What my kid really eats

He wat een goede tip! Mijn dochter eet soms rijst, ze is geen grote fan maar het is zo onhandig af en toe. Ga het ook een keer proberen met avocado erdoor, dat vindt ze heerlijk :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like


Niet echt een smakelijke combi haha. Ravioli (gevuld met kaas), mini gehaktballetjes en geroosterde kikkererwten. Het vlees is helemaal op, de kikkererwten ook (dat was weer een eerste keer dus weer een succes) en de pasta niet aangeraakt.

4 likes

Vegan shoarma en nog een half pita broodje op. Als toetje nog een mandarijn

4 likes


Ik heb geen voor-foto gemaakt, want het is meestal drama. Maar sinds we dit bordje hebben gekocht (tip van iemand hier, weet alleen niet meer wie) gaat het echt beter!
Hier lag het vlees van 1 kippenpootje, 4 aardappeltjes met een beetje mayo en een handje boontjes. En alles ging schoon op! :open_mouth:
(dreumes 19 maanden)

8 likes

Haha ik heb toevallig ook bordje gekocht n.a.v. forum en eten gaat weer iets beter!


Voor

Na

10 likes

Ohhh leuk dat jullie het allemaal hebben aangeschaft haha! Ik moet het bordje dan zelf er ook vaker weer bij gaan pakken, eten is even wat minder de laatste tijd.


Eerst aardappel met wortel en 2 vegaballetjes


Daarna frambozen


En toen ging het restje aardappel/wortel toch nog op en wilde hij ook nog snoepen van onze nasi

Helaas zelfs in deze bui nog geen yoghurt of melk, dus als iemand daar een fantastische tip voor heeft…

2 likes

Ik kan bij mijn dreumes niet groente tegelijk geven met de rest haha. Dan eet ze eerst het lekkere op en dan wilt ze de groente niet meer :sweat_smile: Dus eerst groente en dan de rest. Kan dus nooit van die mooie opgemaakte bordjes zoals hier maken 🥲

1 like

Bananenpannekoek voor lunch.

9 likes

Ik vind het zo leuk dat jij al zoveel probeert met J! Qua eten en qua dingen doen/ondernemen. (zoals het verven en waar je van de week was wat ik op IG zag)
Dit is ook weer een goede om te maken en geven. En ze vond het blijkbaar heel lekker!

2 likes

Ja vind ik ook @SpeedOfSound Je komt heel zelfverzekerd over in je moederschap. En je hebt me geïnspireerd om ook te gaan vingerverven haha.

3 likes

@turbs Ahh wat lief om te horen! Ik ben soms juist heel onzeker over het moederschap, dus extra fijn om te lezen dat dat in elk geval niet zo overkomt :heart:

1 like

Teveel opgeschept, maargoed.

15 maanden

6 likes

Prachtige professionele collage speciaal voor jullie. De soep was gisteren voor lunch die is echt fave. Avondeten ook van gisteren, ze eet meestal eerder dan wij dus even snel wat bij elkaar geraapt en daarna had ze van ons nog best veel broccoli en courgette meegegeten. (Ze is 2j).

Vanochtend wilde ik gewoon een broodje smeren maar S vroeg op pannekoekies, die gingen helemaal op met een rooibos theetje. Dat was mijn spreekbeurt doei.

17 likes

Tip voor ouders met slechte of medium eters; ga op vakantie! :joy: K loopt hier een partij te bunkeren, niet normaal. Gisteravond hebben we 4x (!) voor hem opgeschept.

En nu ook weer een lekker bordje pasta op, 2 vissticks, stukje komkommer, stukje gekookte peen en een heel stuk drilpudding :flushed:

Snap het ook wel, we liggen echt de hele dag in het zwembad en dat maakt hongerig.

Edit: oké en hij vraagt nu om nog een bakje kwark. Whaha echt niet te doen dit. Herken m’n eigen kind niet zo

13 likes

Foto’s van gister. Geïmproviseerd bordje. Zoontje, 17 maanden. Shakshuka zonder ei, volkoren pita en falafel.

Ging er goed in, en ook naast want hij zag mij de pita dippen dus dat moest hij ook :rofl:. Gelukkig had ik zijn broek al uitgedaan want zijn hele benen zaten eronder. Een vreetjurk is niet altijd voldoende. Volgende keer maar een vreetpak aan als ze dat ergens verkopen :yum:.

7 likes

De vakantie is net geboekt, dus hopelijk werkt het hier ook :sweat_smile:

1 like

Ik maak nu af en toe ‘poezenbroodjes’. Soms weet M niet wat ze wil eten op brood en zo eet ze het eigenlijk altijd op.

71 likes

Spaghetti met courgette, paprika en tomaat. Baby, 6,5 maand.

Ze vond de structuur van de spaghetti een beetje gek, maar prima gegeten.

Wat er over was

6 likes

Door jou gelijk zwarte olijven gekocht :grinning_face_with_smiling_eyes:

18 likes