What my kid really eats

Mooi bordje voor m’n druipoortje. Plakjes grillworst, komkommer, oude kaas en broodje met zuivelspread.

Eindstand: twee stukjes brood en drie stukjes komkommer over.

8 likes

Sinds wanneer hebben jullie kaas aangeboden en lusten ze dit? Wij hebben t vanaf 9 maanden ofzo gedaan maar was geen succes en sporadisch nog eens aangeboden maar ze vindt het nog altijd niet lekker. Tosti ofzo eet ze dan weer wel. Komt dit nog goed?

Ik begin er nu pas mee, ze is 15 mnd. We lieten haar wel van alles proeven de afgelopen maanden, maar gaven het nog niet elke dag, omdat er best wat zout in kaas kan zitten. Ze vindt het meestal niet eens lekker.

1 like

Hier pas na het jaar, of misschien iets ervoor maar rond die tijd.

Nu is het een kaasmonster. Laatst lag de kaas op het aanrecht en moest ik de kaasschaaf nog even afwassen, pakt ze dat hele blok en zet er zo haar tanden in :joy:

12 likes

Rond 9mnd begonnen. Maar rond 1jr at meneer dus ook van die :nauseated_face: Franse blauw ader kaasjes enzo. Als je niet oplette zo’n heel blok. Bleeehhhh :nauseated_face::nauseated_face::nauseated_face:

5 likes

Met 12 maanden ongv voor het eerst kaas gegeven. Ik geef het niet graag op brood, omdat ze dan alleen de kaas op eet. Af en toe krijgt ze een tosti en dat vindt ze heerlijk. Feta kaas vindt ze niet lekker, maar brie lust ze weer wel. Verder bied ik wel eens een andere kaas soort aan wanneer ik het zelf eet.

1 like

Snackbordje; paar koekjes van de kleine keuken, mandarijn en kikkererwten.

Edit: leeftijd bijna 2 jaar (in maart, weet nooit of ik nu maanden of jaren moet zeggen haha)

5 likes

Ik heb geen kinderen maar ik vind jullie opgemaakte snackbordjes zo leuk. Ik ben in staat zo’n bordje voor mezelf te kopen en m’n snacks daarop klaar te leggen :grinning_face_with_smiling_eyes:

18 likes

Als je het broodje 30 seconden in de magnetron doet kan ze de kaas er niet vanaf plukken :ghost:

2 likes

Dacht er halverwege pas aan om een foto te maken. Het waren drie flinke eetlepels aardappel-rode bieten puree en wat gebakken zalm.

Denk dat dit haar favoriete eten is (eerste keer zalm), ze heeft echt heel veel op voor haar doen

Ohja we zouden de leeftijd er bij zetten!
Baby 7,5 maanden

7 likes

Interessante tip, hoe werkt dit? Moet de kaas eerst op het broodje en dan in de magnetron? En smelt de kaas dan een beetje ofzo?

Bedankt voor je tip! De boterham met kaas ging zo op vanochtend.

@Kookwekker ik heb dus een boterham met plakje kaas in de magnetron gedaan, wel iets korter, maar de kaas was gesmolten.


Tomaten risotto. Was een beetje enthousiast met opscheppen.


Maar toch prima gegeten

11 likes

Pasta met paprika saus. Vergeten om een after foto te maken, maar hij at alles op en daarna nog wat scheppen.
Als toetje een kiwi.

5 likes

Even m’n peak parenting laten zien, paddenstoel van ei en tomaat:

47 likes

Kokosyoghurt met granola, lijnzaad, chiazaad en wafel hagelslag. Alles ging op☺️ (Bijna 3 jaar)

10 likes

Las net een grappig artikel over een bord dat beter zou helpen om een kind meer groente te laten eten. Onder andere door een kuiltje in het bord te verwerken. Het is wel echt een AVG maaltijd, maar vind het idee te grappig om niet even hier te delen (ipv alleen maar meelezen ;))

https://www.ad.nl/koken-en-eten/met-dit-slimme-bord-krijgen-kinderen-tussen-4-en-8-jaar-makkelijker-hun-groente-binnen~aed04f1d/

6 likes

Ik zag het vanochtend ook bij iemand op insta voorbijkomen. Waar het eigenlijk grotendeels op neer komt is dat je kinderen gewoon een groot wit bord moet geven ipv een klein gekleurd kinderbordje. :sweat_smile:

1 like

Haha ja dat is helemaal waar. Klinkt alleen wat saai. Maar ik vind dat kuiltje best een slim idee eigenlijk en geloof ook wel dat het werkt.

Ja inderdaad! Ik denk het ook! Misschien bereik je ook wel hetzelfde effect met een groot diep bord waar de rand breder is.

1 like