What my kid really eats

Haha ja de ene keer vindt ze bloemkool wel oké, en de andere keer trekt ze steeds een vies gezicht bij iedere hap (maar wel stug willen blijven eten he, haha). Avocado was de eerste keer, dus eerst maar eens wat vaker geven voordat ze er echt een oordeel over mag hebben :laughing:

1 like

Hebben jullie misschien tips voor het je kind leren eten met een vorkje of lepel? Onze dochter krijgt het maar niet voor elkaar. Soms krijgt ze wel iets van eten op haar lepel, maar ze draait hem voordat ze hem in haar mond doet, zodat alles in haar slab of op de grond komt. Of komt dit vanzelf goed?

afbeelding afbeelding

Goed gegeten gezien ze overdag best veel op had. Peutert de kikkererwten er tussenuit.

14 maanden

4 likes

Hoe oud is ze nu?

Jaloers op jullie etende kindjes. J was echt een goede eter maar ze wil al weken in de avond alleen boterhammen als we eens wat anders eten. Pasta met alleen saus, friet, pannenkoeken of wraps eet ze wel. Kip en groenten soms. Ze wil niks proeven maar meteen een boterham. Van ons moet ze sowieso 1 hap proeven…

Dit gaat ook over he? Want ik weet ‘ik ben 2 en ik zeg nee’ maar ik hoorde ook over ‘ik ben 3 en ik doe het nie’. :weary::nerd_face:

Y eet al sinds ze op de wereld is slecht :sweat_smile: ben echt jaloers op alle kindjes die op zn minst proberen te eten.
Gelukkig eet ze bij andere mensen vrijwel altijd wel goed, dus ze gaat geregeld uit eten haha.

2 likes


Vergeten een foto te maken dus dit was de tweede portie voor morgen, het slagveld achteraf ga ik niet laten zien (:face_vomiting:) .
Uiteindelijk werd alles vermengd met de Griekse yoghurt die hij als ‘toetje’ kreeg en van de pasta zoog hij alleen de saus af. Courgette nog door de helft gesneden en het vruchtvlees at hij wel.

Maar Griekse yoghurt is nog steeds de grote hit.

2 likes

16 maanden!

Misschien is zo’n bestekset dat een beetje krom staat een idee? Die hebben ze oa bij de Prénatal, ik ga proberen een foto te zoeken .

Uit eten ook :crazy_face:. Bij een ander eet J nog slechter :unamused:

Ik herken dit volledig, vanaf zijn geboorte is eten niet zijn hobby. Op de opvang eet K. rustig 2 boterhammen met spinaziespread en een shitload aan groenten en fruit. Thuis eet hij een stuk komkommer en yoghurt en kijkt wantrouwend naar de rest of gaat er naar gillen. Maar jouw dochter is ook nog steeds in leven dus ik ga er vanuit dat het goed komt. Dus ergens fijn om te horen dat meer kindjes zo zijn, hoe graag ik je ook een goede eter gun!

@Madonna Dit bestekje vind K. heel fijn: Kruidvat bestekje. Het kost ook bijna niks en er worden hier liters yoghurt mee naar binnen gewerkt. Met de vork helaas vooral appelmoes. Ons zoontje wil graag vooral zelf doen, dus we hebben hem gewoon maar aan laten kloten met alles. Griekse yoghurt is bijvoorbeeld wat dikker en dan blijft het wel plakken. Komt vanzelf goed!

1 like

Weer een poging om E hetzelfde te laten eten als wij: zoete aardappel uit de oven met tomaat, kidneybonen, maïs en ui. Voor ons nog cheddar erover. Wij vonden het lekker, E nam 2 hapjes en begon daarna met gooien helaas. Hij had daarvoor al een restje broccoli gehad dus ik heb dit maar in de koelkast gezet voor een nieuwe poging vandaag :crossed_fingers:

3 likes

@inezweski @Printemps , bedankt voor jullie reacties! Ik heb een nieuw besteksetje besteld, hopelijk gaat dat helpen!

1 like

ZUCHT, ze eet zo slecht! Ze wil alleen maar het vlees en weigert gewoon om iets anders te proeven:(

1 like

Hier ook periodes dat ze alleen eet wat ze echt lekker vindt (wij geven de yoghurt bijv bij het avondeten ipv er na want don’t put dessert on a pedestal) en een tijd later eet ze toch ineens weer alles. Komt goed!

1 like

Zo zouden mijn foto’s er ook al maanden uit zien.

Hier ook hoor, alleen het vlees en met een beetje geluk wat aardappel of zo.

16 likes

Geen kiwi :sweat_smile: trekt nog steeds een zuur gezicht dan haha

15 likes

Wat een leuk bakje! Waar is die van?

1 like

Dat ziet er leuk uit!

1 like