What my kid really eats

Ohh ik dacht dat je daar een tijdje terug wat vragen over had, maar verkeerd onthouden.

Ja wij met zes maanden (mits hij er klaar voor is) dus. Nog anderhalve maand!

Ik vond het wachten tot 2x toe ook heel moeilijk haha! Zeker toen ze echt zo super stevig konden zitten al voor 6mnd (T kroop al met 6mnd en kwam zelf in zit). Maar als je eenmaal begonnen bent vergeet je wel weer dat je zo ongeduldig was haha! It’s worth the wait :kissing_heart::heart:

1 like

Ah, ik ben een beetje jaloers als ik dit zie en lees, haha. Zou echt blij zijn als mijn kind wat meer en afwisselender gaat eten. Maar helaas, vanavond weer genieten moeten nemen met drie hapjes broccoli en een stukje zoete aardappel. Komt wel een keer!

Ahh dat kan ik me super goed voorstellen. Wij hebben ook een tijd alleen maar drama gehad met eten en ik kan me nog goed herinneren hoe moeilijk ik dat vond. En vanavond heeft hij ook welgeteld 4 hapjes spinazie met pasta op voordat hij begon te krijsen omdat hij het vies vond :unamused: maar ja, had nu geen foto gemaakt dus dat zie je hier dan niet

Jaaaa het lijkt me zo leuk om ‘samen’ te eten en dat hij lekker zelf eten ontdekt.

2 likes

Ik had een flespompoen geroosterd om mee naar het werk te nemen aankomende week, lekker veel knoflookpoeder en komijn erop. Denk dat L vandaag de halve pompoen op heeft :woman_shrugging:t3:

10 likes

15 likes

Onze zoon (2,5) weigert op moment op aan tafel te komen om te eten. Alleen als we een filmpje opzetten wil hij aan tafel komen (alleen eet hij dan voor geen meter door) en ik wil niet dat het een gewoonte wordt. Iemand hier nog tips hoe we dit kunnen aanpakken?

Onze dochter (ruim 2, nog geen 2,5), heeft dit af en toe ook. Wij zeggen dan, oké prima, wij gaan eten. Meestal komt ze dan later nog. En als ze niet wilt komen, krijgt ze dus ook geen eten. Behalve dan yoghurt, dat bieden we vlak voor het naar bed gaan altijd aan.
Ik zou zelf niet ‘lokken’ met een filmpje. Voor je het weet wordt dit de standaard. Dan krijgen ze door dat ze zo dingen voor elkaar gaan krijgen. Ik ga er maar vanuit dat als ze honger hebben, ze ook wel aan tafel komen zitten.

Wij (ook peuter van dezelfde leeftijd als de jouwe) doen het momenteel met een zoekboekje. Hoeven we niet actief voor te lezen, kan ze even in dat boekje duiken en vind ik minder erg dan een filmpje en op een gegeven moment schuift ze 'm wel aan de kant om echt even te gaan eten. Soms ook niet, dan eet ze geen hap maar zit ze wel even met ons aan tafel in ieder geval.

Mijn vriend heeft een kindje en ik maakte dit :stuck_out_tongue_winking_eye: voelde me helemaal Pinterest-stepmom

29 likes

Nou gister een topdag met eten gehad. Zonder moeite aan tafel! Even kijken hoe het vandaag gaat. En het lokken met filmpjes gaan we niet meer doen.

1 like

Bedankt voor de tip. Hij vond het vanmiddag erg leuk dat hij een boekje mee aan tafel mocht nemen!

2 likes

Dreumes van 15 maanden. Soms vraag ik me af waar hij precies de juiste voedingstoffen vandaag haalt, in ieder geval niet van zijn avondeten. Of komkommer moet over magische krachten beschikken. :sweat_smile:

Voor:

Na:

7 likes

Appelmoes! :muscle:

1 like

Toch fijn voor mij dat al jouw posts altijd herkenbaar zijn, haha. Hier gaat ze de nacht in op een gekookt ei, topmaal.

7 likes

Haha echt een hele irritante leeftijd qua eten dit. Alle moet zelf maar tegelijkertijd wil hij ook niks. Wel 10 punten voor het gekookte ei, daar wordt hier namelijk bij gekokhalsd. :joy:

1 like

Haha, ik had ook niet verwacht dat het erin ging, was al even geleden dat ze dat op at.
Dat kokhalzen idd, bij álles. Zelfs bij dingen die ze lekker vindt, gaat ze eerst dramatisch kokhakzen en alles uitspugen. Om daarna verbaasd te ontdekken dat het iets is wat ze lust en het achter elkaar op te eten.
En zelf doen gaat hier ook nog niet zo goed. Favoriet van mij is hoe ze kwark eet met een lepel: lepel in de ene hand, met de andere hand kwark uit het bakje graaien en dat dan op de lepel leggen. Ik waardeer de inzet!

19 likes

Ik lach hardop om je post. Exact de eettaferelen hier. Ben ook altijd zwaar onder de indruk als uitgespuugd eten dan ineens met smaak wordt opgegeten. Het wordt ooit beter! (hou ik mezelf voor) :grin:

3 likes

Nou ik vind dat nog best veel :joy: E was zo’n goede eter maar de laatste tijd eet ze in vlagen heel weinig… vanavond is het bijna onaangeroerd gebleven. Het is niet dat ze het vies vindt geloof ik maar ze eet het gewoon niet?

Wij zijn ook maar begonnen met ‘don’t put dessert on a pedestal’ en gewoon standaard een kwak yoghurt op dr bord gooien (ipv dat ze soms het na het eten krijgt, vooral als ze slecht heeft gegeten). Toch wel lastig die weigeraars.

2 likes