What my kid really eats


Uiteindelijk nog wat extra zoete aardappel gegeten en een kwart hamburger (maar als we die meteen op haar bord leggen dan wordt het sowieso niets)
En natuurlijk een toetje (suikervrije appelmoes)
(ze is 17 maanden)

7 likes

Quesadillas met kaas, tonijn, tomaat, paprika, mais, kidneybonen (vond ze laatst heel lekker) op een bedje van Griekse yoghurt (is haar crack).

Griekse yoghurt minutieus van de bodem gehaald en wat kidneybonen eruit geplukt en de kaas er tussenuit gegeten

Nouja meer dan alle vorige avonden bij elkaar :grinning: en vandaag zei de gastouder nog nouuuu ze eet echt alles en ze eet zooo goed, ja zolang het geen avondeten is wel ja

4 likes

Niet echt een spannende maaltijd maar we hebben wel eindelijk leuke bordjes gekocht, ze is er helemaal blij mee en at lekker door. Ze heeft ook nog een extra stukje vega burger gehad.


15 likes

Nou, ik kan ipv alleen lezen ook meeposten hier hoor :joy:

Heerlijk ijsblokje pompen

Tot nu toe vind ie alles prima en gaat alles er in. Ijsblokje is wel echt genoeg, op het punt van de foto gaat ie z’n hoofd wegdraaien.
Helemaal leuk dat hij nu ook oefenhapjes eet

15 likes


We gingen samen koken. Echt zó leuk nu, hij hielp super goed mee en heeft 6-8 stukjes gebakken champignon gegeten zo uit de pan. En handjes vol kaas. Super chill want de groenten waren dus al binnen voordat we aan tafel gingen.

Waren simpele platbrood pizza’s van hello fresh.

12 likes

Nou, ze zal wel in de groei zijn, maar ze at net:

  • Een potje Olvarit
  • 5 stukken komkommer
  • 3 repen paprika
  • een flink stuk kaaswrap die ze van het bord van haar broer wist te grissen :joy:

Haar broer een kaaswrap, kipstukjes, een halve paprika en een halve komkommer

5 likes

Het smeren ging beter dan het opeten.

4 likes

Wij aten loempia’s en zij de deconstructed versie haha

13 likes

We aten poke bowl, dat ging er heel goed in (peuter, bijna 3). Ook nog wat van ons bord gepikt.


En de baby (bijna 6 maanden) geprakte wortel. Ze eet tot nu toe alles. Ze is zo enthousiast, zit dan te trappelen, te kirren en te bouncen in het wipstoeltje. Zo leuk, ik ga deze week even naar de markt wat lekkere groenten en fruit halen.


19 likes

Alles ziet er zoveel gezelliger uit op een leuk bordje


Plus nog een extra stuk pasta. Ze eet echt goed de laatste tijd.

En de baby had peer, maar geen foto van gemaakt.

24 likes

Komkommer en maisvingers (die voor het eerst), baby 7 en een halve maand. Er ging veel op maar er werd ook gedeeld met de honden haha :grinning:

13 likes

Ik heb toevallig gisteren ook van die maisvingers gekocht, was even vergeten wat een vreselijke plakbende dat wordt :joy: Het zit echt overal.

1 like

Haha jep! Ik dacht, we gaan dat proberen want handig voor als we ergens zijn… boy was I wrong, ik plukte s nachts nog resten uit haar haar haha :grinning:

Als iemand anders die rapley doet tips heeft voor dingen ‘on the go’ met minder rommel :grinning:

1 like

Het is vast chemisch maar deze Banana Wafers kruimelen echt niet! Ze hebben ook aarbeiensmaak trouwens.

https://www.jumbo.com/kiddylicious-banana-wafers-6-months-5-x-4g/191038PAK

1 like

Oh dankje! Ik woon in B maar volgende week opent er een Jumbo bij ons in de stad :grinning: ga dan eens kijken!

1 like

Kip met rijst (geen groenten :flushed:)

En aardbeien als toetje

4 likes

Krijgt jullie kind (en jullie zelf dan ook denk ik) een toetje?

  • Ja, altijd
  • Nee, nooit
  • Soms

0 stemmers

Die van ons krijgt zelden een toetje. Wel nog een flesje/pyjamapapje voor het slapen gaan, als dat op is zullen we bordje pap ofzo geven voor het slapen of yoghurt met havermout.

Oh ze krijgt wel bij het avondeten altijd een vakje Griekse volle yoghurt, dan eet ze de rest ook beter. Dus toetje tijdens dinner

Yoghurt dan na avondmaaltijd soms (11 mnd), anders niks. Of bedoel je toetje als creme brulee en danoontje?

Ja yoghurt ofzo, maar iig na avondmaaltijd!

2 uur later een fles of snack telt niet echt als toetje denk ik

2 likes

M’n peuter kwam laatst zeer verontwaardigd terug van de voorschool, waar bleek dat klasgenoten “echt altijd hoor” toetjes aten. En wij dus nooit.