What my kid really eats

Wrap met kip/vega stukjes. Kip voor m’n vriend, vega voor mij, dus ze mocht beide proberen. Helaas waren de vega stukjes wat droog, zij vond ze ook niet lekker. Niet heel veel gegeten maar ze had even daarvoor ook nog een grote banaan gehad.


4 likes

Geen foto’s, maar allebei een flinke kop aardappel/broccolisoep, J met een kwart stokbrood aan crostini’s en V met 2 (!!) boterhammen. Allebei nog een schaaltje yoghurt op en allebei mopperen toen alles op was.

Groeispurt x2?? :flushed::flushed:

4 likes

Ontbijt :ok_hand:t2:
Baby 6mnd - houdt niet van banaan :joy:, en wilde op het bord kauwen (nog geen tandjes, dus zal wel lekker zijn op dat tandvlees). De peuter af alles tot de laatste kruimel op :crazy_face:

2 likes

Ik heb zelf nog geen kinderen, maar vind dit zo fascinerend om te zien haha

5 likes

Ik had echt zo’n weekendgevoel vanmorgen en zin in lekker ontbijt of lunch. De baby sliep dus ik had tijd en heb toen American pancakes gebakken voor de lunch.

Ze heeft 1,5 pannenkoek op, alle aardbeien en de helft van de banaan.

Het avondeten was pasta met broccoli-roomsaus met wat extra broccoli en vega spekjes. Sinds we niet meer die melamine bordjes gebruiken voor warm eten schep ik steeds veel te veel op, maar ze heeft prima gegeten.


11 likes

L is bijna 11 maanden maar heeft nog geen tandjes… Merk dat ik het lastig vind om haar met de pot mee te laten eten omdat ik bang ben voor grovere stukken. Herkenbaar? Hoe doen andere dames dit? :grimacing:

Haha ik ook. Ik heb ook nog geen kinderen maar gluur hier altijd graag mee :slight_smile:
Zo cute ook al die bordjes en hoe alle ingrediënten apart worden geserveerd.

3 likes

Is hier heel goed gegaan zonder tandjes (nu heeft ze 3 tandjes al kauwen ze met hun kiezen die ze niet heeft). Ben begonnen met zachtere dingen zoals stukken rijpe banaan, avocado, gekookte aardappel etc. Dat kunnen ze zo fijnknijpen in hun mond. Nu gaat alles eigenlijk wel goed mits het niet te taai/hard is!

1 like

We hebben bij beide kinderen rapley/kleintjes gedaan, vanaf 6mnd, en beide hadden toen geen tanden. En toch werkte T hele appels weg :sweat_smile:.
E eet nu ook broodkorst en aardappel enz. En as we speak een schijfje appel!
Ik heb het idee dat hun kaken echt tig keer sterker zijn ofzo? (Dan bij ons volwassenen)

1 like

Ze kauwen met hun kaken, dus het niet hebben van tanden is eigenlijk geen probleem. Wij volgden niet echt een methode en gaven gewoon alles door elkaar (dus zowel gepureerd als in grove stukken, meestal een combi want was echt een hangry kind anders haha) en nooit problemen ervaren. Om het voor jezelf minder spannend te maken kan je eerst starten met wat zachter eten en kijken hoe dat gaat.

N weigert sinds een paar dagen haar warme avondmaaltijd te eten. Lippen stijf op elkaar en hoofd afwenden. Als ik haar daarna een yoghurtje aanbied, eet ze dat moeiteloos en met smaak op. Daarvoor at ze echt alles met smaak, juist ook haar avondpotjes. Is dit een fase?? Ze is 10 maanden (8 gecorrigeerd). De rest van de dag eet ze alles prima.

Misschien tanden? Mijn baby eet ook vrijwel geen avond eten als hij tanden krijgt, maar verder wel alles.

1 like

Nee dat denk ik niet! Ze heeft al 6 tandjes en hier nooit eerder last van gehad. Maar ik lees wel vergelijkbare verhalen op het internet van kinderen die tijdelijk geen warm eten wilden.

1 like

Dat was hier rond 8-9 maanden idd een fase. Daarvoor werd alles met smaak gegeten, maar ineens wilde ze niks meer (aan warm eten dan, wel fruit / brood / yoghurt).
Heb het maar zo gelaten. Wel aangeboden, maar geen strijd en dan maar yoghurt. Na een maand / anderhalve maand stak ze ineens de wortels en sperziebonen weer in haar mond en at achter elkaar een bord leeg :woman_shrugging:

1 like

Fijn om te lezen en herkenbaar inderdaad! Ik blijf het inderdaad maar aanbieden zonder druk erop. Dank je!

Baby, 6mnd :upside_down_face:
De peuter at bij oma&opa :heart:

4 likes

Lunch. 2 plakjes worst en 1 plakje ei gegeten :woman_shrugging:t3:

5 likes

Yep hier ook zo’n fase gehad (en nu zitten we er weer in,hij heeft al 3 avonden geen avondeten gegeten maar wel yoghurt fruit etc). Wij boden het ook elke avond aan met een duidelijk eetmoment maar idd hoofd afwenden en lippen op elkaar. Je kan het er niet in drukken dus idd geen strijd van gemaakt en gewoon zo gelaten en een paar dagen later at hij weer normaal. Komt goed! Ze verhongeren zichzelf echt niet :slight_smile:

1 like

afbeelding afbeelding

Brood met zelfgemaakt tonijnsalade, sardientjes, olijven, paprika, komkommer. En nog een gekookt ei wat niet op de foto staat helemaal op. Wij borrelplankje als avondeten dus E ook. Ze houdt sowieso heel erg van vis. Met smaak gegeten, zelfs de olijven.

Baby 10 maanden

11 likes

Vandaag beter gegeten!

11 likes