What my kid really eats

Nouuuu nog een leuke samenstelling van wat ze hier (niet) eten :joy::joy:

Ik kijk nu al uit naar dat moment dat E 1.5 is, en T dus 3.5, en ze beide besluiten niks te eten :+1:t3::joy:

14 likes

Mijn peuter eet super goed brood, fruit en lekkere dingen. Maar warm eten… 🤷 alleen vlees. Ik dacht is even een fase, maar duurt nu al een half jaar ofzo. Sporadisch eet hij een potje of een paar happen kale pasta of 2 cherrytomaten ofzo.

Herkenbaar! Ik ben groenten gaan geven als ze wakker werd uit haar middagslaapje, een heel bord met zoete aardappel/tomaatjes/broccoli/wat er maar in huis is en dat eet ze ineens wel… misschien nog het proberen waard. ‘S avonds is ze blijkbaar te moe, want de rest van de dag eet ze goed

1 like

Volgens mij is het hier vooral dwarse peuterheid. Hij heeft ooit weleens stukjes paprika, tomaat etc gegeten als ik alvast aan het snijden was, gewoon op de bank. Maar dat trucje heeft de laatste tijd ook niet gewerkt. Moet wel zeggen dat ik het al een tijd niet geprobeerd heb. Misschien binnenkort toch nog eens proberen.

Ik geef mijn zoon van 2,5 na zijn brood in de ochtend een Shake met mango, banaan, blauwe bessen, boerenkool, spinazie, een Brazil nut en zaden en sojamelk. Ik denk altijd dan heeft hij in ieder geval dat binnen!

3 likes

:see_no_evil: ja dat kan natuurlijk ook. Succes!!

2 likes

L. eet nu een week al dramatisch. Eerst wilde ze alleen banaan, nu helemaal geen fruit meer en maken wij dus ook maar een shake. Avond eten raakt ze amper iets aan, groentes laat ze liggen en ze eet meestal alleen de aardappeltjes, rijst of pasta op. Amper brood en yoghurt is ze ook na een paar happen klaar mee. Vlees of een vleesvervanger of vis raakt ze ook amper aaan.

Het zal allemaal wel goed komen, maar vrolijk worden we er niet van.
Ze krijgt vitamine D druppels, maar zouden multivitamines niet beter zijn? Of is dat er niet voor een dreumes in druppelvorm?

Die van mij (20 maanden) zit ook in zo’n dramafase met eten. De koolhydraten eet ze wel maar voor de rest amper wat. Ik ben blij dat ze wel wat vullends binnenkrijgt via de pasta ed en ik pureer af en toe een sausje voor haar van groente. Multivitamine geef ik niet, alleen de D druppels. Ze krijgt ook nog een fles opvolgmelk per dag en ze eet wel fruit, dus ik denk dat ze wel genoeg binnenkrijgt.

1 like

Die zijn er, ik heb ze vandaag gekocht van da.vitamon in druppelvorm omdat ik precies hetzelfde dacht. :sweat_smile: Ook zo’n fantastische eter op dit moment. Ik kon ze helaas niet van een ander merk vinden maar ga deze gewoon geven.

Ik heb deze gemaakt en zijn een groot succes!

2 likes

Oh wat leuk! Dit wil ik ook wel proberen. Dochtertje is dol op bakken. Vond je ze zelf ook wel lekker?


Even iets simpels gekookt, groenten uit de oven (waarvan ik al wist dat ze dat niet wil), maïs wat toch op moest (waarvan ik al wist dat ze het wel wil) en noodles en ei. Prima gegeten en zowaar heb ik er een stukje courgette in gekregen. Peuter, bijna drie jaar.

6 likes

Ja, vond ze zelf ook lekker. Ik had trouwens wel rozijnen gedaan ipv pecannoten. En iets minder honing.

1 like

Luie Ouders Maaltijd. Gaan zelf zo bestellen dus super snel wat in elkaar geflanst uit de voorraadkast. Couscous met doperwtjes, mais en vegan feta. Met daarnaast een (half) eitje, komkommer, augurk, tomaat en stukje Turks brood.

Dit is de after. Paar stukjes van de ‘kaas’ uit de couscous gevist, eitje is op, stukje augurk op en uiteindelijk nog extra brood gegeten.

Voor een eigenwijze peuter van 2 jr.

15 likes

Luie ouders maaltijd? Dat is hier patat of pannenkoeken :joy:

6 likes

:joy: ik vind pannenkoeken juist weer mega veel werk haha. Dit was kwestie van een eitje koken en kokend water over de couscous smijten. :sunglasses:

1 like

Mijn inspiratieloze maaltijd (14 maanden)

12 likes

Kant en klare pannenkoeken hè :rofl:

3 likes

@June88 wij doen dan altijd spinazie a l creme, vissticks en van die aardappeldingen in de oven. Alles uit de diepvries, opwarmen en klaar :joy:

6 likes

Wat goed gegeten! :scream::star_struck:

Lifehack hier: eigenwijze dreumes die alles zelf wil doen maar ook niks wil: zodra je appelmoes over z’n eten doet eet hij alles op. :exploding_head: Vandaag op deze manier linzen, zoete aardappel en worteltjes stamppot gegeten.

Edit: @360 Vind het neusje op de foto zo lief!

3 likes

@Patagonia We hebben ze gemaakt! Ook met minder honing want we hadden nog maar een klein beetje, maar dat was al zoet genoeg eigenlijk. Dochter vond ze lekker.


Deze ging op natuurlijk

En een wortelhapje (baby 5,5 maand)
Voor:


Na:

3 likes