What my kid really eats

Die heb ik ook, maar het zuigt niet… komt denk ik door het materiaal van het blad. Heb geen Stokke, maar een Cybex Lemo stoel. Dat blad heeft een reliëf.

Voor 1 jaar denk ik wel? Zodra ze wilde gooien zei ik geef maar aan mama of papa als je niet meer wil. En dit 1000 keer herhalen, maar heeft bij beide kinderen geholpen. Mijn dochter pakt nu het bord of drinken op als ze niet meer wil en geeft het aan 1 van ons en zegt op! Dit vanaf denk 14 maanden?

3 likes

Hebben een houten, ongelijke tafel dus helaas werkt dat ook niet. Denk dat ik iets moet aanschaffen waar placemat aan vastzit ja!

K. kreeg op de een of andere manier alles los, zelfs als het ons niet meteen lukte had zij het binnen 5 sec los :joy: toen ze met bestek ging eten bleef ze van haar bord af meestal. Toen had ze ook de randjes nog nodig van het bord om het goed op haar bestek te krijgen :wink: Daarvoor at ze van het blad.

1 like

Wow wat een grote stukken al! Ik word door jou altijd geïnspireerd om iets anders te proberen haha, wij prakken nog steeds E’s eten, maar nu denk ik dat dat misschien helemaal niet meer nodig is? Stukjes banaan en brood gaat ook gewoon goed. Hmmm.

Dit was een snelle foto haha. Bord met wortel ging helemaal op, pasta een paar stukjes.

En gisteren zijn eerste ijsje (oranje bakje) :star_struck: pure banaan met mango, zonder toevoegingen. Hij keek een beetje moeilijk in het begin, maar uiteindelijk ging het halve bakje op! Zo gezellig om samen een ijsje te kunnen eten

6 likes

Oh wat leuk haha! Nou hier wil ze niet meer gevoerd worden en alles zelf pakken. Als ik het te klein maak, dan gaat ze ermee spelen en smeren :rofl: en het is wel allemaal zacht. Als ik rijst (klein en hard) aanbied of iets harders, dan spuugt ze het uit.
En leuke bordjes, hebben wij ook :heart_eyes:

Ah ja, dat spelen en smeren is herkenbaar haha. Gelukkig laat hij het meestal nog toe dat ik het gewoon met een lepel voer want anders krijgt hij niks binnen door al dat viezeriken

Vanavond spinazie met gekookte aardappels en ei


Niet alles gaat op trouwens. Dit was de begin- en eindstand van de yoghurt (expres maar een beetje ingeschonken)

4 likes

Dit was ons ontbijt vanochtend. Voor de baby “allergenenpannenkoekjes” met ei en pindakaas erin. Voor mij de versie zonder pindakaas. Ging schoon op.

7 likes


Fruit (ging vanochtend niet op) opgegeten bij de lunch, broodje jam


Avondeten: vis, pasta, broccoli en komkommer. Voor J heel goed gegeten! Daarna bakje kwark ging op.
(11 mnd oud)

4 likes

Goed gegeten ja! Het was vanavond hier alleen smijten en smeren :rofl: waarom vinden ze die zure kwark en yoghurt zo lekker? Dat vraag ik me altijd af. Hier ook altijd: mmmmmmm en flink smakken dan.

Hahaha dit vroeg ik me van de week ook af!! Brood: mehhh. Lasagna: mehhh. Fruit: nou vooruit. Zure yoghurt: MMMMMMMMMM Geef meer mama!!! (ok ze praten niet zijn 8 mnd maar dat enthousiasme bij yoghurt😂)

2 likes

Peuter van 2.5 op links en baby van 10mnd op rechts :raised_hands:t3:
Flinke bak Griekse yoghurt nog toe beide :sweat_smile:

6 likes

Eindelijk een goeie!

Nouja we hebben de code gekraakt. Ze wil brood en avondeten absoluut niet met haar handen eten, maar met een vork… wegduwen, huilen als het gewoon op bordje ligt voor haar. Maar als ze kan prikken/happen met een vork, gaat alles op. Gisterenavond ook heel goed penne gegeten op die manier en een bordje pap ook as ontbijt.

En ze heeft ook eindelijk weer eens goed gedronken, voor de eerste keer (kruiden/fruit) thee gegeven.

Is lunch, boterham met appelstroop wat ‘Lillebror’ kaas en druiven

14 maanden

11 likes


Broccoli met penne. Penne eet hij met de hand en broccoli ‘gewoon’’ gevoerd met een lepel en dat ging super. Daarna kreeg hij nog bevroren yoghurt met peer en banaan. Vloeibaar moet hij niks van yoghurt weten, maar bevroren in stukjes ging er een hele portie in :woman_shrugging:

3 likes

We zijn gisteren begonnen met de Rapley methode (hij is 6 maanden) en vanochtend at ik yoghurt met muesli en hij had banaan en komkommer en hij bleef maar kijken naar de emmer Griekse yoghurt. Dus zijn babylepel gepakt en wat gegeven, nou hij heeft dus eigenlijk nog amper wat anders echt binnengekregen maar die Griekse yoghurt ging er goed in! Meteen een paar lepels.
Was nog niet de bedoeling om te geven, dat wilden we morgen doen, maar grappig dat ze dat zó lekker vinden meteen. Terwijl ik het nog best zurig vind.

2 likes

Ik kende vroeger alleen magere 0% vet Griekse yoghurt, at m’n moeder altijd en dat vind ik zoooo vies. Zo droog. Dacht dus ook dat ik Griekse yoghurt gewoon kei vies vindt

Maar nu krijgt E die met 10% vet en die is zoooo veel lekkerder! Nooit geweten

4 likes

Die 10% vet is gewoon slagroom :relieved:
Beetje aardbeien en klein beetje suiker voor de knisper. Hmmmm :drooling_face:

@Nefertiti haha die van ons vinden het ook het einde! Omdat het zo stevig is kunnen ze het vrij snel zelf ook met een lepel eten! Of met handjes :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Haha ja zelfde hier, zet het bekertje en bord op de tafel en zegt: kaar en gaat daarbij zo zitten :woman_shrugging:

@Ovenschaal
Ja hier ook mes en vork erbij want dat heeft mama ook.

2 likes

Spinaziepannenkoekje met hüttenkäse - was geen succes :joy: niks gegeten, alleen op de grond gegooid. Toen kreeg hij een woedeaanval en wilde helemaal niks meer, pas een half uur later een beetje gekalmeerd


3 likes

Aaaah. Ziet er wel lekker uit!!


Ik vergeet steeds foto’s te maken. Maar hierbij het snack bordje waar hij nu aan zit. Die zwarte dingen zijn geen dropjes trouwens, maar van die ‘gezonde’ snoepjes van Nicolette van Dam. Die zijn hier echt een hit (wel duur).

14 likes