What my kid really eats

afbeelding

Ik heb banaan-havermout muffins gemaakt als snack/tussendoortje of onderdeel van de lunch. Snel gemaakt en smaken ook wel goed (smaakt heel erg naar banaan). Kunnen ook ingevroren worden.

Samenvatting

2 rijpe bananen
2 eetlepels pindakaas
1 dl havermout
3 eieren
1 theelepel bakpoeder
halve theelepel vanillesuiker

Alles mixen en bakpoeder als laatst er bij

15 min 175 graden hetelucht in de oven
Ik haal er 9 muffins uit

18 likes

De beeeebie lust pasta (8mnd en nog 2 van mijn bord). Verder viste ze met uiterste precisie de wortel en sperzieboontjes er tussen uit haha. Geen vlees voor deze meijt🤪

9 likes

afbeelding

Als avondeten (en extra wafels gemaakt voor lunch morgen) bloemkoolwafels + avocado. Vindt ze wel lekker! Wij bestellen eten als ze in bed ligt haha dit is wel echt baby/kinder eten. Denk dat ik een keer een grote batch ga maken en invriezen, heeft ze altijd wat te eten als wij geen zin hebben om te koken en we willen bestellen als ze slaapt.

Snackrepen met oa havermout gemaakt voor dr en dat is heul lekker, maar is ook mierzoet (dadels en per ongeluk gevriesdroogde framboos ipv ander gewoon gedroogd fruit)

Baby 1 jaar

10 likes

Oooh welk recept heb je gebruikt voor de bloemkoolwafels? Klinkt als iets dat ik wil proberen.

2 likes

Ik dacht net: oh leuk, kan ik ook wel een keer proberen. En toen las ik ‘het is wel echt kindereten’ :woman_shrugging:t3::joy::joy:

2 likes

En @Duchess ja haha ik dacht ook wel oké oké wel lekker voor ons ook. Is het ook wel, maar het smaakt dus wel best lafjes/mild. Maar wafels for dinner maakt het dan wel weer beter. Sowieso wel leuk voor de variatie.

300-350 gram bloemkoolrijst
(Beetje uitknijpen oid, niet te nat)
3 eieren
75 gram geraspte cheddar
3-4 eetlepels meel
theelepel gedroogde oregano

Wafelijzer invetten en bakken maar, haalde er 6 kleintjes uit.

2 likes

Random want zelf nog geen avondeten gemaakt. Ging er prima in, zijn zeewier noedels van de xenos!

Snoept nu nog van de restjes

12 likes

Deconstructed breakfast burrito

17 likes

Eindelijk een mede-zalm-liefhebber in het gezin :partying_face::partying_face::partying_face:

Ze heeft twee van deze porties op.

De oudste had een berg broccoli met wat aardappels, want die moest z’n zalm toch niet.

13 likes

Prachtfoto, maar de rest was al naar binnen gewerkt.
Kind wil niks eten 's avonds (behalve vissticks) dus even wat anders geprobeerd: pannenkoekjes van zoete aardappel, wortel, ei, bloem en een beetje kaneel. Groot succes!

10 likes

Salade met avocado, komkommer, mango, gegrilde paprika uit pot, beetje geitenkaas on the side en een zelfgemaakte visburger (zalm en kabeljauw)

11 likes

Stampertje van bloemkool & aardappel, ook los gedaan. En kabeljauw (voor peuter en cliënt vissticks). En courgette.
Zoals je ziet: E vrat dr handen erbij op haha, heeft nog stukje extra vis en 5x courgette van ons gehad.
De peuter at… eh… naar behoefte :crazy_face:

Aka niks

3 likes

Jouw jongste eet steeds zo goed, wat leuk!


Wij aten rijst, sajoer boontjes, ajam smoor met wat cassave kroepoek en een klein beetje gebakken uitjes. En natuurlijk haar eeuwige plakjes komkommer erbij. De boontjes wilde ze niks van weten maar de rest ging er goed in. Ohja we hebben nog steeds geen geschikt kinderbord gevonden dus ze krijgt het nog steeds vanaf zo’n groot diep bord.

7 likes

Haha ja als een bootwerker joh! Ze vindt het ook echt echt heel leuk!

(Maar de oudste at op die leeftijd ook zo, dus ik maak me verder 0,0 illusies :joy:)

1 like

Mag ik vragen hoe je dat maakt?

Zeker! Ik deed maar wat, maar had nu 75 gram gekookte wortel en 75 gram gekookte zoete aardappel geprakt met 1 ei. Dan wat bloem erbij tot het een goede dikte heeft. Havermout kan ook. En wat kaneel erdoor voor de smaak. Daarna bakken als dikke pannenkoekjes. Bleef een beetje klef vanbinnen, maar dat maakte haar niks uit.

1 like

Rijst met maïs, erwtjes, wortel en een mini beetje yoghurt. Ging er in als koek. Baby van 10 maanden

8 likes

Yes, ik mag nu ook mee doen! Eerste hapje gisteren:

Het was wortel. Even wennen maar ze vond het niet vies.

17 likes

Leuk! Toch maar niet de Rapley methode, of kon je niet wachten?
Ik ben zelf heel ongeduldig haha, lijkt me zo leuk om al eten te geven.

Nee, maar dat was ik sowieso niet van plan hoor!

En kon inderdaad niet meer wachten, haha. Ze is nu 4 maanden (ok, morgen) dus vreten zal ze!

Wanneer wil jij beginnen met de eerste hapjes?