What my kid really eats

Lekker vage foto, maar ze had al wat te pakken voor ik een foto kon maken. We aten Pokebowl en zij kreeg mango, avocado en komkommer. Vond het heel spannend om het haar zo aan te bieden maar ze zat er zó van te smikkelen. In elke hand een stuk eten en smakken maar :sweat_smile:

14 likes

Bloemkool, aardappel en vega nuggets. Met saus anders eet hij het niet :upside_down_face:

8 likes

4 likes

Vandaag weer eens iets nieuws als lunch: courgette’cake’. Met een klein beetje geraspte kaas, zelfrijzend bakmeel, melk en ei. Andere 3 stukken waren al weg gegrist voordat ik de foto kon maken en alles ging schoon op

13 likes

Best veel gegeten, vooral champignon, wortel, rijst en yoghurt. Gebakken ei zat er ook nog bij.

Als we curry eten als avondeten gaat het trouwens altijd schoon op, al vanaf dat ze vast voedsel krijgt :grinning: zo leuk dat ze dat het lekkerst vindt

15 maanden

4 likes

Wat leuk, heb je een recept gevolgd of zelf op gevoel gedaan?


Ik ging vandaag American pancakes bakken voor de lunch, ik kreeg een vriendelijk verzoek voor een hartjes pannenkoek (we hebben zo’n vormpje). Even opgevrolijkt met hele zure besjes (bleek later) en wat mango wat over was van de poke bowl van gisteren. De besjes heb ik opgegeten, de rest ging op (3 jaar).

Onze baby is helemaal klaar met geprakt eten :sweat_smile: Gisteren gaven we haar uit zo’n potje voor 6+ maanden, dat is echt puree zonder stukjes en ze wordt daar zo boos en ongeduldig van haha. Ze kauwt graag op dingen maar ik vond het toch nog een beetje spannend, we doen geen rapley ofzo. Maargoed, net dit voor haar gemaakt want ze lijkt er zo aan toe.

Het is allemaal opgegaan, nog wat extra worteltjes gehad en daarna nog heel wat stukjes brood met boter (bijna 8 maanden).

12 likes

Ik had een recept gevolgd, uit het babykookboek van ouders van nu! Goed boek voor meer inspiratie voor ontbijt en lunch, alleen jammer dat in heel veel dingen kaas gaat (ivm zout). Ik zou het zeker niet kopen voor een baby, maar voor dreumessen/peuters staan er wel leuke ideeën in.

1 like

Mag ik een foto van het recept? :blush:

1 like

Snacks op vrijdagmiddag na school/peuterspeelzaal. In de bakjes zit:

  • Blauwe bessen
  • Pombeer chipjes
  • Nizza koekjes
  • Mega kruidnoot
  • Confetti kruidnootjes
  • Stukje mueslireep
  • Cherrytomaten

24 likes

Bloemkool en spinazie. Bloemkool waren al 2 happen uit voor de foto.

Zoete aardappel frietjes er nog bij.

De frietje gingen op en nadat ze los spinazie had gehad en dat niet lekker vond, wilde ze ook geen bloemkool meer haha. En als toetje nog wat appelmoes.

5 likes

Ik wil dit ook na een werkdag :weary:

3 likes

Alleen de rijst en de kroepoek gegeten :upside_down_face:

8 likes

:sweat_smile:

44 likes

Jongens… de kant en klare poffertjes van AH… opgebakken in gezouten roomboter… Lèkker!! :star_struck::star_struck:

13 likes

Zoete aardappel, courgette, paprika en fusili. Baby, 7 maanden.

8 likes

Spaghetti met wortelsaus, broccoli en ei voor mijn eenjarige. Eerste keer uit een vakjesbord (die van de Zeeman) en het ging allemaal op met nog wat extra :ok_hand:

13 likes

Dacht leg het eens interessant neer, eens kijken of dat nut heeft maar helaas. Rijst wel 2x opgeschept.

3 likes

Voor de baby van 6 maanden.
Appel met braam fruithapje. Hij vond het heerlijk, was zijn eerste keer bramen. (Uit eigen tuin)

19 likes

Had ik dit topic maar eerder ontdekt. De oudste van bijna 3 wil altijd een toetje en nooit dat wat er vooraf gaat. Trappen wij niet in natuurlijk.

Gisteren moest ze haar bordje leegeten voor ze toetje kreeg. Doen we ook niet meer. Ga er nu een kwak yoghurt standaard al bij doen. En ook het tussen de middag groenten aanbieden.

Wat een geweldige tips.

Ze had haar bordje leeg, na de laatste hap moest ze overgeven… bordje weer vol! (Ik voel me hier nog schuldig over!) Zijzelf vond het vooral grappig.

3 likes

Falafel, aardappeltjes en de eeuwige appelmoes en komkommer. Daarna nog een bakje Griekse yoghurt gegeten. Ik heb hem ook rode kool aangeboden maar hij wilde er niks van weten. Naar zijn eigen maatstaven, heel goed gegeten!

7 likes