eten en begint al op tafel te slaan als haar mond nog vol is. Ze eet wel echt veel voor een baby vind ik, dus zou je baby niet met mijne vergelijken hoor!
Onze oudste at altijd minder (niet per se weinig maar gewoon minder) en die hebben we ook langer gepureerd/geprakt eten gegeven, ook wel stukjes brood enzo, maar bordjes zoals haar zusje nu eet kreeg zij op die leeftijd nog niet.Denk dat het heel erg per kind verschilt.

Ik kook alles trouwens wel even wat langer door voor haar zodat het heel zacht en makkelijk te kauwen is (haal onze porties er dan al eerder uit). En ze verslikt/hoest ook nog wel eens trouwens!

Cracotte wordt ook best wel snel een soort “bal” vind ik als je daar een tijdje op sabbelt. Dus je hebt best kans dat andere dingen zoals bv stukjes pasta, reepjes groente of zoete aardappel (ik doe dat soort dingen dan 20min op 180gr in de oven) al een stuk beter lukken :blush: onze oudste kreeg dingen als brood of cracotte rond de 10-11 maanden ofzo denk ik goed weg, terwijl ze andere dingen al veel eerder at.

Dankjewel voor de tip, dat gaan we proberen! Ik merkte vandaag dat haar normale fruithap al best goed ging. Happen van een banaan of wat avocado, was weer lastiger, dan kwamen de stukjes er weer uit.

1 like

Goed om te weten, het valt me ook op hoor hoe verschillend kinderen hier in zijn. Mijn dochter is weer super snel motorisch, dat verschilt natuurlijk ook per kind

1 like

Al haar favoriete eten, behalve doperwtjes en cherrytomaatjes, als snack. Port salut, gevulde olijven, en druiven.

afbeelding

Alvast als tegenhanger voor de sushi die ze vanavond niet zo goed gaat eten

16 maanden

7 likes