What my kid really eats

@Brooklyn Jouw kindje is jonger dan de mijne. Omigado, die van mij af vandaag aardappeltjes en komkommer en that’s it. Wat een goede eter zeg!

Die van mij is vast bang voor eiwitten ofzo? :joy:


Hij is 10 maanden en begint eindelijk het concept met eten te snappen :grinning:

5 likes

Aaawh ja hij eet ook niet alles hoor! En verschilt ook weer per dag. Maar met kip zit ik meestal wel goed.

1 like

Ontbijt! Ik vind het zo gezellig om samen te eten :blush:

11 likes

Is dat mango voor je kindje? En hoe krijg je dat in die ribbelvorm? Haha

1 like

Ja klopt, is geribbelde mango. Daar hebben we een keuken ribbelmes/kartelmes voor. Niet zo duur en handig qua grip en leren afhappen!

3 likes

Wat handig! Ik ga er een zoeken. Nu glibbert alles uit de handen.

2 likes



Ze heeft uiteindelijk 2 spruitjes en alle tomaat gegeten, de rest bleef liggen of gooide ze op de grond…

8 likes

Ik moet eigenlijk ook foto’s maken van de echt slechte dagen

Voor: gnocchi en een grote lepel Griekse yoghurt
Na: gnocchi, in dezelfde positie

1 like

Hier vanavond gebakken gnocchi en dat is de eerste keer dat ze het (met smaak!) gegeten heeft.

1 like

!
Nasi before


En voordat jullie denken die heeft goed gegeten: het ei ging op, de nasi denk ik voor de helft. De rest zat in haar slab of ging naar de hond. De augurken werden uitgespuugd en op de grond gegooid en de satesaus heb ik door de nasi gemengd halverwege in de hoop dat ze het meer zou waarderen maar helaas!

9 likes

Geen fancy bordje, had het vanmiddag al gemaakt en in de koelkast gezet zo. Baby, 11 maanden.

6 likes

Wat zijn die vlezige stukjes erdoor? Hamburger, of iets anders? Ik wil binnenkort ook eens met vis, vlees oid starten.

Dit was haar avondeten:

Ze heeft er vooral mee gekneed en gegooid

Wat niet op de grond lag zat in haar slab en in de stoel

3 likes

Dit was een vega braadworstje van de Lidl!

Vis vindt ze ook heerlijk. Ze ziet gewoon als ik dat worstje of avocado neerleg, aanvallen. En bij die zoete aardappel, mekkeren :rofl:

3 likes

Haha ja hier begint ze ook echt voorkeuren te ontwikkelen. Pasta, banaan en nectarine zijn altijd een hit, broccoli, meh, brood, meh, ei meh.


Hoe doen jullie dat trouwens met de visie “ouders bepalen wat en wanneer ze eten, het kind bepaalt hoeveel ze eet” als ze van iets heel veel willen. Gewoon doorgeven tot ze vol zitten? Of wel tot een bepaalde grens? Ik geef bv na een maaltijd soms nog van die maissticks met pindakaas en daar lijkt ze gewoon voor eeuwig van door te willen eten? Ben vandaag na 8 ofzo maar gestopt :joy:

1 like

Ik bepaal als ouder de grens, maar als hij eerder al klaar is dan is dat prima. Zo vat ik dat altijd op tenminste, dat kinderen ook mogen zeggen dat het genoeg is.

2 likes

Nou ik ben niet ontevreden. De meeste sperziebonen lagen op de grond, maar aardappeltjes en vegaburger gingen wel goed (tot 2 weken geleden at mijn kind alleen maar kwark en mandarijnen, dus ik ben trots op elke hap!)

12 likes

Vanaf wanneer lieten jullie kinderen die bordjes staan? Hier wordt alles van de tafel gegooid. Ik heb ook die leuke bordjes van Zara, maar heb er geen reet aan zo :rofl:

1.5 ofzo :sweat_smile:? Tot die tijd eigenlijk altijd op z’n blad!

Oke nog een half jaar in de kast dan helaas!

1 like