What my kid really eats

En @WBJNE

Hadden ze hier maar frikandellen en worstenbroodjes :weary:

Nu moet ik het doen met de illusie en is het een dikke teleurstelling dat ik pindakaas en banaan proef haha

Wat ‘n gaaf bord!

Ja tof he! Van de kringloop. Is hun snack bordje, ze hebben allebei hun eigen ‘blaadje’

2 likes

Ja frietjes gaan er hier ook heel goed in! Alleen ben ik wel terughoudend vanwege het zout. Maar misschien is dat wat overdreven.

Maar jij bent nu in je verlof zo’n bakqueen geworden, kun je ook vast zelf worstenbroodjes maken toch :stuck_out_tongue_winking_eye: sowieso homemade het allerlekkerste!!

1 like

Niks bijzonders, maar laatste tijd eet ze niet geweldig dus blij dat dit er goed in ging.

Boterham, helft avocado, helft pindakaas. Toen ik bezig was met smeren zei ze ineens ‘niet avocalo’, dus toen heb ik nog snel de helft pk kunnen doen. 3x raden wat ze als eerst op had.

Smoothie van amandelmelk, spinazie, banaan, lijnzaad en kaneel.

5 likes

Risotto met spinazie, stukjes kip en wat groenten (11 maanden)

Zal nog eens iets lekkers voor haar koken. Als snap ik haar wel dat risotto zonder wijn en parmezaanse kaas niet te eten is.

Ho, ondersteboven.

8 likes

1 stuk groentestick had ze al gepikt haha


2 likes


Nasi, ei en kaasblokjes.

Ei op en 2 kaasblokjes. Nasi was ‘iel jakkes’ zonder te proeven.

4 likes

Nasi met ei en komkommer en uiteindelijk ook nog een beetje cassave kroepoek (bijna 2 jaar).

3 likes

Snackbordje

5 likes

Hoi!
Ik lees al een tijdje mee, mijn baby is inmiddels 5,5 maand en eet groente- en fruithapjes. Hoe zijn jullie uiteindelijk tot vast voedsel gekomen?

1 like

Mijn baby is ietsje ouder (9 maanden, 7 gecorrigeerd) en eet voornamelijk ook nog gepureerd voedsel maar we bieden soms gewoon stukjes aan. Sowieso eet ze wel veel brood, ik weet niet of je dat al probeert? En tussendoor geven we soms stukjes fruit in reepjes, paprikareepjes etc. Ze eet het nog niet heel goed maar vindt het wel interessant. En met avondeten krijgt ze vaak eerst een potje en als wij eten krijgt ze wat stukjes (stronkjes broccoli bijvoorbeeld). Ik hoop dat we dan zo langzamerhand de overstap gaan maken.

1 like

Brood ga ik denk ik morgen proberen! Soepstengel heb ik wel geprobeerd maar hij snapt dat nog niet en werkt het zn mond weer uit haha.
Ik had hem een paar weken geleden wel een stukje appel gegeven om op te sabbelen, vond ie top maar toen hij er een stukje af gebeten had vond ik het eng worden… Maar ik denk dan inderdaad gewoon brood opbouwen en met de tijd wat meer stukjes geven?

Ja brood is hier een groot succes! Ik heb eerst wat korstjes gegeven om op te sabbelen maar we zijn redelijk snel overgegaan op hele boterhammen. Die snijd ik dan in kleine stukjes en die werkt ze stuk voor stuk naar binnen. Met een dun laagje beleg erop (hoewel ze droog brood ook prima eet).

1 like

Ohja top, ik ga het morgen eens proberen!

Aardappels met bloemkool en knakworstjes

2 likes

Zie allerlei bordjes voorbij komen, dus ik denk ik drop deze even: https://www.nrc.nl/nieuws/2021/02/15/advies-nvwa-gebruik-geen-bamboebordjes-meer-a4031901

1 like

Voor

Na

Baby 9 maanden (het eten wel nog in iets kleinere stukken gesneden)

@KaylaRegina gewoon langzaam opbouwen! Paar hapjes gepureerd at ze eerst, daarna soms inieminie stukjes gegeven (omdat ik zo bang was voor erin stikken, echt een mini stukje brood of banaan in dr mond geduwd telkens) of wat minder ‘gladde’ puree. Sinds een maandje ofzo werkt ze ook goed wat grotere stukken naar binnen.

5 likes

Bel de krant mijn peuter heeft zijn bord leeg gegeten!! Maar natuurlijk geen foto.

Hij had 3 kipnuggets en 2 bananen/havermoutpannenkoeken. Daarna nog een stukje California roll (wist niet wat ik zag!) en daarna nog een pannenkoek.

4 likes