What my kid really eats

Van 31/8 :slight_smile:!

Jaa er was ooit een lijstje dacht ik haha, vind dat ook altijd leuk! Maar weer even niet wie er voor / na E ongeveer zit :face_with_monocle:

2 likes

Ja hoort erbij! Kokhalsrefex zit nog vrij ver naar voren in het begin nog, Kokhalzen is eigenlijk heel goed want zorgt ervoor dat ze niet per ongeluk ergens in stikken. Belangrijk dat ze zich met de voetjes ergens op af kunnen zetten trouwens (voetenplankje) om dit soort dingen goed op te lossen zelf en dat ze niet vast zitten in een tuigje. Maar dat geld eigenlijk bij alle soorten eten; mochten ze ooit toch jouw hulp nodig hebben verlies je namelijk kostbare seconde door het tuigje (en ik ken ook echt iemand die dit heeft meegemaakt rond het jaar notabene met een koekje. Door de stress/spanning kreeg ze het tuigje niet los en heeft ze het uitiendelijk kapot geknipt. Het is goed afgelopen hoor, maar dat was flink schrikken).

Wat mij ook hielp was zorgen dat ik weet hoe ik moet handelen als het toch mis gaat (en wanneer moet je ingrijpen).

1 like

Ging helemaal op :raising_hand_woman:t3:

5 likes

Wij hebben kleintjes/rapley gedaan maar ik merk nu dat ze niet echt meer nieuwe dingen wilt proberen. Ze is net 2 jaar. Ze is geen fan van gekookte aardappels, dat eten we ook nooit behalve soms stamppot. Maar dat wilt ze nu ook niet eens meer proberen. Hoe gaan jullie daar mee om en komt dat nog goed? Ik probeer soms licht aan te dringen, van eerst hapje proeven en dan weer hapje wat anders wat ze wel lust. Echt forceren doe ik niet want dat werkt volgens mij alleen maar averechts. Maar heb nu t gevoel niet echt verder uit te kunnen breiden met eten.

Ja, vond ik ook heel eng. Bij ons stopte ze haar mond ook zo vol altijd dat het niet meer leuk was en we weer iets uit haar keel moesten halen. Toen zijn we maar weer teruggegaan naar puree en elke dag oefenen met mini mini stukjes brood of banaan en zo opbouwen

Ja kokhalzen is juist goed. Dat voorkomt dat het zomaar in de keel schiet en ze zich verslikken. Bij baby’s ligt het kokhals reflex ook nog heel erg voorin de mond.

Hier leefde (eh leeft) de peuter soms op een halve krentenbol en 2 glazen optimal. Oké en fruit want dat ie altijd graag.
Ze overleven dat kennelijk…

Wij zetten t hem voor, en zoals je hierboven ziet eet hij vaak minimaal… soms ook niks.
Maar hij groeit en bloeit en doet het verder goed.
Als hij niks eet en van tafel wil: prima. Maar geen tv kijken en wij komen niet spelen want wij zijn wel aan het eten.

1 like

20210327_221855

Hier vandaag voor het eerst een poging gedaan om stukjes eten aan te bieden, hij kreeg eerst vooral puree maar at dat echt voor geen meter. Hij vond het proces leuk hoewel er niet echt doorgslikt werd, maar dat is niet erg!

8 likes

20210329_181310

20210329_182737
Aardappelpuree, broccoli en een mini gehaktbal.

4 likes

Wij aten echt nagenoeg hetzelfde vandaag :grimacing: kinderen vonden er niks aan, voor- en na foto waren exact hetzelfde geweest denk ik

3 likes

afbeelding

Pasta met tomatensaus, zelfgemaakte gehaktballen, mozarella en veldsla. De sla werd eruit gevist, de rest ging op. En toen haalde ze nog ergens een half koekje vandaan (:face_with_monocle:) die nog even in de saus werd gedoopt,
maar dat was toch niet zo’n lekkere combinatie :joy:

15 likes

Ik verbijster me soms echt over wat jullie kinderen weg-eten. Tot vlak voor zijn tweede verjaardag was dat hier ook zo, maar dat is echt compleet voorbij. Lievelingsmaaltijden van vorige week, zijn deze week ‘niet lekkehh’. Hier is er maar 1 maaltijd die echt altijd succesvol is; tomatensoep (volledig gepureerd wel) met stokbrood.
Kind lust geen tomaten of iets met tomaten (pasta saus ook niet haha), maar hierbij moet ik 4x bijvullen.
Wie het snapt mag het zeggen, maar ik keur het goed :joy:

1 like

Dit beginnen wij ook steeds meer te krijgen. De ene dag kan ze ergens aan beginnen, niet stoppen voor haar bord leeg is en om meer vragen en de week erop vist ze dan 3 champignons eruit (dat is haar favoriete eten al maanden lang haha, die gaan er altijd in) en laat de rest staan. 21 maanden dus dat belooft wat nog :stuck_out_tongue:

Haha ja niet te doen die kinderen. Wij hadden hier echt een avocado monster, maar die raakt hij al een halfjaar echt niet meer aan. :woman_shrugging:

1 like

Hier ook. Gister at ze de hele dag amper. Ontbijt met 3 stukjes brood, een paar stukken peer, 2 crackers in de middag en als avondeten een roerei, want ze wilde niets hebben wat ik had gemaakt :sob:
Ik weet dat het erbij hoort, maar ze deed het zo goed toen ze nog wat kleiner was. (Ze is 18 mnd)
Tegenwoordig eet ze maar een paar soorten groenten en weet ik onderhand niet meer wat ik nog kan verzinnen om het gezond te houden.

Mijn kind eet eigenlijk alleen andijviestamppot, patat en nasi met smaak :joy: de rest is sowieso strijd.

3 likes

Smoothies? Die zijn hier altijd in drie teugen leeg in ieder geval.

Overigens verder niet druk om maken hoor, ik denk altijd maar zo; Ik zet voor je neer wat je kan eten en het is graag of niet. Het is veel ook gewoon alleen maar het hebben van een eigen mening en heeft niets met het eten an sich te maken haha. En dan zitten er vanzelf dagen tussen dat ze opeens eten als een bouwvakker. :woman_shrugging:

Ja die maak ik een paar keer per week voor haar. Is ook zo hoor, soms toch lastig om los te laten.
Ze at net lekker pasta met champignons en die ging er weer hartstikke goed in.
Vannacht weer eens ouderwets een nachtje doorgeslapen, dus dat compenseerde weer een hoop :wink:

3 likes

Geen foto, maar in de categorie snap je het nog. Wij aten zalm, dat vond K. altijd heel lekker maar sinds 1-2 maanden eet ze dat niet meer. Dus ik had voor haar vissticks gebakken. Mijn man wilde haar toch wat zalm laten proeven, dat deed ze enthousiast om het vervolgens uit te spugen met een vies gezicht en “bah”. Vervolgens wilde ze wél de zalm van mijn bord eten. En heeft ze mij haar vissticks gevoerd want die waren ineens bah. Oh en toen na een paar happen van mijn zalm, mijn man haar een hap van die van hem wilde geven werd de vork enthousiast over gepakt, om de vork vervolgens met een bah en vies gezicht in papa’s mond te steken ipv in haar mond :joy:

4 likes