What my kid really eats

Gegrilde bloemkool en paprika, couscous met wat Griekse yoghurt met citroen (wij aten de groenten met kruiden en couscous en halloumi-paprika spiesen).

afbeelding afbeelding

Baby 9 maanden

Edit: heb overigens geen idee wat een ‘normale’ hoeveelheid is qua avondeten. Ze bunkert niet heel veel naar binnen maar vol is vol toch (ze eet zelf met haar handen, stoppen er niks in, leggen gewoon in fases stukjes op haar tafeltje van de stoel, tot ze niet meer hoeft)

4 likes

Vol is vol idd :slight_smile: vind dit een prima hoeveelheid voor 9 maanden hoor!

1 like

Gebakken zoete aardappel, bietjes en zalm (bijna 2). Goed gegeten.

6 likes

Prima toch. Ze voelen zelf heel goed aan of ze vol zitten. Wat ‘normaal’ is verschilt ook super erg per kind.

1 like

Iedere keer als ik hier bietjes zie denk ik ohja dat wil ik ook nog proberen met K.! Maar mn man houdt er totaal niet van. Die heeft volgende week late dienst, dus heb het vast genoteerd voor dan :blush:

Mijn vriend houdt er ook niet van. Gelukkig N. wel. Ze voert hem ook wel eens bietjes en hij mag dan mij niet zeggen dat ie het niet lust dus eet ie het op :upside_down_face:

4 likes

Geen na foto, want echt alles was op. Ze vroeg zelfs om meer dus heeft nog meer groente en wrap gegeten.

8 likes

Hello fresh! Noodle salade met gerookte zalm. Hij heeft nog extra hapjes zalm van mij mee gepikt. Score want dacht dat hij het niet lekker zou vinden. Niet super veel gegeten maar wel alles geproefd dus ben tevreden. Nu nog wat volle Griekse yoghurt naar binnen lepelen.

7 likes

Mugcake gemaakt voor 1-jarige als onbijt, ging er best in.

Voor:

Na:

Na de foto en een korte pauze moest er weer doorgegeten worden, dus was zo goed als op :+1:t3:

4 likes

Ze had behoorlijk wat op, alleen toen ik even niet oplette vloog het bord op de grond. Dus geen na helaas de restjes waren voor de hond :joy:

4 likes

Baby van 11 maanden. De groenten gingen er het beste in, een los ei is geen succes helaas.

6 likes


Baby 9.5 maand (gecorrigeerd bijna 8). Een foto achteraf heb ik niet want alles is op de grond beland. :sweat_smile: hoe ging dat bij jullie? Potjes eet ze perfect maar dit moet ze allemaal niks van hebben. Ze gaat kokhalzen of trekt een vies gezicht en spuugt het uit. Brood gaat dan weer wel heel goed.

Potjes is ook wel een heel andere structuur. Denk dat het een kwestie van wennen is. Wij hebben rapley gedaan, dus ze was al stukken gewend. Deze pasta kauwt m’n dochter nu soms niet eens, slikt ze gewoon in z’n geheel door :exploding_head:

Ik snij dus alles in kleine stukjes omdat het anders ook op de grond beland. Ga ze gewoon stiekem steeds groter maken.

Behalve paprika, dat eet hij wel uit het vuistje. :exploding_head:

1 like

Hier precies andersom, gepureerd/met lepel voeren vindt ze echt helemaal niks. Behalve als het curry is of iets met heftige kruiden uit het midden-oosten :sweat_smile: dat mogen we wel voeren.

Wij maken het wel nog kleiner, dus hapklaar. Zelf een juiste grootte hap afbijten gaat hier nog niet echt goed. Misschien zoiets? Zijn begonnen met kleine stukjes banaan, dat glibbert zo naar binnen.

Ik ben niet zo’n hele leuke / goede moeder voor K geweest de laatste dagen, maar compenseer het vandaag met extra liefde en een gezellig snack bordje straks als ‘ie wakker wordt. En er staan nog van die gezonde ei muffins in de oven, ben benieuwd of hij dat wat vindt. Zou echt de perfecte gezonde snack zijn namelijk.

Op het bord: komkommer, tomaatjes en kaas om in humus te dippen. En op rechts gedroogde abrikoos + appel.

8 likes

Ik post ook weer eens mee!


Spaghetti met een klein beetje saus, broccoli, komkommer en roerei met kaas. Had een beetje teveel opgeschept dacht ik, maar ze bleef maar eten (2,5 jaar).

En als toetje wat papaya


9 likes

Lunch: zelfgebakken brood met pindakaas en hagelslag en een halve sinaasappel. Alles ging op en ook nog de rest van de sinaasappel gehad.

's middags een bakje kip grill worst, komkommer, olijven en een augurk. Ze heeft de laatste dagen veel koekjes gehad dus ik probeer nu weer wat vaker gezondere tussendoortjes te geven :grimacing:


AVGtje, eten we bijna nooit eigenlijk want ik houd zelf niet echt van aardappelen. Ze heeft wel redelijk gegeten.


5 likes

Vanavond aten we rijst met gewokte groenten, jackfruit balletjes en vega stukjes in Saté saus. De groenten waren wat te pittig dus wat boontjes eruit gevist en wat komkommer extra gegeven.


Ze eet de laatste tijd zo goed, soms wil ze het niet maar als we dan zeggen dat het moet, of dat ze bijv nog drie hapjes moet, eet ze het wel (?? een klein wonder).

Oh derde post op rij van mij zie ik :grimacing:

15 likes

Blijven posten aub :yum: ik vind het leuk!

1 like