What my kid really eats

Wow. K heeft gewoon super goed met ons mee gegeten! Hij wilde zelfs nog meer. Dat gebeurt nooit. :exploding_head:

Super simpele orzo met spinazie en tomaat (hello fresh).

20 likes

Ik weet niet wat het is maar K eet ineens savonds goed mee met wat wij eten.

Dit was risotto met rode peper.
Hij wilde het trouwens wel per se in dezelfde kom als waar wij uit eten ipv uit zijn eigen bordje.

Oh ja en we doen nu dus ook ‘no pressure veggies’. Dus terwijl een van ons kookt hem een bakje met tomaat, komkommer of whatever geven tijdens het spelen / tv kijken. Zo chill! Hij eet echt prima groente maar dit is wel een goed extraatje er bij.

23 likes

40 likes

Na t kdv is N. altijd hongerig. Goed gegeten, tijdens t koken had ze nog veel meer tomaat gegeten.

Het is pasta met zalm, spinazie, champignon, ui en room trouwens.

12 likes

Geen before foto maar het was een gekookt ei in 4 stukken haha. Vindt ze lekker schijnbaar.

17 likes

Zoooo deze tip!! Thanks! M eet echt veel beter als ie terwijl ik kook een bakje met wat groenten voor de tv krijgt. Echt helemaal top. Geen kind wat al krijst voor we aan tafel gaan en hij heeft al lekker wat groenten binnen

2 likes

Aaah leuk om te horen!!

K zijn snackbordje vanmiddag. Heeft alleen een paar stukjes tomaat gegeten en 1 zo’n plakje kaas. Avondeten ook amper dus er gaan zo nog een bak kwark in.

7 likes

Eeeeh dat ligt aan z’n bui haha! Regelmatig probeert hij het weg te smijten ja. Dan haal ik meteen zijn bord weg en dan is het klaar. Maar soms als hij goede zin heeft schuift ‘ie zelf zijn bordje opzij of legt hij wat ‘ie niet wil op de tafel naast het bord en dan eet hij de rest wel. Maar goed die momenten zijn een stuk zeldzamer dan de smijt momenten helaas.

1 like

Hahaha dit is zo herkenbaar. Gister de vega xl lasagne uit Easy Peasy gemaakt omdat ik dacht: laat ik eens een keer echt goed mn best doen een lekkere maaltijd te maken. Hij heeft 1 hapje genomen en toen wilde hij niet meer :cry:

1 like

Joeh, mijn kind lust geen gewone hummus (ze probeert het steeds weer, om het dan met een vies gezicht naar buiten te werken) maar toen ik net crackers voor mezelf aan het smeren was heeft ze een halve bak pikante pompoenhummus naar binnen zitten werken. Ondersteund door “mmmm” geluiden. Oke schat, dan voortaan maar de pikante variant :stuck_out_tongue_winking_eye:

6 likes

Wij hebben al heel de week een hele kritische eter, met name als het op groente aankomt. Dus vandaag maar pasta gemaakt met tomatensaus en champignons (die gaan er altijd goed in bij der) en vegagehakt en veel groenten (courgette, paprika, prei, wortel, ui en aubergine) fijn geraspt met de keukenmachine en er door. In eerste instantie at ze alleen wat droge pasta :sweat_smile: maar uiteindelijk ging het er redelijk goed in en heeft ze ook nog een hoop saus van mijn bord gepikt (want dan is het natuurlijk veeeeeel lekkerder).

afbeelding afbeelding

3 likes

Eergister

Mexicaans bordje. Quesadillas worden uit elkaar gehaald en alles wat ze er niet lekker in vindt, eet ze niet op.

En gister:

Pasta eet ze meestal wel goed.

4 likes

Oh ja ik had gister ook alles op de foto gezet!

Ontbijt:


Tussendoor:



Plus een kwart avocado, niet op de foto

Lunch:


Haha zo lelijk die foto, maar m’n man had wentelteefjes gemaakt. Was gek genoeg geen mega succes. Uiteindelijk een halve op en nog anderhalve boterham met kaas / pindakaas.

Tussendoor:


Smoothie was met rest van de avocado, banaan, perzik, sinaasappel, lijnzaad en havermelk.

Avondeten:


Lekker makkelijk, vega potje pasta. Die gaat dan ook meestal volledig op (nu ook).

9 likes

Én allemaal lekkere gezonde dingen en geen cake :wink: Extra hartje voor je omschrijving trouwens, moest er hartelijk om lachen.

afbeelding

Het zijn rolletjes/boomstammetjes van brood, pindakaas, banaan, en ei.

Zowaar 1 rolletje (is 1 boterham) binnen 5 minuten opgegeten! Voor moeilijke broodeters is dit een aanrader (de andere rolletjes zijn voor mij trouwens).

9 likes

Ik dacht dat je kleine E frikandel aan het voeren was haha. Slim idee! Ik ga dit weekend eens bananenpannenkoekjes proberen te bakken voor N.

8 likes

Ik dacht een soort worstenbroodje haha

3 likes

Nooit te jong voor een frikandel.

10 likes

Afgelopen weekend probeerde ik N wat frietjes te geven. Ze werd helemaal wild haha. Als ik dan stiekem een stukje kip of wat groente probeerde te geven, gooide ze het casual op de grond. Frikandeel eet ze vast ook. Nu wil ik frikandel.

2 likes


Wat m’n kinderen te eten krijgen


Wat ik eet

39 likes