What my kid really eats


Links is L, de na foto.
Rechts is S. De voor en na foto in een.
(Rösti, vega kip en spinazie)

Daarna hebben ze wel samen nog een hele avokajro gegeten.

5 likes

15 likes

Bijna 2,5 jaar. Redelijk gegeten, want ze is niet fit. Wij aten sticky (vega) chicken met coleslaw ol wraps. Zij wraps met crème fraiche, mais, Kikkererwten en 2 stukjes kip om te proberen. Ze heeft er 5 keer aan gelikt, maar niks van gegeten. Ook de kikkererwten had ze geen zin in. Mais en wrap nog extra opgeschept.

3 likes

Gnocchi met gegrilde groenten. Eerste keer dat ze (3 jaar) gnocchi at, ze vond het lekker. Extra gnocchi en wat extra kaas opgeschept, zelfs wat muizenhapjes van de groenten gehad. En uiteraard een stuk komkommer erbij. Ik had de gnocchi later door de saus geroerd dus ze heeft ook wat saus op.


Pompoen en een stuk komkommer om op te sabbelen voor de baby (bijna 7 maanden). Ze wordt echt helemaal wild van alle hapjes tot nu toe.



(heb het stuk afgekloven komkommer er even af gehaald)

5 likes

Hoe gaan jullie eigenlijk om met zout in het eten van jullie kinderen (tot 4 jaar)? Ik lees dat het Voedingscentrum aanraadt om nergens zout aan toe te voegen en bijvoorbeeld alleen mozzarella of hüttenkäse te geven, maar geen harde kazen ivm te veel zout. Maar dan kan je kind toch bijna niet met de pot mee eten? Of eet je dan zelf ook zoutloos?

Wij eten gewoon alles (nouja, ons kind dus) maar we voegen nergens zout aan toe als we koken, wel allerlei kruiden.

Je kan een keer kijken hoeveel gram zout ze op een dag binnenkrijgen in voeding op een gemiddelde dag en vergelijken met hoeveel ze mogen per dag?

1 like

Tot zijn eerste jaar geen zout gegeven. Daarna langzaam met de pot mee. We eten veel Currys en daar zitten ook andere kruiden in maar we eten het sowieso niet erg eet.

1 like

Als ze mee eet met de pot dan haal ik eerst haar portie eruit en daarna voeg ik nog wat zout toe bij ons. Maar ik let er als ik eerlijk ben niet altijd op.

Nou nog even een fotootje

Ze had super veel gegeten.

NIKS

Dit vroeg ik me laatst ook af. Ik besefte mij dat wij er bij ons zoontje (bijna drie) helemaal niet op letten. Eet gewoon kaas en hetzelfde avondeten als wij :confused:

Dit is nu ook mijn strategie inderdaad, voor ons pas later zout toevoegen en ik heb bijvoorbeeld zoutloze bouillonblokjes gekocht voor in soep. Volgens mij zou E met alleen boterhammen al de maximale hoeveelheid zout binnen krijgen dus vandaar dat ik wel benieuwd was

Tot 1 jaar lette ik er heel erg op en at ze geen zout. Ik probeer nu als ze met de pot mee eet bij ons later zout toe te voegen maar ze eet soms wel een plakje kaas en als we lasagne eten zit daar wel zout in en ook nog eens kaas bovenop. Ik vind het lastig want op de crèche eten ze heel gezond (is ook zo’n gezond eten crèche) maar wel weer van die cracottes die volgens mij ook behoorlijk zout zijn.

Ze heeft alleen een paar stukjes tortilla gegeten en de rest wilde ze niks van weten. De avond ervoor ook alleen de kroepoek en de rest van haar eten laten staan… :confused:

Mijn kind van 6 maanden eet nu op de Rapley methode en hij is enorm geïnteresseerd in ons eten als we pasta eten (ach ja hij is kwart Italiaans), maar we eten vaak penne en dat is echt lastig vast te houden. Wat voor pasta is wel makkelijk om vast te houden? Ik hou niet van fussili want dat kookt zo oneven, maar verder weet ik het ook niet echt.
We doen het ook soms op een vork maar ja dat is voor hem ook nog lastig, met handen eten is nu het makkelijkst voor hem.

Misschien vlinders!

Haha oeps dat bedoelde ik met fussili, ik bedoel dus farfalle. Maar misschien werkt fussili wel, als het een beetje al dente is?

2 likes

Ja wij geven onze baby fusilli! Dat gaat heel goed. Beetje té goed haha, ze is echt een pastaliefhebber.

We geven ook wel eens spaghetti versneden met wat saus erdoor. Dat krijgt ze ook prima naar binnen met haar handen.

1 like

Die pasta in diertjes vormen lukt heel goed! Van knorr of honig

1 like

Ja ik zat hier ook aan te denken maar kan me voorstellen dat het alsnog weinig grip heeft.

Hahahaha dat probeerde we met de penne, maar rigatoni is er beter voor geschikt ja.
Conchiglioni is ook nog een goede optie ja, daar kan je meer grip op hebben.

Wij snijden spaghetti gewoon klein, eet ze prima met haar handen. Vlindertjes sneden we door de helft. Gnocchi vindt ze ook lekker en makkelijk met de handen.

1 like