What my kid really eats

Wat K van 1,5 vandaag gegeten heeft:

Ontbijt: papfles en wat hapjes kwark van mij

Tussendoor: banaan, framboos en wat chiazaad

Lunch: boterham (vegan) zuivelspread en boterham pindakaas

Tussendoor: halve avocado, kaki fruit en van die luchtige puffs als snoepje. Kaki bleef op 1 stukje na liggen. Plus nog een gember spinazie smoothie, 3 shotglaasjes vol.

Avondeten: Aziatische roerbak met vega rundvlees en extra avocado. Alleen de kale noodles en avocado werden gegeten. :roll_eyes:

Tussendoor: krijgt zo voor het slapen nog wat volle kwark.

10 likes

Geef je dan hierna nog iets anders te eten, of als ze niet eet houdt het gewoon op? Ik merk dat ik het zelf lastig vind hier een weg in te vinden. Ik wil eigenlijk niks anders geven als ze het niet eet, maar vind het ook vervelend als ze met bijna lege maag naar bed gaat.

Ik geef niet meteen iets anders, maar dan evt na 45-60 minuten nog yoghurt. Bewust niet meteen, want ik wil niet dat ze de associatie leert als ik het niet op eet krijg ik toch wel iets anders wat ik wil/lekker vindt (ze is echt dol op yoghurt en appelmoes, hoe chaggo ze ook is als je zegt dat ze dat krijgt instant blij kijken).

Ze heeft het nu 2x niet goed gegeten, dus hou er de volgende keer natuurlijk wel rekening mee als we dit eten dat ik dan bv voor haar wat aardappels apart hou en ze er meteen wat rauwkorst die ze lekker vindt bij krijgt. Ze hoeft natuurlijk niet tegen heug en meug dingen te eten die ze niet lekker vindt, wij hebben zelf ook dingen die we gewoon echt niet lekker vinden.

Overigens is ze deze avond vrij snel gaan slapen na het eten (ze was moe en stond zelf al aan de gangdeur naar boven te wijzen) en heeft tot de volgende ochtend doorgeslapen, er is soms ook geen peil op te trekken. Als ze langer wakker was geweest na het eten, had ik haar wel nog een bakje yoghurt aangeboden (of als ze bv savonds wakker was geworden met honger).

Ja ik geef ook altijd nog yoghurt en dat wilt ze ook altijd wel, dus met een echte lege maag gaat ze niet slapen.

Dat ze iets niet lust is ook prima, maar met deze leeftijd moeten ze ook nog veel leren eten natuurlijk. Dus soms weet ik niet of ze het niet lust of ze gewoon moeten wennen aan een smaak/substantie.

Ja is ook lastig hoor. Daarom bied ik wel iets meerdere keren aan en blijf het ook aanbieden, want de volgende keer dat we dit eten houd ik er rekening mee maar krijgt ze ook een kleine schep hutspot erbij. Best kans dat ze het dan ineens wel eet.

Ze probeert het eigenlijk wel altijd voor ze besluit iets weer naar buiten te werken of te laten liggen. Dus dan vinden wij het ook prima; je hoeft iets niet te eten als je het niet lekker vindt, maar je probeert het wel alvorens te besluiten het niet lekker te vinden. En ik hoop dat door haar niet meteen iets anders te geven, ze ook het verschil leert tussen dit vind ik écht niet lekker of dit vind ik gewoon wat minder, maar lust ik wel en eet ik dus gewoon, want dat is wat er vanavond op tafel staat. Vraag me over 10 jaar of dat is gelukt :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ze is het eerste jaar ook dol geweest op paprika en nu stopt ze 1 stukje in haar mond, werkt het naar buiten en vist de rest er tussen uit, al maandenlang. Zijn soms denk ik ook fases.

We aten voor het eerst pompoenstamppot. Vond het zelf lekker maar N. niet. Twee happen op en bij de derde was ze soort van aan het kokhalzen. Doperwten en ei wel helemaal op. Daarna ook nog wat kikkererwten en een bak yoghurt gegeven.

5 likes

Curry (verspakket Ah). Redelijk gegeten, maar schep bijna altijd te veel op voor d’r.

3 likes

3 avonden He.llo Fre.sh = 3 avonden een onaangeraakt bord van M. Ze weigert te proeven. Terwijl wij het heel lekker en toegankelijk was. Dus de komende avonden wordt het pasta pesto/stamppot, dat inhaleert ze zo ongeveer.

En daarna nog 2 mandarijnen als toetje

8 likes

Goed gegeten vanavond! Kan ik altijd zo blij van worden. Hierna nog yoghurt als toetje.

5 likes

Lekker random bordje dit. Gepofte aardappel met een creme fraiche sausje, kipnuggets, een stukje maiskolf, avocado en quacamole, tomaatjes (die lust ze niet, dus wist al dat deze niet op gingen), komkommer en paprika.

Ze is bijna 3 jaar en eet vrij slecht de laatste tijd. Was een goede dag voor avondeten :grinning_face_with_smiling_eyes:

7 likes


Ontbijt, ging helemaal op. Mini pannenkoekjes en fruit. Ze vroeg om een 2e portie en die heeft ze precies niet aangeraakt. :rofl: Peuters. Gotta love them.


Avondeten was redelijk. Al had ze in de auto ook al 2 oliebollen op dus ik denk dat ze redelijk vol zat.

4 likes

Ik schep dus bijna altijd veel te veel op maar vanavond had ze honger blijkbaar want ze heeft ongeveer alles op en daarna nog yoghurt waarna ze om meer vroeg. Soms sta ik echt versteld wat er in dat buikje past.

Was overigens parelcouscous met doperwten, tomaat, ui en witvis (en kruiden).

9 likes

Al wekenlang at ze dramatisch slecht thuis (bij oma at ze dan wel weer heel goed). Vanaf vandaag at ze opeens weer goed en alles mee!

8 likes

Nahh tijd is zo snel gegaan, E eet ineens echt aardig wat

Halve banaan, handje frambozen, beetje soya yoghurt

Gebeurt zelden dat iets op gaat

4 likes

Goulashsoep met brood en rode biet voor extra groenten. Redelijk gegeten.

2 likes

Geen voorfoto, maar wilde jullie de nafoto toch niet onthouden. We aten vandaag avg op verzoek van mn man en daar mag K. wat appelmoes bij. Maar als je dan klaar bent met eten… ga je torens bouwen :joy:

Verder heeft ze prima gegeten en nu zit ze alle geplette stukjes nog naar binnen te werken :joy:

17 likes

Ik heb geen foto’s, maar wel iets anders over eten. Ik geef mijn dochters nu elke keer een half uur voor het eten een bordje met gesneden paprika, komkommer, tomaat, wortels (afwisselend) en ze eten het elke keer zonder problemen op. Op insta heb je ‘big little feelings’ en zij noemen dit ook “no pressure veggies” en het werkt dus echt. Dus als je je zorgen maakt dat je kind te weinig groenten eet, try this!

27 likes

Wat een super interessante insta pagina! Thnx!
Wij doen dit ook ‘ een snackbordje’.

2 likes

Ik doe dit ook vaak, want dit zijn dus de enige groenten die S. eet + broccoli. Ze wil het niet in haar maaltijd, maar rauw lust ze het wel🙄

1 like